mirre67 skrev 2012-08-24 13:07:24 följande:
Men det är väl inget konstigt att han vill ha igen tiden han missar med ert barn p g a det som du rabblar upp här? Eller?? Han är ju barnets pappa och vill vara så mycket som möjligt med det, det är väl ändå helt naturligt, för det vill du ju själv också som jag förstår?! VArför flyttade du så långt bort som 10 mil från honom?? Hur har ni tänkt lösa det när barnet blir äldre och börjar skolan t ex? Har du och barnet något nätverk runt er där ni bor nu, släktingar, vänner? Har pappa och barn något nätverk där pappan bor, vänner och släkt??
Mådde inte bra i samma kommun, hade inget nätverk och han psykade mig, föjde efter och vela se vad jag gjorde på stan, hotade mig att ta barnet ifrån mig med mera.
Här har jag min pojkvän och kompisar.
Pappan har sig själv och sina föräldrar hos sig.
VId skola varannan helg och halva loven hos pappa.
Givetvis vill han ha igen tiden, men han tänker inte på att det blir fel för barnet, åka fram och tillbaka så mycket och aldrig få landa hos någon av oss.
Jag har försökt möta han så gott jag kan, då det är inte barnet som valt att skiljas från oss men jag känner att jag får bara skit tillbaka och socialen stöttar inte mig eller hur barnet mår, jag har sagt hur han beter sig kring oss vid hämtning och lämning, att han struntar i att ha samma rutiner som jag och förskolan och att han struntar i att ha specialkost till barnet för att han har fått för sig att det är struntprat, jag blir snart hårlös för jag vet inte hur jag ska lyfta fram mitt barns röst!