Kasperina skrev 2012-08-30 22:04:35 följande:
Det provocerande med ditt inlägg var att du sa att om hon tar bort socker ur sin kost blir hon gravid. Det kan ju vara så, men troligare är att det inte är det.
Om du i stället hade skrivit "har du ingen ägglossning kan du testa att sluta med socker, det hjälpte mig" så hade du inte framstått som en sån okänslig taliban
När jag var ofrivilligt barnlös fick jag veta att jag GARANTERAT skulle bli gravid om jag:
1. Slappnade av (eller hur!)
2. Ställde mig i adoptionskö (jag ställde mig i adoptionskö, då blev min ena äggledare inflammerad. Jag tror inte det finns ett direkt samband där heller

)
3. Började med rosenrot och bidrottninggele. Att detta påverkar ägglossningen och jag hade regelbunden ägglossning spelade ingen roll, flera stycken LOVADE att jag skulle bli gravid inom två månader
TS, du verkar ju precis ha börjat försöka. Har du full koll på din menscykel? Har du full koll på när du har ÄL? Om inte börja med att köpa ägglossningtester, finns billigt på testlagret.
Om du eller din man röker eller snusar så sluta med det. Du som kvinna ska heller inte hälla i dig massor med kaffe, din man däremot mår bara bra av det.

En kopp kaffe om dagen ska vara ok. Jag valde att sluta helt.
Zinc-tabletter är också något som skulle kunna hjälpa din mans spemaproduktion om den är dålig.
Väger du eller din man för mycket så gå ned i vikt. Hur ni gör det (utesluter socker helt eller unnar er en bit på lördagen) spelar troligen mindre roll.
Lycka till!