• I Walk The Line

Missnöjd med privatklinik? Hjälp :(

Alltså vi går hos privat klinik, har gått där i snart två år, lika länge har vi ätit pergotime.
    Vilket inte resulterat i en fullgången graviditet, vi blev gravida i maj förra året men mensen(mf) kom två dagar sent bara...

De har tagit äggreservsprov som såg bra ut, de har kollat mina hormoner som ser bra ut och de har kollat mannens spermier som ser bra ut.
    De har kollat med ul på äggblåsor som oftast har vart rätt stora (25-40mm) men inte tagit något blodprov för att fastställa ägglossning. Inte nån gång.
    De säger att det inte behövs för om det blir positivt på äl-test så HAR man ägglossning, och kommer mensen så HAR man HAFT ägglossnign!
    Det är två gyn läkare som sagt det till mig, men jag har läst överallt att man kan ha stegring utan äl, och att mensen kan komma utan äl oxå.
    Men vad har jag att säga till om?

De har inte kollat äggledarna, eller något annat. Jag vet inte vad jag ska be dem kolla, vad man bör kolla eller nånting.

Det känns som om vi sitter fast, i två år snart har vi ätit pergotime men inget händer :(

Vi skulle vilja gå vidare med insemination men jag vet inte om och hur vi kan det, och om mina äggledare ändå är kass så funkar det ju inte ändå?

Jag bad om spolning förut, men de ville inte göra det då jag blivit gravid förut. Och av den anledningen tror jag att de inte vill kolla äggledarna heller.
    MEn nånting är ju fel! Annars hade jag varit gravid nu, eller haft en bebis!
    Vi försökte själva i ca 3 år innan vi sökte hjälp.

Och varje gång man ringer dit och barnmorskorna svara så är de sååå otrevliga?!
    De snäser av en och svarar en som om man är helt dum i huvudet. :(

Jag vet inte vad vi ska göra.

Vi har två barn sen innan, tillsammans, och därför vet de ju att vi kan få barn och som de säger att det har ju inträffat förut så det kommer hända igen.

Men när?! :(

☆♥☆Mamma till världens finaste pojke -02 & flicka -04☆♥☆
  • Svar på tråden Missnöjd med privatklinik? Hjälp :(
  • I Walk The Line

Tack så mycket Hjärtefröjd! Jag hoppas jag med.. Fick mf väldigt tidigt sist, två dagar efter BIM..

• Yinsan

Oj va kul, hur har det gått för dig?

Själv har vi lagt att på is, jg fick nytt jobb och känner att jag får ändra fokus istället... Lite tråkigt men jag har ju två guldklimpar att pussa på!

• I Walk The Line

Jag förstår dig Yinsan. Vi sa att vi skulle försöka två månader till, sen skulle vi ge upp helt. Vi har ju två underbara barn redan och är nöjda med det även om vi gärna vill ha fler. Så jag hade ställt in mig på att det inte blir fler, och börjat se fördelarna med det. Och då plussade jag.. Det blev lite konstigt, och svårt att förstå o ställa om sig igen. Men nu är vi i v 13 och börjar förstå.. Jag håller fortfarande tummarna för dig och vill gärna veta hur det går för dig :) Stor kram!

• Yinsan

Uppdaterar här om det skulle ändra sig men just nu fokuserar jag på nya jobbet!

• Yinsan

Hur går det för dig? Vecka?
    Själv sitter jag här och har några dagar kvar till BIM men känner bara på mig att jag är gravid... Vet inte om jag ska skratta eller gråta då jag fortfarande är provanställd, har försökt i över 3 år och känt det sista att de två vi har är så stora nu att det är dumt att börja om...
    Ja ja, det kan ju vara falskt alarm såklart så ska inte ta ut något i förskott...

• I Walk The Line

Åh hej! Här går allt bra, är i v 25 nu :)
    Det var precis så jg tänkte med! Och då blev vi gravida.. Helkontstigt! Jag hoppas verkligen att du är gravid! Uppdatera så fort du vet :) Jag håller tummarna!

• Yinsan

Tanten kom och det kändes ganska skönt, ingen lust att behöva komma tillbaka efter semestern och säg att man ska gå hem efter jul typ.

• Yinsan

Lycka till med allt nu, du får gärna skriva här när den lill* kommit och berätta hur mysigt det är och hur rätt det ändå blev! Någonstans långt inne i mig önskar jag nog ändå att det blev en liten till men men, den som lever får se!

• I Walk The Line

Yinsan! Hur går det för dig?
    Jag tänker på dig då å då, å önskar så att du är lycklig.
    Vår lillfis är 1 år nu! Helt galet!
    Å ännu galnare är att vi gärna vill ha en till, så vi är igång igen. Men inga hormoner eller nått än. Vi bara myser. Å hoppas. :)
    Hoppas allt är bra med dig?
    Kram! ❤️

Svar på tråden Missnöjd med privatklinik? Hjälp :(