Anonym (mamma) skrev 2012-10-07 18:09:41 följande:
Du är familjehem va? Du kan inte få barn själv? Du har aldrig förlorat ett barn? Du kan inte se och känna hur barn känner uppenbarligen. Barn KÄNNER absolut vem som är ens biologiska förälder, Det känns på något sätt inom en att de där är MIN (mamma/pappa) Sen att barnen självklart har stark anknytning till familjehemmet är inget konstigt då barn är väldigt känsliga och knyter an fort till vuxna människor. Men om mamman och barnet får träffas ofta så kommer deras anknytning bli stark och barnet kommer kunna flytta hem. Du vill bara se det ifrån en sida, jag ser det så som att alla barn SKA bo hemma hos sina föräldrar om det är möjligt, och är de möjligt i TS fall så ska de arbetas åt de hållet och de fort och intensivt innan de hinner gå mer tid.
Ts behöver heller inte berätta hela sin livs historia här på FL de har hon ingen skyldighet att göra.
Nej jag "är" inget familjehem. Jag har egna barn jag tar hand om och har aldrig varit i kontakt med socialtjänsten.
Visst är det så att barn ska bo hos sina föräldrar förutsatt att de inte far illa av att göra det. Ts måste inte berätta sin livs historia men om hon nekats ha kontakt med sitt barn i två år så finns det förmodligen en anledning till det som hon inte nämner i tråden.
Och återigen: Nej, barn känner inte på sig vem som är deras biologiska föräldrar om de inte träffats sen de var spädbarn.