• Salila

Nya och gamla ruvare!

Hej alla! Själv ruvar jag efter mitt andra FET försök. Det första gjordes i sommras i stimulerad cykel(progynon). Minus tyvärr. Denna gång blev det insättning i naturlig cykel på dag 20. Inga symtom än så länge iaf. Idag är det ruvar dag 6. Hur är det med er andra?

• Svar på tråden Nya och gamla ruvare!
  • Sonam

Jenkis Första försök.  idag var dags för gravidtest fick nigative. mensen är försenad 4 dagar vet inte varför ?

• Jenkis
    Sonam skrev 2013-03-07 13:03:55 följande:
    Jenkis Första försök.  idag var dags för gravidtest fick nigative. mensen är försenad 4 dagar vet inte varför ?
    Mensen brukar inte komma förrän två dagar EFTER du slutar med all medicin. Det är Lutinus som gör att blödning inte sker.

Ok, om du tänker att det är ca 30 % chans att bli gravid med en ÄD, så är det inte orimligt att det tar tre försök innan du blir gravid Jag har försökt tänka så när det känns svårt/orättvist.

Släpp på blödningen, gråt några dagar och så lovar jag att du mår bättre om en vecka Inte glad kanske men det känns bättre. Fokusera på nästa försök, samla pengar om ni måste betala sjäva, ät bra mat och försök att njuta av livet utan barn Blir väl lynchad som skriver så.... Det är så enkelt att skriva...

Känns det otroligt jobbigt, be att få prata med något proffs. Gör du ÄD finns det kurator du kan be att få prata med. 
  • Sonam

Har slutat medd med medicinen sedan igår. Nu fick lite blöd men inte så myckett som det ska vara , bara lite brunblöd. Ska börja igen med ivf så fort så möiljgt.

• Jenkis
    Elisa82 skrev 2013-03-04 17:29:33 följande:
    RD 8 för mig nu och har inte ett enda symtom. Känns redan kört :( TD på söndag. Ngn som har ngt uppmuntrande råd? :)
    Hur går det? Väldigt tyst här...
  • Elisa82

Tystheten beror på min bitterhet ;) det gick inte vägen. Så nu är planen att köra igen vid nästa mens. Hur går det för dig?

• hoppetlever

Vill sprida lite hopp till er! Igår fick vi veta att jag är gravid. Symtomen har varit mensvärk och ömma bröst. Fortsätter hålla tummarna för er som känner att det är en lång väg att gå!

• Jenkis
    hoppetlever skrev 2013-03-15 16:09:52 följande:
    Vill sprida lite hopp till er! Igår fick vi veta att jag är gravid. Symtomen har varit mensvärk och ömma bröst. Fortsätter hålla tummarna för er som känner att det är en lång väg att gå!
    Grattis! Vad kul!
  • Jenkis
    hoppetlever skrev 2013-03-03 10:30:07 följande:
    Hoppar in här. Ruvare på dag 2, första IVF. Går in med attityden att jag inte ska oroa mig förens testdagen. tills dess kommer jag vara lycklig. Farlig taktik kanske, men friskt vågat hälften vunnit?Glad
    Taktiken fungerade med andra ord!

Jag tänker också så varje gång, men har hittills fått så mycket biv av medicinerna att jag inbillat mig en massa... 
  • Jenkis
    Elisa82 skrev 2013-03-15 11:38:23 följande:
    Tystheten beror på min bitterhet ;) det gick inte vägen. Så nu är planen att köra igen vid nästa mens. Hur går det för dig?
    Har börjat mitt nya försök, men kanske förstört för mig själv genom att äta gurkmejakapslar under ruvningen... Man skall ju inte äta Ipren t.ex. när man ruvar och gurkmeja har tydligen liknande egenskaper, vilket jag inte trodde. Antiinflammatoriskt javisst, men inte på samma sätt trodde jag... Suck!
  • Lilla Hi

Är det okej att hoppa in här?

Är på dag 6 nu... mitt första ET... vet inte alls hur det ska kännas eller vad som är bra.

Hade lite mol i början... och två hugg dag 2... men nu är det bara brösten som är ömma och framför allt så känner jag mig labil... gråter för ingenting... och mitt i storbölandet med hulkningar och allt... så kommer skratt så att det vrider sig i magen.  

Känner ni av mycket i magen? 

• längtar7580

Hej Lilla Hi

Kanske kan jag berätta hur det var för mig när jag ruvade. I början var det hormonerna man fick som spökade för mig. Jag fick proggisar också som ger grav symtom, så jag litade inte på en enda symtom jag fick. Efter 12 dagar försvann alla symtom, hade inte ont i brösten längre eller molvärk. Sen vid 14: e dagen kom allt tillbaka. Ont i brösten som attan och mensvärk. Hade alla symtom som när mens är på väg. Hade testdag den 17: e mars. Så jag väntade. .trodde det var proggisarna som försenade mensen. Men det blev plus istället . Som sagt..jag hade alla symtom att mens var på g. Illamåendet och allt annat kom i v. 6-7.

Men alla är olika..vissa får det innan, andra senare.

På ruvardag 6 kände jag massa gravsymtom, men det var pga ovitrelle sprutan och proggisar. Lycka till och håller tummarna för dig

• fiafass

Hoppar in här eftersom jag sedan 1 timma tillbaks är ruvare :) om det är ok ? Fick idag ett toppembryo insatt, 1 till frysen och 2 på till på odling i några dagar till !!
    Ärt så glad, detta är vårt första ivf ! 

• Knyttis1

Hejsan
    Har gjort ett rens i badrumsskåpet å fann 23 st ägglossnings test från billiga tester och 4 st stickor från clearblue med indikator. säljer allt för 50 kr skicka ett mail [email protected] .
    MVh
    Linda  

Svar på tråden Nya och gamla ruvare!