• Påväg

Träning- våra mål efter graviditet & förlossning

Nu har det snart gått 8 veckor sedan min förlossning. Kroppen har återhämtat sig och det behövs mer än bara promenader nu för att få de resultat jag vill ha. Jag vill ju kunna använda kläderna i min garderob igen ;)

Hade varit kul att kunna följa fler som vill påbörja träningen och nå sina mål såhär efter en graviditet och förlossning. Här kan vi också tipsa om bra övningar och träningstips!

Mått i dagsläget efter graviditet och förlossning:
    Byst: 85
    Midja: 83
    Stuss: 98

Mål att uppnå:
    Byst: Gärna behålla det jag har ;)
    Midja: 71
    Stuss: 92

• Svar på tråden Träning- våra mål efter graviditet & förlossning
  • Påväg

Wiiihoo, här händer det grejer!!

Nuvarande mått (kvällsmått efter en fredagsmiddag.. Hehe..):

Midja: 74

Stuss: 92

Byst: 85

Det ha alltså gått riktigt fort de sista månaderna, kul att se! Vikten ligger fortfarande på 56 kg men känner mig ganska nöjd med det.

Har fuskat lite med plankan de senaste dagarna men på tisdag fyller jag år och högst upp på önskelistan står en rockring! Hoppas hoppas!!

Hur går det för er?

• sanna87

Härligt! Här går det bra :) 
    Promenerar minst en timme per dag och så har jag äntligen börjat gymma igen. Så nu varvar jag gym med styrketräning med vikter hemma. Är ju nöjd med min vikt men saknar mina muskler! 

• sanna87

nu ska jag dra o gymma med PT. ska fa ett gympass utformat just for mina behov i dagslaget :) (kan ej skriva de dar bokstaverna med prickar over for tillfallet)

• moruppgren

Duktiga ni är!!

Jag var till sjukgymnasten i veckan. Det var bara inte en känsla att rygg- och magmusklerna var döda. :(
    Magmusklerna var totalt uttöjda och ryggen helt kollapsad. Har fått en inflammation i musklerna i arslet för dom försöker bära upp hela ryggen.

Har fått tre enkla övningar jag ska göra nu och skulle inte träna hårt ännu. Ska tillbaka om nån vecka igen.
    Så nu ska jag göra mina övningar och bli bra igen. Vill bara komma igång på riktigt.

• Påväg

Aj vad tråkig att höra! Men samtidigt bra att du fått veta vad det är så du inte tränar för mycket och skadar dig!

Jag fick min efterlängtade rockring på min födelsedag så nu har jag börjat träna.. Men aj vad ont det gör!! Den slår på höfter och mage så jag blir alldeles röd. Men det ska ju ge resultat :)

• sanna87

Moruppgren: usch va trist! Krya på dig och hoppas du blir hel fort.

Här rullar det på. fick som sagt ett utformat gympass för mina behov nu i veckan. Såååå grymt!!! Ska o gymma i morn igen. annars är det långpromenader/pw varje dag. så peppad för att va riktigt nöjs till jul!

• Påväg

Härligt Sanna! Det kommer ju ge resultat, plus alla dina pw!

Idag fick jag på mig mina sista jeans.. Men magen putade lite över ;) men bara lite.. Hehe.. Fick iaf ihop dem, för bara 2 veckor sen saknades det några centimeter :) jippie!!!

• moruppgren

Bra ni jobbar på tjejer!

Själv har jag gjort mina övningar i några dagar nu. Jag skrattade först åt sjukgymnasten när han gick genom övningarna, dom känslan alldeles för lätta. Men aj, vilken träningsvärk jag fått och vad jobbigt det är. :(
    Men det händer något i alla fall och har jag tur kan jag köra igång hårdare om en månad :)

• Påväg

Hur går det för er? Jag har tappat bort rutinen att köra plankan varje kväll. Min lilla tjej somnar så sent och efter det är jag alldeles för trött. På dagarna går det runt och då glöms träningen bort..

Men rockandet har dragit igång. Rockar ca var tredje dag 5-10 min kroppen har inte riktigt vänjts sig vid ringen så måste vila emellan eftersom det gör alldeles för ont annars ;) ska öka allteftersom!

• Anne Lisa

Hjälp!!! Jag kommer inte igång med träningen!

Min sambo skriver sin C-uppstats just nu och har det rätt stressigt (milt uttryckt) så jag får ta mycket ansvar för sonen och hemmet. Sonen sover nästan bara i vagnen på dagtid så visst får jag promenader men hur kan jag göra utöver det? Snälla ni duktiga träningsmammor, kan ni inte ge mig nåt litet tips eller stöd?

Kram på er

• saramy

Du kanske kan träna med bebisen? Jag hittade en bok på biblioteket som hette Kom i form efter graviditeten eller något liknande. Där fanns det lite övningar man kunde göra med barnet som tyngd. Då får du i alla fall rutin på träningen.

Nu när min bebis har en stabilare nacke kan vi kombinera lek och träning. Hon gillar tex att "flyga".  Det kan bränna rejält i magen om man vill :)

http://se.babycenter.com/baby/development/letsplay/2months3rdweek/ 

Jag har gått ner ett hekto senaste veckan. Lite trist, men men... Prio ett just nu är att hålla sig borta från förkylning. 

• Anne Lisa

Saramy: det kan ju vara värt att kolla! Det jag behöver är framförallt styrka.

Hur gör ni som tränar hemma samtidigt som ni har hand om bebisen?

• sanna87

Annelisa: antingen sover bebis eller så får han också gymma i sitt gym eller kolla på i babysittern... :)

• moruppgren

När min första var liten så gjorde jag situps med henne sittandes på magen och så busade vi då.
    Kan även tipsa om rockring till dig Anne Lisa. Det körde jag med efter första och magen blev platt på nån vecka :)
    Jag var ofta ensam då på dagar och kvällar då maken jobbade massor. Jag körde rockringen direkt efter hon somnat för kvällen. Ca 15-30 min framför tvn.
    Plankan går även bra att göra hemma med barn. T.ex. om lillen ligger på golvet och leker kan du göra den en stund och prata med barnet :)

• Redmilk

Jag har tappat stinget
    Kommer inte iväg till gymmet dumma mig.
    Jag vill men avbokar alltid passet nån timme innan.. MÅSTE ta tag i det här!

Väger 63 kg, 3 kg kvar till drömvikten...

Svar på tråden Träning- våra mål efter graviditet & förlossning