• Svar på tråden Vad är tantig klädsel enligt dig?
  • MaryCaroline
    En struts skrev 2012-08-11 23:17:14 följande:
    Jag kommer bara att tänka på Kåta Gun då jag ser leopardmönstrat 

(men det är för att min dotter utbrast "kåta Gun!!" när hon såg en tant komma i det.
    Haha, ja det där var väl kanske inte så "hett" eller vad man ska säga, i alla fall inte helheten Flört 
  • Insatt
    En struts skrev 2012-08-11 23:18:08 följande:

Jo, bekvämskor ja.
    Åh, kardborreband! Guuud så praktiskt!
  • MaryCaroline
    Insatt skrev 2012-08-11 23:21:44 följande:
    Åh, kardborreband! Guuud så praktiskt!
    Haha. Det har jag på ett par sneakers :P Det ÄR praktiskt och bekvämt. Är inte speciellt förtjust i skosnören som bara går upp och som sticker utanför byxorna som på ett par clownskor :P
  • En struts

Fast den där andra ts:en som trådstartaren här i tråden länkar till är nog lite töntig som inte vet att tant är inne

Typ det här är tantklädsel kanske, men det är ju inne att klä sig så.
    Linnea Henriksson i Idol, och så rätt var det är andra artister. Klassisk tantklädsel är inne.
  • En struts

Men okej då. Lång kappa och vintermössan mitt i sommaren kan väl vara rätt tantigt va?

• Margaux

En struts, guuud så piffiga damer och genomtänkt att hårfärgen är förskjuten hos alla tanterna.
    Raffigt!

• Insatt
    En struts skrev 2012-08-11 23:31:18 följande:
    Fast den där andra ts:en som trådstartaren här i tråden länkar till är nog lite töntig som inte vet att tant är inne

Linnea Henriksson i Idol, och så rätt var det är andra artister. Klassisk tantklädsel är inne.
    Jag vill ha den rosa kappan.
  • Vinterankan

Vill också ha den rosa kappan. Samma kläder kan ju vara tant fler cool beroende på vem som har det och till vad. Jag har en tröja tex som med korta svarta shorts är jättesnygg och inne, men med typ jeans blir tantig, töntig och bara fel.Tyvärr så var mina ben snyggare i provhytten än i solen så jag kan inte använda den tröjan

• En struts

Jo, den rosa kappan är rätt modern va? Den är snygg.
    Stödstrumpor är väl tantigt kom jag på, och läsglasögon också vilket jag själv har använt bådadera.

Det verkar ha blivit något mode nu där folk går omkring med byxor som ser ut att vara sydda av gardiner (blommiga och konstiga mönster), Det tycker jag ser lite tantigt ut.

One-piece är inte tantigt tycker jag.

• TantMy
    Tonårsmamman1 skrev 2012-08-11 23:00:49 följande:
    Hellre en 30-åring med tantiga kläder än en 40-åring som försöker se ut som en fjortis.
    Näää...håller inte med alls!
    Fel åt båda hållen...låt alla se ut som de vill och kul att äldre har häftiga kläder på sig...hellre se yngre ut på klädstilen än för gammal....Skrattande!
  • FruLiNi

Johanna Koljonen är född 1978 (precis som jag) och hon ser ut som en riktig tant. Enbart klädsel gör inte att någon ser tantig ut, det är helheten.

• MaryCaroline
    En struts skrev 2012-08-12 19:20:09 följande:
    Jo, den rosa kappan är rätt modern va? Den är snygg.
    Stödstrumpor är väl tantigt kom jag på, och läsglasögon också vilket jag själv har använt bådadera.

Det verkar ha blivit något mode nu där folk går omkring med byxor som ser ut att vara sydda av gardiner (blommiga och konstiga mönster), Det tycker jag ser lite tantigt ut.

One-piece är inte tantigt tycker jag.
    Haha, ja man förknippar ju gärna stödstrumpor med tanter, men det är ju massvis med unga kvinnor som är tex gravida som använder det Glad

Ja de där byxorna, vad tusan är det för mode? Jag har gärna leopardmönstrade byxor (beroende på hur de ser ut förstås), men blommiga byxor går fetbort!!!

Nä, man kan nog inte anklaga one-piece för att vara tantigt, det är nog ganska ungdomligt. Men där kan det kanske vara lite åt andra hållet, jag vill inte se folk 35+ i one-piece på stan... :P 
  • Johan70
    En struts skrev 2012-08-11 23:31:18 följande:

Visst är det tantklädsel, men på tanter är det fin klädsel. En tjugoårig tjej som klär sig så gör dock bort sig, på samma sätt som en tant gör bort sig om hon klär sig som en tjugoåring. Jag förstår inte varför det skulle vara så fel att klä sig efter sin ålder.
  • Nyfiken gul

kanske inte samma tantvarning dock men ändå så blir kläderna både tantiga och helt fel ute och gör personen många år äldre:

sjaviga gympabrallor nerhasade på häcken - på en tjej - kombinerat med en oformlig stor skjorta/tunika  och lika illasittande och oformlig jacka. och gärna att jackan är knuten i midjan....

en tjej på 20+ nånting som klär sig så här ser plötsligt skitgammal ut...  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sextiotalist

Jag skrattar lätt för mig själv, när jag köpte en baddräkt sist, så kom expediten fram med en blommig historia, jättesöt, men jag sa nej.

På en ung tjej så hade det sett ursnyggt ut, men om jag hade satt på den då hade det lyst tant om mig på hela badstranden.
    Nu tycker jag inte att det är fel med tant, tanter är egentligen stencoola. Men för mig är en tant en kvinna som är minst 60+ och jag känner att jag inte är där ännu.

För övrigt har jag vita snäva stretchjeans idag, en tunika och höga sandaletter. Är jag tantigt klädd ? 

• Elaifiknow

Vad är tantig klädsel - hur långt är ett snöre? Jag skulle se ut som en riktig tant om jag klädde mig i kläderna på HMs ungdomsavdelning (haha, bara det att jag använder ordet ungdomsavdelning gör mig till tant), andra (15-åringar) skulle inte se ett dugg tantiga ut i det. Det beror alltså på personen (-s ålder).

Det enda som för mig ser tantigt ut oavsett ålder, är knästrumpor som slutar under knät och så en kjol som slutar precis ovanför. Alltså att det blir en glipa mellan kjol och knästrumpa där knäet tittar fram. Strumpbyxor i (fotriktiga, beige) sandaler är det också hög tantvarning på.

Men vad är då en tant? För mig har tanten ingen ålder. Tant är för mig ett positivt laddat ord, till skillnad från käring. Om någon kallar mig tant så blir jag glad

/ En 28-årig tant-aspirant

Svar på tråden Vad är tantig klädsel enligt dig?