• MajaLarsson

Vad ska jag ha till klänningen? Kroppskomplex från helvetet.

Jag ska på bröllop den 1 september och har en helt underbar klänning som jag bestämt mig för.

Hur ska jag klä mig för att känna mig bekväm i den? Visar ogärna mina armar å ben (inget annat heller för den delen) men har börjat bli bättre på att acceptera min kropp.
    Vanligtvis när jag använder strumpbyxor så använder jag inte ett heltäckande par, utan 3 heltäckande par...samtidigt. Ja, även på sommaren :-/

Men; nu har jag bestämt mig för att försöka använda ett par, icke heltäckande strumpbyxor Å förmodligen en sjal till klänningen (eller kort kavaj?).
    Men vad ska jag satsa på för färger? Och vad för skor? Har ett par jättesnygga bruna som skulle passa men det är öppen tå å inte snyggt med strumpbyxor till. 

Please help!

Bilden är från Google.
  • Svar på tråden Vad ska jag ha till klänningen? Kroppskomplex från helvetet.
  • Pissenisse

Ta en svart eller helst röd (samma nyans som blommorna) bolero, kortärmad och nylonstrumpebyxor?

• Moja87

Istället för strumpbyxor kan du kanske ha leggings? finns ju långa leggings som går hela vägen ner till ankeln.

Skit snygg klänning och kul att du äntligen vågar visa lite mer! Vi är alla fina på våra egna små sätt :) 

• Prime

Håller med föregående talare, dvs en kort kofta/bolero. Jag skulle satsa på svarta (eller rosa) pumps, inte brunt ihop med det svarta. :)

• KatjaKaj

Lyllos dig som fick tag i den klänningen, jag beställde den från Nelly och hade tänkt ha den på min systers bröllop  i november.
    Efter 3 veckor fick jag ett mail om att klänningen jag beställt var slutsåld jaja =)
    Den är verkligen otroligt snygg och jag hade tänkt ha ett par svarta strumpbyxor, en kort svart kavaj och svarta kilklackar.
    Sen hade jag tänkt blinga till den lite med smycken något fint armband, örhängen och halsband.
    Pilgrim har massor med snygga smycken som livar upp och tar fokus från det svarta.

Du kommer vara sjukt snygg oavsett. 

• Ronjan

ÅHH vilken fin klänning!! Svart, kortare kavaj hade varit snyggt till

• GAGA

Var har du köpt klänningen? 

Snygga svarta pumps till tycker jag :) 

• MajaLarsson

KatjaKaj:
    Vad jag har slitit för den där klänningen Har bråkat med företaget fram å tillbaka och lagt totalt 4 beställningar å blivit lovad att klänningen skulle komma men att den sen blivit restnoterad. Om den blir restnoterad försvinner ordern automatiskt fick jag skrivet till mig, därav så många beställningar på samma klänning.
    Tröttnade å beställde från England, å efter ett tag började klänningarna (som inte fanns) att dyka upp från företaget, en efter en. Så ett tag hade jag 4 st likadana, haha!
    Nu har jag 3 st kvar. Vågar inte skicka tillbaka dom för jag har hört för mycket dumt om returer till företaget.  

Moja: Har hört från allt för många håll att leggings absolut inte passar sig på bröllop...suck.

Kofta/bolero känns för nedklätt, men det är väl för att jag alltid har koftor på mig, kan försöka hitta någon festlig

Ni tror inte att allt det svarta blir "för svart"? Jag trivs otroligt bra i svart å har gärna på mig det, men folk har ju alltid en massa åsikter om den färgen, särskilt på bröllop....

Tack för alla svar! 

• MajaLarsson

Gaga: klänningen är köpt i England men finns/har funnits på Nelly.com oxå.

Den är verkligen SÅÅÅ snygg  

• Pissenisse

Det finns ju boleros i siden! Självklart kan man vara uppklädd med bolero, kanske inte en hängig bommullsvariant... 
    Och du har rätt, undvik leggins om du kan, mörka nylonstrumpbyxor döljer ju också om det känns jobbigt med bara ben.. 

• castafiore

Det ska finnas strumpbyxor utan tå.

• Vinterankan

Ha en sjal och svarta eller hudfärgade strumpbyxor. Vad gäller skorna beror det lite på sjalen. Svart och rött skulle ju passa till klänningen, men det går ju också att ha sjal och skor som matchas ihop också (fast det får ju inte skära sig mot klänningen såklart). Svarta skor och röd sjal blir nog det bästa, egentligen tycker jag att svart sjal och röda eller gröna skor hade varit snyggast men det kanske blir lite väl svart för ett bröllop. Ev. grönt, lila, rosa (ser inte riktigt vika färger som finns i klänningen) på sjal och/eller skor. 

Och instämmer med inga leggings. Allt blir fulare med leggings. Tycker allt blir fulare med bolero också.  

• MadeByMum

Svarta strumpbyxor inte allt för kraftiga o ett par högklackade stövlar, till under knät. Täcker bra o är snyggt. Hade haft någon grön el svart kavaj/ jacka till. Snygg klänning. :)

• KatjaKaj
    MajaLarsson skrev 2012-08-24 22:04:06 följande:
    KatjaKaj: Vad jag har slitit för den där klänningen Har bråkat med företaget fram å tillbaka och lagt totalt 4 beställningar å blivit lovad att klänningen skulle komma men att den sen blivit restnoterad. Om den blir restnoterad försvinner ordern automatiskt fick jag skrivet till mig, därav så många beställningar på samma klänning. Tröttnade å beställde från England, å efter ett tag började klänningarna (som inte fanns) att dyka upp från företaget, en efter en. Så ett tag hade jag 4 st likadana, haha! Nu har jag 3 st kvar. Vågar inte skicka tillbaka dom för jag har hört för mycket dumt om returer till företaget.   Moja: Har hört från allt för många håll att leggings absolut inte passar sig på bröllop...suck. Kofta/bolero känns för nedklätt, men det är väl för att jag alltid har koftor på mig, kan försöka hitta någon festlig Ni tror inte att allt det svarta blir "för svart"? Jag trivs otroligt bra i svart å har gärna på mig det, men folk har ju alltid en massa åsikter om den färgen, särskilt på bröllop.... Tack för alla svar! 

Du menar inte att du har tre klänningar? Ska du inte sälja till mig då ;) haha. Första skorna var skitsnygga.
  • MajaLarsson

KatjaKaj:

Inboxa mig, man få säkert inte diskutera sådant här.
    Tre klänningar av samma sort har jag inte så stor användning av, har bara inte orkat lägga ut dom på nån säljsajt ännu. 

• mmeline

Jag har en likadan klänning. De är supersöta, älskar modellen!
    Jag hade också min på bröllop, hade en matchande bolero och vanliga hudfärgade nylonstrumpbyxor samt svarta pumps till.

• mmeline

Ojdå, såg nu att bröllopet redan varit :D Men jag hoppas att det löste sig då :)

Svar på tråden Vad ska jag ha till klänningen? Kroppskomplex från helvetet.