• LaFontaine

Vad ska jag ha på mig till de här skorna?

Jag ska gå och se en av visningarna under Stockholm fashion week då det också är tänkt att jag ska ha skorna nedan på mig. Men frågan är ju vad tusan jag ska ha till? Kjol? Svarta, smala stuprörsbyxor med topp? Vilken typ av topp då?

Hjälp en förvirrad tant som förvisso har mycket snygga kläder men kanske mer snyggt än trendigt!

• Svar på tråden Vad ska jag ha på mig till de här skorna?
  • LadyTeague

En pennkjol skulle jag välja, gärna svart och med någon snygg top till. Om den slutar vid knäna blir det mer fokus på skorna än om man har ett par byxor som liksom smälter ihop med dem mer. Och dessutom är det alltid snyggt med kjol!

Riktigt snygga skor var det i alla fall! 

• Khaleesi

O! De var ju förvisso väldigt udda och roliga. Jag ser direkt Mimmi Pigg framför mig. Är du lång och smal eller kort och rund? Kanske svarta strumpbyxor och en vit klänning med svarta prickar kunde göra skorna rättvisa. Antingen pennformad eller klockad kjol med brett svart bälte.

Du kan hur som haver inte komma med diskreta svenssonkläder till de skorna tycker jag.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Julietta

Coola skor men extrema. Svåra att gå i. Tycker du ska köra barbent för det är alltid snyggast. Klä ner skorna en aning genom att matcha med mer svart, svart är modemänniskornas favvo färg, kan ej gå fel. Skulle nog satsa på en svart klänning i knälängd alt längre. Absolut inget kortkort. Kör gärna på en enkel modell, inget tight. Vitt eller beige funkar också skitbra. Är du smalare funkar det med en tightare klänning i beige, men tänk på längden fortfarande. Matcha det med ett stort utstickande halsband och nått mer smycke som är mer diskret samt enkelt hår och smink. Skitsnyggt;) förlåt att det blev lite rörigt.

• LaFontaine

Pennkjol kan nog fungera! Jag är medellång och smal och bär ofta och gärna pennkjol. Kanske pennkjol och en genomskinlig vit lite fyrkantig blus med svarta prickar? 

• LaFontaine
    Julietta skrev 2012-08-13 16:25:18 följande:
    Coola skor men extrema. Svåra att gå i. 

De är faktiskt rätt lätta att gå i även om jag höll på att få dåndimpen när jag såg dem! 
  • Khaleesi
    LaFontaine skrev 2012-08-13 16:26:03 följande:
    Pennkjol kan nog fungera! Jag är medellång och smal och bär ofta och gärna pennkjol. Kanske pennkjol och en genomskinlig vit lite fyrkantig blus med svarta prickar? 

Det låter bra! Kör på det. Det vore ju kul med lite bildbevis, men jag antar att man måste dyka upp på visningen och se dig live för att få se hur det blev...Flört
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • LaFontaine

Är du snäll kanske jag snart lägger upp 98 bilder på olika alternativ till topp ;)

• Khaleesi
    LaFontaine skrev 2012-08-13 17:02:29 följande:
    Är du snäll kanske jag snart lägger upp 98 bilder på olika alternativ till topp ;)
    Shoot!
  • LaFontaine

Så till slut kom den då. Men vad säger ni? Längre kjol? Kortare kjol? Annan topp?

Jag tänkte ha en djupt blå lackväska till och håret kommer att vara utsläppt så snart som knuten torkat.

Nå?
  • Hejhoppsan

Längre kjol och topp i annan färg tycker jag. Nu syns det inte så bra på bilden hur toppen ser ut, men det ser ut som en vanlig somrig klänning tillsammans med extrema skor.

• KatjaKaj

Kortare eller längre kjol tycker jag just denna längden är lite "tråkig" tycker jag. Nog kortare, du har skitsnygga ben så det kan du bära upp.

• LaFontaine
    Hejhoppsan skrev 2012-08-18 17:18:10 följande:
    Längre kjol och topp i annan färg tycker jag. Nu syns det inte så bra på bilden hur toppen ser ut, men det ser ut som en vanlig somrig klänning tillsammans med extrema skor.
    Toppen har stooor volang fram på bröstet men det syns inte alls på bilden. Det blir väldigt osomrigt i verkligheten. Längre kjol tror jag dock också på.
  • LaFontaine
    KatjaKaj skrev 2012-08-18 17:20:26 följande:
    Kortare eller längre kjol tycker jag just denna längden är lite "tråkig" tycker jag. Nog kortare, du har skitsnygga ben så det kan du bära upp.
    Bara för att du sa så provade jag en kortare och det var nog faktiskt bättre!
  • KatjaKaj

Ja klart du ska ha kortare, du är ung och snygg, det är sommar och du har skor som verkligen tåls att visas upp. :)

Svar på tråden Vad ska jag ha på mig till de här skorna?