• elizat

Hur lämnar jag honom?

Jag vet ärligt talat inte vad ja ska göra. Min sambo och jag har haft en väldigt tuff relation och nu har vi barn tillsammans. En underbar dotter.
    Men faktum är att han har blivit hemsk, han vägrar hålla sin hygien. Och han arbetar som flyttgubbe.. Han svettas och luktar ILLA när han kmr hem.
    Jag är 25 och precis gjort studieavbrott och går på mammapeng. Han arbetar ca 12 timmar om dagen.
    Om jag säger ngt som inte passar honom så blir han galen! Han slår i dörrar, skriker framför barnet, och säger "skaffa ett jobb" han har Ingen respekt för att jag är hemma med vårat barn.
    Nu har jag fått nog, han spelar bara dataspel och beter sig som en tonårsgrabb.
    Jag vet inte hur jag ska kunna lösa det här.. Hur lämnar jag honom? Lägenheten är hans och jag har ingen möjlighet att hitta ngt bara sådär, bor i Sthlm.
    Hur gör man sånt här? Har knappt ekonomi för att klara mig och hur gör man med hyra osv? Vem kontaktar man för hjälp?
    Han är liksom elak mot mig framför vårat barn, han är jävligt aggressiv, och jag vill inte leva med honom men HUR får man hjälp?

• Svar på tråden Hur lämnar jag honom?
  • Tow2Mater
    Mirali skrev 2012-08-27 16:08:30 följande:
    Men herregud hur kan han säga att du ska skaffa ett jobb när ni har en tremånaders?? Vad ska du göra med henne medan du jobbar då tänkte han?
    Han arbetar tydligen ca 12 timmar om dagen, och kanske anser att det nu är hans tur att få vara hemma med barnet och TS tur att ge sig ut o jobba? Med rätta. Klart han kan bli "galen" av att behova jobba 12 timmar om dagen.
  • skogsvitter

Låter som att han är väldigt utbränd, uppenbarligen mår han ju inte alls bra. Ni kanske ska ta och prata om detta...

• elizat

Jo blir det inte bättre måste jag flytta in till mamma..Vissa dgr är bra andra inte. Dagarna när det är bra det är ju när barnet är tyst och pappan får vara ifred med sitt spel.