• Anonym (P)

Barnen får se på film från 15 år, nu ska jag anmäla!

Du har jag ått nog, det är förädrar som låter sina barn få se film från 15år, nu har jag fått nog och tänker anmäla dom till soc, så här får det inte gå till.

• Svar på tråden Barnen får se på film från 15 år, nu ska jag anmäla!
  • ftp
    Anonym skrev 2012-08-16 17:45:40 följande:
    Håller med generellt. Skulle inte ringa soc. Men absolut snacka med föräldrarna och mina barn skulle inte få se/vara där. Stenhård på sånt. Samma med folk som tjuvladdar film. Inte ok. Jag har helt rent samvete..och barnen kommer aldrig kunna säga som tonåring "men du gjorde ju så" SÅ får man bra barn/vuxna :)
    Stackars ungar, trist att dom är dömda att spendera dom kommande 18 åren med föräldrar som enda sällskap.

• TrailerTrash
    MHBW81 skrev 2012-08-16 17:57:11 följande:
    Hmm. Min 10 åring älskar Vampyr/varulvsfilmer och inte av den mesiga Twilightvarianten utan mer Underworld, Blade m.m.
    Inga mardrömmar och ingenting. han sträckkollade på Jurassicparkfilmerna på DVD när han var 5  utan att bli rädd.

Han tröttnade rätt fort på de barntillåtna filmerna och ville se det jag såg.
    Lillasyster däremot vågar inte se vad som helst men hennes favoritfilm är ändå Red ridinghood.

Man bör se till sitt barn och vad det klarar och inte blint på rekommendationerna..        
    Min  äldsta dotter älskade skräckfilemer när hon var liten.Hon såg dom flesta när hon var unt 8-10 år-Sonen såg termenator när han var 10.Ingen av dom har haft mardrömmar eller blivit våldsamma Lilltjejen som är 7 nu hon är mer feg och gillar scooby doo och mumin..
    I love the smell of shit in the morning
  • Anonym

Mina barn tittar på de filmer jag bedömer att de klarar att se. Har de vänner här håller vi oss till åldersgränserna alt så ringer jag och frågar.

• Sverigelös
    Anonym (P) skrev 2012-08-16 12:06:08 följande:

Dom är kontaktad, det kommer att bli en utredning av något slag
    Förmodligen av dig :p
  • MissEofc

Min kusin på 8 års favoritfilm är död snö och andra skräckisar som saw filmerna. Hon är inte lidande för det, men hon har däremot vuxit upp med storebrorsan och hans kompisar :)

• IC76
    MissEofc skrev 2012-08-17 12:37:44 följande:
    Min kusin på 8 års favoritfilm är död snö och andra skräckisar som saw filmerna. Hon är inte lidande för det, men hon har däremot vuxit upp med storebrorsan och hans kompisar :)

Din kusin är modigare än mig!!

Mina barn får se på Trassel och Madagaskar 2, om jag tycker har olustiga scener!! 
    Mamma till A, A, A och V.
  • taquine
     Anonym skrev 2012-08-16 17:45:40 följande:
    Håller med generellt. Skulle inte ringa soc. Men absolut snacka med föräldrarna och mina barn skulle inte få se/vara där. Stenhård på sånt. Samma med folk som tjuvladdar film. Inte ok. Jag har helt rent samvete..och barnen kommer aldrig kunna säga som tonåring "men du gjorde ju så" SÅ får man bra barn/vuxna :)
    Skickar en stor guldstjärna till dig som är så redig och duktig!! +  {#emotions_dlg.flower}Skål p.s med stjärnan skickar jag med några "tjuv" laddade hardcore filmer till dina ungarFlörtd.s
    Bryt inte ensam Bryt ihop
  • Brunettjejen

oj oj oj... det finns väll värre saker som händer i världen än barn som kollar på barnförbjudna filmer??  

• Anonym

Tycker man ska låta barn kunna få se på filmer som rek. från 15 år. Växte själv upp med en mor som  hade ett stort intresse för både sci-fi och skräck så när jag var 6 år tittade jag gladeligen på Alien, Halloween och Total Recall etc. Rädd? Nja mest faschinerad. Idag är samtliga favoritfilmer här hemma. Dock fick jag inte se Grease av någon konstig anledning, haha!! Glad att jag själv fått sådant stort intresse för skräck tack vare henne.

• Anonym

Ja finns det inte värre saker att oroa sig för än "tjuvladdad" film och 15års-gränser, ja då har man för mycket fritid. barn brukar dessutom vara väldigt bra på att själva välja bort det som de tycker är otäckt.

Tack för en milt underhållande tråd! Påminner som sagt lite om "videovåldsdebatten" där de medverkande barnen hade blivit mutade med kakor och saft för att låtsas bli rädda och berätta att de fått mardrömmar etc. jeeez      

Tramsigt ja, underhållande, jajemensan

/S   

• gerd123

Har inte skolorna börjat än?

• Anonym (Herregud!)
    RazorTongue skrev 2012-08-16 14:42:08 följande:
    En rekommendation är en sak, ett förbud ett annat. En rekommendation är inte ett förbud. Jösses...
  • Rakad Apa

Jävligt uppenbart att TS är uttråkad och trollar... Underhållande tråd dock, kul när moralkärringarna hytter med pekfingret i högsta hugg.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • EllanEriksson

Jag har sett Beck(15 års åldersgräns på dem) sen jag var....5?
    Första gången jag såg en film för personer över 18 var jag bara 9.
    Min kusindotter är 9 och vill inte se annat än sånt som är för 15 år och uppåt(hon får även det.)

Alla vi är fullt normala personer, inklusive min familj som låter oss se detta. Tror inte att det är nått problem älskade TS

• TrendyFarsa
    Rakad Apa skrev 2012-08-18 02:39:32 följande:
    Jävligt uppenbart att TS är uttråkad och trollar... Underhållande tråd dock, kul när moralkärringarna hytter med pekfingret i högsta hugg.
    Men är det inte för att se dom bittra moralkärringarnas kommentarer som vi är här på FL? Solig
  • Isis

Haha, och det här skulle soc ödsla sin tid på? Knappast...

Svar på tråden Barnen får se på film från 15 år, nu ska jag anmäla!