• Anonym (Vill Få Ett Plus)

känns som vi aldrig kommer att lyckas

Hej
    Det känns som vi aldrig kommer att lyckas att få ett plus. Har nu förskökt i 14 månader =( 
    Denna månaden har vi börjat med ferilitestmonitor, men lyckades inte fick bara hög på monitorn =( 
    Finns det någon där ute som har försökt så länge eller längre som nu fått sitt efterlängtande plus?
    Skulle dehöva peppning och råd.  
    Tack  

• Svar på tråden känns som vi aldrig kommer att lyckas
  • Anonym

Det är säkert inga fel på er, det är så himla mycket som ska klaffa när man blir gravid. Men för att ha något att göra under tiden så kan man alltid testa BDG, grapefruktjuice m.m. m.m. När vi blev gravida åt min man zinktabletter. Dessutom hade vi inte sex varje dag som vi haft de första månaderna utan vi hade någon dag innan ägglossning och sen på ägglossningsdagen. Innan äl-perioden hade vi haft sex var tredje dag ungefär för att upprätthålla god spermiekvalitet. Antagligen var det bara slumpen som gjorde oss gravida just den månaden.

Tänkte de man att ta zinktabletter och jag ska ta bidrottningsgele ock köra med ferilitestmonitorn så hoppas hoppas att vi kan lyckas denna gången Glad
    Vi har bra gener vi har många syskon och syskonbarn Skrattande kanske inte spelar någon roll Glad 

• Anonym (Bitrottninggle!)
    Anonym (Vill Få Ett Plus) skrev 2012-08-31 11:38:17 följande:

Jag ska testa med bidrottningegele och monior tilsammans Glad
    La Lola : Grattis 
    Vi ger inte upp Skrattande
    Har BIM den 26/9 länggge kvar Glad     

Ja gör det!
    Vilken bra inställning du har!!

Har du precis fått mens nu alltså?    

Ja lite posetiv måste man vara annas mår man bra dåligt Glad
    Ja mensen kom för 2 dagar sen och den kom en vecka förtidigt med  

såg att jag hade stavat fel nu , de är inte alltid lätt att skriva rätt Glad

Hej idag köpt zinktabletter till mannen och mig så nu hoppas vi =D

• Anonym (testat)
    Anonym (Vill Få Ett Plus) skrev 2012-08-30 22:12:14 följande:
    Jag har testat med bidrottningsgele en månade men glömde och ta dom varje dag så det blev att jag tog det då och då men tänkte testa med det igen denna månad och försöka att komma ihåg att ta dom varje morgon Skrattande
    någon som har tagit bidrottningsgele och sedan plussat?
    Hoppas att man kan få ett plus denna månden Glad 

Jag skrev precis om mina erfarenheter av bidrottningsgele i "barnlängtan". Klipper in det här.

Jag är 38 år och har en regelbunden menscykel på 26 dagar (mens var 27;e dag som en klocka) sedan jag slutade med p-piller för ca 7 år sedan. Jag testade bidrottningsgele i 2 cykler. Jag åt de från dag 1 till ägglossning.

Första cykeln så minska min menscykel med en dag och gick ned på 25 dagar. Något som inte hänt någonsin. Den andra cykeln minskades med ytterligare en dag och jag var således nere på 24 dagar. Detta skrämde mig och jag slutade med bidrottningsgelen. Nästa cykel minska ändå med ännu en dag, 23 dagar.

Som tur var så återgick min cykel till 26 dagar, 2 cykler efter att jag slutat med bidrottningsgelen. Jag skulle inte rekommendera någon att äta bidrottningsgele.

Inom kort startar vår fertilitetsutredning. Det ska bli skönt. 
  • Anonym (testat)
    Anonym (Socker) skrev 2012-08-30 11:42:42 följande:
    Har du tagit bort allt socker ur kosten? Det gjorde mig som helt infertil gravid inom två månader. Ta bort socker och mjöl så kommer du att lyckas!
    Var du överviktig då, eller hade du dåliga kostvanor?

Jag har testat det här också, men blev inte gravid. Jag är normalviktig och äter normalt sätt kanske en kaka i veckan på fredagsfikat på jobbet.

När jag testade tog jag bort allt gluten.

Jag har också testat LCHF en månad. Fyfan det gick ju inte att tänka då, men jag har testat det mesta.

Har helt slutat med kaffe också, men det hjälper mig inte heller.

Men som sagt snart är en fertilitetsutredning igång.

