Anonym (tja) skrev 2012-08-27 01:26:00 följande:
Fy vilken jobbig sits! Stackars er!
Hoppas pojken får lugn och ro omkring sig och att ni har det så bra det bara går mitt i kaoset. Tråkigt om han missar skolan men hoppas att myndigheterna jobbar på ordentligt och att det blir lite ordning för er snart!
han fick gå till skolan efter lite diskussioner, så nu är han inskriven i skolan. så ett steg frammåt, samt att det åker in en stämning på både soc och fadern, det hade tydligen min advokat börjat att fixa med när han ringde mig. det är bara just den soc där på gamla stället som är lite problematisk dom andra har inte samma åsikter som dom.
Anonym skrev 2012-08-27 01:34:00 följande:
Vad gör dig till en olämplig boendeförälder? Något måste finnas som får soc 1 att tycka att barnet har det bättre med sin pappa.
Vad vill barnet?
inte olämplig boendeförälder så. soc 1 fick höra från fadern att sonen föredrog sin gamla skola med gamla kompisar samt att hon inte trodde på att han var dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig.
det jag har gjort som dom inte tycker om är att jag har anmält fadern ett x antal gånger som den gången jag hittade fadern på krogen med pojken en lördagkväll och han fick smaka på alkoholen.. att soc 1 inte kan förstå varför jag känner mig hotad av fadern när han hotar med att göra mitt liv till ett helvete, att han ska behålla pojken och att min bil blir förstörd så fort jag är i den staden. samt att han går ju genom pojken om han vill något. han ringer mig inte och svarar inte på telefonen för allt är mitt fel och jag har ljugit för myndigheterna säger han till pojken. enligt honom ska han inte alls in i fängelse och han har inte gjort något fel?!?
ja jag erkänner att jag har bråkat otroligt mycket med pappan i fråga men det är för att han hela tiden vill bryta mot TR beslut och ha pojken då det passar honom, som den gången han fick långledigt från jobbet ville han ha pojken redan på onsdagen fast han hade skola torsdag och fredag (pappan bor 6 mil bort från skolan och skulle ta ledigt åt honom) eller så säger han åt pojken att nästa vecka ska jag hämta dig den och den dagen fast det inte ens är hans dag/helg/vecka sen om han inte får det så säger han att jag bara förstör och inte vill att dom ska få träffas. vilket självklart resulterar i att pojken blir jätte ledsen.
han blir skogstokig om sonen inte svarar i telefonen i tid och bråkar men däremot så tar han sonens mobil när han har honom så jag inte kan nå honom, som nu under dessa 3 veckor har jag bara fått prata med honom sammanlagt 5 kvällar och då max 15 minuter annars börjar han klaga. men själv kan han ringa 10 ggr på en dag.
jag har setat i min telefon jätte mycket med advokater och soc för få prata med min son, veta att han har det bra, varför ska pappan ha rätt att få säga godnatt men inte jag?
ja men iaf så tänker soc 2 göra en ny utredning och vi ska denna gång försöka få enskildvårdnad samt träffar med en tredjepart.
nu har han ju faktiskt blivit dömd samt vi har papper på det så nu kan det ju bli en annan historia.