• Anonym (förkrossad)

leva med sexmissbruk

Finns det fler än jag därute som lever med en man med sexmissbruk?
    Känner mig rätt liten och ensam i världen trots att jag vet att så inte är fallet.

• Svar på tråden leva med sexmissbruk
  • Anonym (E)

Här är en till. Jag lever också med rädslan för dagen när han är otrogen. Vad jag vet har den dagen intenkommit än men vi är särbo så vill han så kan han så klart. Detta har också gjort mig till en svartsjuk och kontrollerande tjej som jag inte vill vara. Det högst ironiska i vår situation är att han har problem med potensen och att det sårar mig ännu mer att han porrsurfar och runkar, kollar på bilder på andra tjejer men med mig blir han inte ens hård. Eran tänder också på att jag har sex med andra, vilket händer emellanåt. Detta är då som trekanter oftast, någon gång har jag träffat killar själv och detta gör honom verkligt kåt. Jag har dock svårt att njuta av det på samma sätt som honom och det äter upp mig inifrån att det inte duger med bara mig. Har era män sökt hjälp för sina problem? Min har erkänt för mig och är medveten om problemet men vägrar att prata med en kurator eller psykolog om det. Kramar till er andra, det är verkligen inte lätt att leva med en sexmissbukare!

• Anonym (förkrossad)

Det är så svårt. Jag älskar ju min man och jag vet att han älskar mig. Men det stora hålet i hjärtat känns som ett tomrum, som ett vakum. Och jag vet av erfarenhet att det snart kommer att fyllas av sorg, ilska ock känsla av förnedring. Hur länge orkar ett hjärta?

• Anonym

Min man är galen i sex,men han skulle aldrig vara otrogen. Vi knullar vääldigt mycket och så håller han på själv annars.Jag skickar bilder när han blir för på. Men han tänder inte på att ha sex med andra.

• Anonym (Ledsen tjej utan hopp)

Hej!

Vet att det är en gammal tråd men kände lite tröt att det finns fler med liknande situation. Jag är inte helt söker men ha tror att min pojkvän är i nån riskzon för att förlora signich mig för porren. Min pojkvän har adhd och fastnar lätt i saker samt beroende av rutiner. I början när vi träffades hade vi mkt o bra sex... Han har väl när ja tänker på det velat ha mer sex än vad han är kanaler till om man säger så... Även fast han inte är kåt så skulle han lixom vilja, ja har inte tänkt så mkt på det men nu när vi bor ihop har varsitt heltidsjobb så blir man tröttare o vardagen infinner sig....

Efter att han med jobbet bart på strippklubb har ja märkt och kommit på honom med mer o mer porrtittande... Han har det som tidsfördriv o går hellre in på toan än o är med mig känns det som. Jag tig upp det men gan skrattar bara bort det o tycket ja är löjlig. Blir jobbigt då men hatar att komma gem efter jobbet o höra hur han sitter i duschen o njuter av porr ( där kan han sitta i3 timmar) detta har lixom blivit som en ny sak han fastnat i en rutin.

Jag vill knappt komma hem eget jobbet på 2-3 Tim för att slippa detta samtidigt som ja vill kontrollera honom o typ vara hemma... Igår hade han lust till

Mig men i många fall puttar han bott mig...

Är han sexmisdbrukar?? Påväg o bli. Tycker det blir grövre saker han tittar på o jag är rädd att jag blir tråkig. En o samma resten av livet. Vet i te om det går gör honom.. Han är 24

Så jobbigt att älska honom så mkt, hur ska det bli i framtiden? Vågar man skaffa barn med någon man inte kan lita på?

• Anonym (Missbrukaren)

Jag är sexmissbrukare och har varit den andra kvinnan flera gånger. Några kortare romanser och en längre. Vi ni fråga, undra, skälla osv tveka inte att skriva.

PS. Idag missbrukar jag inte längre sex.

• Tannaraden
    Anonym (Missbrukaren) skrev 2014-12-23 19:16:55 följande:

Jag är sexmissbrukare och har varit den andra kvinnan flera gånger. Några kortare romanser och en längre. Vi ni fråga, undra, skälla osv tveka inte att skriva.

PS. Idag missbrukar jag inte längre sex.

Hej hej! Skulle du vilja kontakta mig? Lever med en sexmissbrukare och hade behövt ställa några frågor till dig
  • Anonym (Väninna)

Har en väninna vars man bedrog henne flertalet gånger, de har 2 barn. Hon kastade ut honom till slut då hon för 5e gången hittade honom på en porrsida där han på allvar sökte kontakt. 
    Finn er i det eller lämna, för era män kommer aldrig sluta tyvärr. 

• klyban
    Anonym (Väninna) skrev 2016-08-24 14:37:27 följande:
    Har en väninna vars man bedrog henne flertalet gånger, de har 2 barn. Hon kastade ut honom till slut då hon för 5e gången hittade honom på en porrsida där han på allvar sökte kontakt. 
    Finn er i det eller lämna, för era män kommer aldrig sluta tyvärr. 
    Det så missbruk funkar.
  • Laritza

Hej! Ser att det var en tid sedan du la inlägget.

Jag själv lever med en sexmissbrukare. Hur har det gått för dig?

• Anonym (Humlan)

Varför gör ni inget åt problemet?

Ni lever med er partner men varför hjälper ni inte partnern?

Sätt er ner med er partner och fråga.

Varför håller du på med det du gör?

Vill du fortsätta med det du håller på med?

Vad kan du göra för att ändra?

Anser du själv att du har problem?

Sedan finns bara en väg att gå och det är att er partner söker hjälp.

Det är enda vägen att gå.

Att ha ett sexmissbruk sitter djupare än vad ni tror för det kan vara en känsla,rutin,tanke och det gäller att hitta orsaken till varför man väljer att göra som man gör.

Man går till läkaren om man inte är frisk, samma sak här man går till psykolog eller kurator om man har problem med sitt tankesätt.

Är det friskt att välja att titta på andra när man har en fin partner?

Vad är det som är så bra med att sitta med porr?

Varför måste man bli tillfredsställd?

Finns KBT som är kognitiv beteende terapi och används för att få upp ögonen varför man tänker som man gör och ändra tankemönster.

Vad sägs om att få ett sundare levende med sättet att se på sex och även andra saker i livet.

Helt enkelt fungera bättre.

Varför vara låst vid ett tanke sätt, finns massor med sätt man kan se på saker och hur man reagerar på om någon säger si varför ska du då reagera så när man kan se det på ett bra och nyttigt sätt.

Gör valet sök hjälp och var en vuxen människa, ändra på ditt liv.

Finns inget att skämmas för utan ta hjälp för det finns hjälp att få.

Folk med sexproblem är ensamma människor för partnern duger inte för porren ger mer tycker dom.

Dela livet, dela dina problem, lös dina problem, lev livet.

Svar på tråden leva med sexmissbruk