Som du förstår så tycker jag inte din sista mening är riktigt sann. 
  • Anonym (testat)
    Kasperina skrev 2012-08-30 22:04:35 följande:
    Det provocerande med ditt inlägg var att du sa att om hon tar bort socker ur sin kost blir hon gravid. Det kan ju vara så, men troligare är att det inte är det.
    Om du i stället hade skrivit "har du ingen ägglossning kan du testa att sluta med socker, det hjälpte mig" så hade du inte framstått som en sån okänslig taliban
    När jag var ofrivilligt barnlös fick jag veta att jag GARANTERAT skulle bli gravid om jag:
    1. Slappnade av (eller hur!)
    2. Ställde mig i adoptionskö (jag ställde mig i adoptionskö, då blev min ena äggledare inflammerad. Jag tror inte det finns ett direkt samband där heller )
    3. Började med rosenrot och bidrottninggele. Att detta påverkar ägglossningen och jag hade regelbunden ägglossning spelade ingen roll, flera stycken LOVADE att jag skulle bli gravid inom två månader
    TS, du verkar ju precis ha börjat försöka. Har du full koll på din menscykel? Har du full koll på när du har ÄL? Om inte börja med att köpa ägglossningtester, finns billigt på testlagret.

Om du eller din man röker eller snusar så sluta med det. Du som kvinna ska heller inte hälla i dig massor med kaffe, din man däremot mår bara bra av det. Flört En kopp kaffe om dagen ska vara ok. Jag valde att sluta helt.

Zinc-tabletter är också något som skulle kunna hjälpa din mans spemaproduktion om den är dålig.

Väger du eller din man för mycket så gå ned i vikt. Hur ni gör det (utesluter socker helt eller unnar er en bit på lördagen) spelar troligen mindre roll.

Lycka till! 
  • Anonym (testat)

Det sista skulle ha varit två inlägg, ett tummen upp till Kasperina och ett inlägg till TS. Glad

Nu har jag läst hela tråden och någon skrev att ni inte ska ha sex varje dag. Det håller jag med om, i alla fall bör inte mannen få utlösning varje dag. Flört Rekommendationen är att ha sex varannan eller var tredje dag, för att spermierna ska må så bra som möjligt.

Sex före ägglossning är också viktigare än sex efter ägglossning, då spermierna kan leva längre än ägget. Spermierna kan väl leva ca 2-7 dagar där 7 är extremt bra och 3-4 mer troligt. Ägget är befruktningsduglit i ca 12-24 timmar efter ÄL där 24 är extremt och 12 mer troligt. 

Hej både jag och min man är normalviktiga vi har kört med ägglossningstest men gillade inte dom så jag köpte en ferilitestmonitor som jag har testat en gång men fick bara hög nu är det andra gången vi kör med monitor så hoppas att vi får Max denna gången, det låter ju inte bra med bidrottningsgele så jag kanske inte ska ta dom kanske bara ska ta zink tabletterna , vi har inte sex varje dag. Min man snusar. Jag varken snusar, röker eller dricker alkohol eller kaffe. Äter "normal" kost =D

• Anonym (bs)

Nyfiken på hur det går för TS.. Inget plus ännu? :)

Hej nej jag har inte fått plus än men jag är på BIM + 12 men blev minus på testet i morse.

Usch snart ger jag upp inget plus denna månaden heller =(

• alexy88

Jag har ett bra tips till er :) jag försökte bli gravid i månader sen testade jag att äta bisolvon nån vecka innan ägglossning , och blev gravid på första försöket :) och ska snart föda.. Värt att försöka !!!

Vi har försökt med det med =) men fungerade inte

• Anonym (ju)

Vi har försökt i 4 år, ett missfall efter 2 år sen inget mer... Har provat allt. får utslag på äl test, körde med monitor ett tag och den visade max, bisolvon, zink, bdg, rosenrot you name it. 
    Ska ta och be om utredning kanske..
    Ska inte ni göra det ts, man får ju utredning efter ett år? 

Ja vi skickade in papper om utredning förra veckan men har inte fått något svar än

• Anonym (ju)
    Anonym (Vill Få Ett Plus) skrev 2012-10-31 15:27:01 följande:
    Ja vi skickade in papper om utredning förra veckan men har inte fått något svar än
    Ok hur då skickade in papper? Jag trodde man skulle ringa och boka tid :s Vet inte alls hur man gör..

Fick svara på fråger på internet och skicka. Men det stog att vi bör vara 24 år men jag är bara 22 och min man 23

Svar på tråden känns som vi aldrig kommer att lyckas