Anonym (undrar) skrev 2012-08-16 16:23:02 följande:
Men borde inte den andra föräldern få en faktura beräknat på det hushållets inkomst? Har sett att det är så i många andra kommuner men inte i min.
Nu är jag arbetslös och har inte rätt att ha barnet på fritids under mina veckor men jag får betala för hela platsen.
du har så klart rätt
Anonym (undrar) skrev 2012-08-16 16:34:00 följande:
skulle jag ju kunna göra, men då får ju han betala för en hel plats, om han nu får ansöka om fritids eftersom barnet är skrivet hos mig, vad vet jag... och när jag får jobb igen så behöver jag använda fritids vv.
Märkligt att kommunen inte kan skicka separata fakturor.
ja då får han ta över platsen som platsinnehavare dvs
Anonym (undrar) skrev 2012-08-16 16:39:43 följande:
sin del... Eftersom jag inte får ha barn på fritids så borde han bara betala för halva platsen och jag borde inte betala något alls
Men jag ska ta och kontakta kommunen och fråga hur de ställer sig till att jag säger upp platsen!
absolut som ensam platsinnehavare har du rätt att säga upp hela platsen
Anonym (undrar) skrev 2012-08-16 17:22:59 följande:
Har ringt och förklarat. Går inte att få delad faktura i min kommun. Föräldrar får lösa det sinsemellan, anser kommunen.
det går om man JO anmäler dem

och bråkar ännu mer än du förmodigen gjort
dock måste de införa en regel om att även denandra förldern blir betalningsansvrig det räcker inte att de skciakr en handskiven faktuar till dig för betalar inte pappan så är du betalningsansvarig även för hans del tills dess att kommunen praitkst sett till att han blir betalningsansvarig med ny regel om delad faktura.
Anonym (undrar) skrev 2012-08-16 20:03:32 följande:
Barnet behöver inte kläder hos pappan. Saknar han något hämtar han hos mig.
Nöjen - ja visst när de hittar på något betalar pappan. Tex bio, bowling, restaurangbesök osv
irrelevant för frågan
Anonym (undrar) skrev 2012-08-16 20:15:23 följande:
Varför vill du att jag redovisar hur jag använder hela barnbidraget? Ska pappan slippa betala för sin barnomsorg tycker du? Jag betalar 600 kr per månad för två skolbarn. Pengar jag gärna vill lägga på annat. Jag är inte ute efter att skinna pappan. Varför är inte kommunen intresserad av att han betalar en halv maxtaxa?
barnbidraget är irrelevant för frågan om delad faktura vid barnomsorg.