• Leea2012

Ni som väntar 3:an eller 4:an, se hit!

Ni som väntar 3:an eller 4:an, hur har era symtom skilt sig mellan era graviditeter? När började ni må illa vid respektive graviditet? Väntar 3:an i April, väntar även på illamåendet som verkar dröja ;) Tack på förhand Flört

• Svar på tråden Ni som väntar 3:an eller 4:an, se hit!
  • mx5

Nr 2 var värst, denna gången (nr3) mår jag prima, har dock inte gått upp i vikt något är i v 16 nu.

• Minza83

väntar nr 3 och mådde värst illa med 2an!!
    bara varit gaaaalet trött med 1an och nu med 3an...

haft huvudvärk med alla 3 mellan v12-19 ungefär...
    men haft migränanfall med 3an, inte haft med de två tidigare.. samt svampinf...
    även sjukt risigt hår, som svinto!!! denna gången.. tappar fortfarande massor och är i v22.
    under de tidigare 2 graviditeterna så var håret fiiiint, tjockt och glansigt!!

fått 2 pojkar och väntar nu en tjej! 

• Leilon

Väntar nr 3 med BF den 2/3.

Mådde bra under första graviditeten, hade problem med illamående under andra graviditeten och denna har varit helt fruktansvärd fram till v13. Har mått illa dygnet runt med det har släppt nu tack och lov.

• Lillellan

Har bf 4 maj med vår 3:e och känner mig bara svullen. Mår prima annars, mår så bra att jag inte känner mig gravid ens. Lite lite öm i bröstvårtorna, men annars känner jag mig inte speciellt på tjocken. Mådde illa och spydde både med 1&2. 2:an va värst, då mådde jag som sämst och fick njurbäckeninflammation... Hoppas det håller sig så här bra hela graviditeten :)

• Kaja78

Mådde illa v 7-13 med första ungefär.

Värre med tvåan, mådde illa v 5-18 ca. 

Väntar nu nr 3 och har mått illa från v 7-12. Är nu i v 13 och det börjar kännas bättre!

Både ettan och tvåan är tjejer, får se vad trean blir! Har en liten misstanke att det är en kille då jag tycker håren på benen växer snabbare denna graviditet än vad de gjorde i de två första (då behövde jag nästan aldrig raka benen så långsamt växte det). Jag är inte heller sugen på te vilket jag inte hade något problem att dricka med de två första :)

• Fie b

Jag mådde illa med första barnet (En pojke) Ingenting med tvåan & trean som är flickor och i början mådde jag illa med vår 4a men nu har det avtagit. Är i v 14 =)

• cozmoz

Tittarhit!
    Har tre pojkar o mådde under deras graviditeter helt underbart.
    Väntar fyran och mådde  apilla fram till v ca 17, sedan mådde jag toppen igen men framåt vecka 34-35 kom illaqmående tillbaka i en -tvåveckor....tydligen vanligt  .
    Denna graviditeten väntar jag en tjej. Verkar vara skillnad på illamåendet då...
    vecka 39+0 idag

lycka till det detta fantastiska, även om man mår illa så går det är över........

• 123ABC

Jag har mått illa alla 4 graviditeterna,
    Men kräktes mest med 1an, 2an och 3 an
    Men nu mår jag istället mega illa och klöks.
    1an flicka
    2an pojke
    3an pojke
    4an vet ej än :)

• lulu11

Jag väntar nummer 3.

1 an är en flicka och jag mådde illa till v 12. Ont i ryggen de sista månaderna.

2an är också en flicka och jag mådde illa till v 15. Sedan från och till och levde nästan på gaviscon mot halsbrännan.

Fick mer problem med foglossning men jobbade fram till 2 veckor innan BF. Hon fyller snart 1 år.

3an vet vi inte kön. Är i v23 imorgon och har redan fått foglossning och mådde illa till v 12.

Att foglossningen kommit redan nu är för att jag är gravid tätt, musklerna hade inte hunnit komma tillbaka.

Jobbar deltid ocg träffade sjukgymnast igår som sa att jag inte får böja mig, inte fixa tvättmaskin eller diskmaskin, inte dammsuga. Får bara lyfta 1 åringen när jag måste, hon är tung!

Så just nu känns det som en lång graviditet

Känns bra att läsa ni som mått bra med nummer 4, ger mig hopp!

• Mamma050813

Väntar 3dje med BF 3 april. Mår skit :( trött, irriterad och mår fortfarande illa (v18) nojjar mig mycket mer att det ska vara nå fel och till och med dött i magen :-/
    Med första och andra har jag spytt och mått illa till ca v 12-13... Inte haft nå spec krämpor men tyckt att det varit pest att varit gravid! Har två grabbar och vet ännu inte vad vi väntar, 13 dagar kvar till UL :)

• Girlfriend in a coma

1 Tjej, illamående en dag tidigt i grav. + gravidklådan from hell mot slutet.
    2 Pojke, välmående överlag, väldigt trött i början dock.
    3. Illamående i två månader...som ibland kommer tillbaka. :/

Den här gången har skilt sig så mycket från övriga att jag misstänkt tvillingar, men så är inte fallet :) 

Svar på tråden Ni som väntar 3:an eller 4:an, se hit!