• Finis

Läckande blöjor på natten

Nästan varje natt har lillans blöja läckt och hon är blöt på pyjamasen. Tror hon kissar rätt mycket. Vi använder pampers 5 byxblöjor nu, dom passar bra men klarar inte av allt hennes kiss. Libero 5 är för små och läcker pga det. Libero 6 är för stora och det rinner ut i ryggen eller vid benen beroende på hur hon sover. Jag skulle kunna byta mitt i natten men då vaknar hon till och kanske inte somnar om.

Tips? Hon väger ca 14 kilo och är lite rund i kroppen.

• Svar på tråden Läckande blöjor på natten
  • KMW

Prova att byta till Pampers. Tror att vissa blöjor passar vissa barn bättre, så det kanske är värt ett försök?!
    Enda gången vi har haft problem med nattläckage är just med Libero...

• Bebis200012

Ica: s egna blöjor tycker jag är toppen, även Willys egna! Har haft samma problem. Up&go har varit sämst hittills ! Lycka till! :)

• Lena

Byxblöjor tycker jag funkar sämre på natten än de med tejp.

• Finis
    Lena skrev 2012-08-21 22:25:56 följande:
    Jaså, kan det vara så kanske...
  • Finis
    Bebis200012 skrev 2012-08-21 22:25:36 följande:
    Ica: s egna blöjor tycker jag är toppen, även Willys egna! Har haft samma problem. Up&go har varit sämst hittills ! Lycka till! :)
    Ja, tänker att jag ska prova dom eller Willys kanske. Men så tråkigt om man ska behöva köpa sig igenom hela blöjhyllorna.
  • SamsonS

Vi använder de med tejp på natten ist för byxorna. Tycker det funkar mycket bättre, och det är lättare att byta tycker jag, på ett halvsovande barn. Vi stör vår dotter mer om vi byter en byxblöja än en vanlig :)

• Stampan

Glömde att man inte kan ha och-tecken...
    Vi har libero up and go på dagen och pampers baby dry på natten. Vi kom på att de passade vår dotter iaf. Pampers byxblöja går inte alls så tyvärr ibland måste man pröva allt...

• VeraG
    Lena skrev 2012-08-21 22:25:56 följande:
    håller med fullständigt!

• Björckan

Vi hade samma problem. Blöjorna började läcka på nätterna. Vi använde Libero byxblöjor. Men nu har vi Pampers baby dry på nätterna och än så länge inget läckage!!! Testa dem!

Jag provade för skojs skull att se hur mycket vatten jag kunde hälla i en sådan innan det tog stopp. Jag fick i nästan 5 dl. Så de rymmer MYCKET ! 

• Finis
    Björckan skrev 2012-08-21 22:43:58 följande:
    Vi hade samma problem. Blöjorna började läcka på nätterna. Vi använde Libero byxblöjor. Men nu har vi Pampers baby dry på nätterna och än så länge inget läckage!!! Testa dem!

Jag provade för skojs skull att se hur mycket vatten jag kunde hälla i en sådan innan det tog stopp. Jag fick i nästan 5 dl. Så de rymmer MYCKET ! 
    Det är snibblöjor alltså? Får testa dom kanske. Finns dom för 14 kilo?
  • Stampan

Det är ju baby dry min dotter har också och det finns naturligtvis från 14 kg. Och ja, snibblöjor, tror det blir 4+ eller 5 då med vikten.

• Björckan
    Finis skrev 2012-08-21 22:54:06 följande:
    Det är snibblöjor alltså? Får testa dom kanske. Finns dom för 14 kilo?
    Vi har storlek 4. Det är 7-18kg. Funkar jättebra för sonen som väger knappt 12. Borde funka för din tjej också. Annars vet jag att det finns en storlek 5 också. Tror att de är 11-25kg om jag minns rätt...
  • Finis

Nu har jag köpt babydry 4+. Får se hur det går i natt. Om det inte funkar blir nästa steg ICAs.

• Stampan

Min dotter väger 13 kg men har en stor rumpa och har 4+. De har aldrig läckt för henne iaf så lycka till!

• Finis
    Stampan skrev 2012-08-22 21:14:24 följande:
    Min dotter väger 13 kg men har en stor rumpa och har 4+. De har aldrig läckt för henne iaf så lycka till!
    Min med tackar!
  • Lollinor

Vi hade samma problem med läckande blöjor på natten. Vi gick upp en storlek och satte istället på kalsonger utanpå blöjan så de satt åt ordentligt. Fungerar utmärkt!

• Lillaskrutt

Hade samma problem... Hittade aldrig några blöjor som höll, så jag bytte ut vällingen mot gröt på kvällen, och då var problemet borta! Byxblöjor håller för övrigt sämre än vanliga....

Svar på tråden Läckande blöjor på natten