• elizat

Hur lämnar jag honom?

Jag vet ärligt talat inte vad ja ska göra. Min sambo och jag har haft en väldigt tuff relation och nu har vi barn tillsammans. En underbar dotter.
    Men faktum är att han har blivit hemsk, han vägrar hålla sin hygien. Och han arbetar som flyttgubbe.. Han svettas och luktar ILLA när han kmr hem.
    Jag är 25 och precis gjort studieavbrott och går på mammapeng. Han arbetar ca 12 timmar om dagen.
    Om jag säger ngt som inte passar honom så blir han galen! Han slår i dörrar, skriker framför barnet, och säger "skaffa ett jobb" han har Ingen respekt för att jag är hemma med vårat barn.
    Nu har jag fått nog, han spelar bara dataspel och beter sig som en tonårsgrabb.
    Jag vet inte hur jag ska kunna lösa det här.. Hur lämnar jag honom? Lägenheten är hans och jag har ingen möjlighet att hitta ngt bara sådär, bor i Sthlm.
    Hur gör man sånt här? Har knappt ekonomi för att klara mig och hur gör man med hyra osv? Vem kontaktar man för hjälp?
    Han är liksom elak mot mig framför vårat barn, han är jävligt aggressiv, och jag vill inte leva med honom men HUR får man hjälp?

• Svar på tråden Hur lämnar jag honom?
  • Tow2Mater
    Mirali skrev 2012-08-27 16:08:30 följande:
    Men herregud hur kan han säga att du ska skaffa ett jobb när ni har en tremånaders?? Vad ska du göra med henne medan du jobbar då tänkte han?
    Han arbetar tydligen ca 12 timmar om dagen, och kanske anser att det nu är hans tur att få vara hemma med barnet och TS tur att ge sig ut o jobba? Med rätta. Klart han kan bli "galen" av att behova jobba 12 timmar om dagen.
  • skogsvitter

Låter som att han är väldigt utbränd, uppenbarligen mår han ju inte alls bra. Ni kanske ska ta och prata om detta...

• elizat

Jo blir det inte bättre måste jag flytta in till mamma..Vissa dgr är bra andra inte. Dagarna när det är bra det är ju när barnet är tyst och pappan får vara ifred med sitt spel. 
    Och jag vet inte hur mkt det hjälper mig direkt. Kan ju försöka hålla ut men...suck. Allting känns bara hopplöst. :(  

• skogsvitter
    elizat skrev 2012-08-28 08:45:34 följande:
    Jo blir det inte bättre måste jag flytta in till mamma..Vissa dgr är bra andra inte. Dagarna när det är bra det är ju när barnet är tyst och pappan får vara ifred med sitt spel. 
    Och jag vet inte hur mkt det hjälper mig direkt. Kan ju försöka hålla ut men...suck. Allting känns bara hopplöst. :(  
    Varför svarar du inte på inläggen istället? Varför pratar du inte med honom? Det är ju inte bara dig allting handlar om här. Han mår ju också dåligt.
  • jenst1

Hej! har inte läst allt så noga men det låter i ditt inlägg som ngt som lätt kan eskalera till ngt ännu värre. Inte ok att skrika osv till sitt barn och inte heller till dig varken framför barnet eller inte. Kan tipsa om www.valdinararelationer.se där finns en massa info och en hjälpguide som iofs vänder sig till invånare i västra götaland, men innehåller också en del länkar till nationella ställa där man kan få hjälp eller samtalshjälp. Om du känner att du inte orkar så måste det antingen bli bättre eller så får du söka hjälp och stöttning så du klarar att separera. HOppas det inte blev fel nu eftersom jag inte läst alla inlägg.

• Firestarter
    Tow2Mater skrev 2012-08-27 16:47:08 följande:
    Han arbetar tydligen ca 12 timmar om dagen, och kanske anser att det nu är hans tur att få vara hemma med barnet och TS tur att ge sig ut o jobba? Med rätta. Klart han kan bli "galen" av att behova jobba 12 timmar om dagen.
    Men lägg av, har du inte läst vad hon skriver? Han tar ju inte ens hand om sitt barn.

Till TS: din sambo mår uppenbarligen inte bra, se till att ta dig därifrån, bo hos din mamma så länge, och ta kontakt med socialtjänsten, som någon skrev, de ska hjälpa dig! Det kommer bli bra, det kan kännas tungt just nu, men det kommer bli bra. Lycka till och ta hand om dig! 
  • Firestarter
    skogsvitter skrev 2012-08-28 09:01:41 följande:
    Varför svarar du inte på inläggen istället? Varför pratar du inte med honom? Det är ju inte bara dig allting handlar om här. Han mår ju också dåligt.
    Ja, då får väl han söka hjälp för det?
  • skogsvitter
    Firestarter skrev 2012-08-28 10:38:49 följande:
    Ja, då får väl han söka hjälp för det?
    De tillsammans menar du? Ja om det behövs. I alla relationer så är A och O att man faktiskt kommunicerar med varandra. Uppenbarligen har ju inte ens TS provat detta, tycker hon låter mycket egoistisk och verkar ju inte själv ta hänsyn till sin partner heller. Hon kan ju inte ens svara i sin egen tråd, hur ska hon då kunna kommunicera med sin partner?! Inget soc i hela världen kommer prioritera bort pappan ur barnets liv om det är så att det faktiskt går att lösa situationen på annat sätt, kanske bara genom ett simpelt samtal. Jag tycker faktiskt detta är löjligt.
  • Tow2Mater
    Firestarter skrev 2012-08-28 10:38:05 följande:
    Men lägg av, har du inte läst vad hon skriver? Han tar ju inte ens hand om sitt barn.
    Nej, han jobbar ju hela tiden för att  försörja familjen, när skulle han ha tid.
    Vill TS ha en förändring, borde en bra början vara att hon axlar en del av försörjningsbördan så mannen kan jobba mindre.
  • elizat

Det går framåt! Jag irriterade honom lite extra mkt för att få honom att öppna munnen, han talade ut och nu så tänker jag på vad jag säger och gör. Han exploderar inte längre utan respekterar mig nu också. Han bad tom om ursäkt för att han inte sagt ngt tidigare utan hållt allting inne. Han pratar gärna inte om sånt han tycker är jobbigt så just nu går allting framåt och båda är "on board" vilket är lite kul! :) Nu är högsäsongen över så nu är han hemma runt 17-18 om kvällarna ville är lite roligare. Han spelar inte varje dag och jag tänker på att inte låta som en gnällspik. :) kul för oss måste jag säga. :)

Svar på tråden Hur lämnar jag honom?