• Yosa

Hur placeras familjen på flyget med TuiFly?

Ska åka med Tuiflly Boieng 737 om några vcekor. De har säten om 3 i rad sen mittengången och sen 3 säten till. Sist vi (2 barn 2 vuxna) så åktebvi med 2 vuxna släktingar till oss. Således var vi 6 i sällskapet och fick en hel rad 3+3 för vårt sällskap. Denna gången är det bara vi 4 dvs 2 barn o 2 vuxna. Hur brukar de placera en sån familj? Tror ni vi får sitta på en rad . Dvs 3 säten och sen vår 4 e stol på andra sidan mittgången? Eller brukar man få sitta 2 och 2? Eller brukar det va ett 3 säte sen en 4e plats farmför eller bakom? Jag vet ju att mankna boka säten men detta känns inte aktuelltbi ämförelse för vad man får betala för den tjänsten. Så detta är inget superproblem :- D för mig. Mest nyfiken om någon på FL är van att flyga med Tui Fly och kanske vet......

• Svar på tråden Hur placeras familjen på flyget med TuiFly?
  • Persimon

Hur som helst men brevid varandra(om än med gång emellan) alternativt bakom varandra dvs två säten och sedan två till bakom.

• et3vema

Jag skulle tro att de placerar er 3+1. Men det kan också vara värt att veta att det inte är 100% garanterat att ni ens får sitta tillsammans hela familjen om ni inte platsbokar. Jag har tidigare arbetat för tui, och vet med all säkerhet att sällskap som fått sitta tillsammans på nedresan inte alltid får göra det på hemresan också, till exempel. Men det drabbat självklart inte alla!

• petra11

Fast det är ju extremt sällan som de delat på ett sällskap som är på samma bokning, skulle ju vara om det blir något fel eller om det är en sista minuten. Vanligast är ju placeringen 3+1. Mitt råd är att vara väldigt tidig i incheckningen och se till att ni får platser ihop. Placeringen görs ju några veckor i förväg men det kan ju finnas några tomma platser kvar osv..

Svar på tråden Hur placeras familjen på flyget med TuiFly?