• Hello Tessy

Ni som har döttrar, vilka blöjor använder ni till dom?

Blöjorna läcker lite titt som tätt Har samma sort blöja till dottern som jag haft till sonen och på honom läckte det inte alls!! Inte konstigt alls egentligen då snoppen reser sig lite när pojkar kissar och blöjan suger snabbt upp kisset. Däremot när dottern kissar är det knappt att kisset sugs upp "framtill" utan allt hamnar bak, och läcker Skrikandes

Jag har testat att byta storlek men det hjälper inte (läste det i en annan blöjtråd) Jag drar åt blöjan ordentligt men det hjälper inte heller.

Så berätta gärna vilka blöjor ni använder till era döttrar, och är nöjda med

• Svar på tråden Ni som har döttrar, vilka blöjor använder ni till dom?
  • Hello Tessy
    HelenFr skrev 2012-09-05 15:53:39 följande:
    Vi har haft samma problem med vår dotters blöjor att de alltid har läckt, och gått igenom alla märken känns det som men vi hittade till slut en som fungerade och det var Huggies dry nights som är nattblöjor som håller extra torrt och nu läcker det inte alls... Kan ju vara värt att prova...
    har spanat in huggies i affären, får nog prova dom

För det börjar bli tröttsamt å tvätta hennes sängkläder varje dag!
  • Studentpappa

Jag kommer inte ihåg vilket märke vi kör. Men vi brukar byta blöja när vi lägger oss så brukar blöjan klara sig från läckage.

• Angeliic

Nämen, hälften försvann. Vi använder Pampers Up

• HelenFr

Angeliic: Skriver du ett ochtecken försvinner allt du skriver efter det...

• Hello Tessy
    Studentpappa skrev 2012-09-05 16:28:05 följande:
    Jag kommer inte ihåg vilket märke vi kör. Men vi brukar byta blöja när vi lägger oss så brukar blöjan klara sig från läckage.
    Hon får självklart en ny blöja när hon ska sova. Brukar somna mellan 21-22 på kvällen och sover till ca 7. Vill ju ogärna väcka henne för att byta blöja Obestämd
  • Angeliic

Jaha, okej HelenFr

Vi använder då som sagt Pampers Up and go. Har alltid använt Pampers men tidigare deras baby dry och har aldrig läckt

• mor 3barn

Testa sätt blöjan bakofram så man knäpper bak funka för oss när vi hade samma problem.
    Alternativ är att köpa ilägg. 

• Lindsey Egot the only one

Förr fanns pampers för flickor respektive pojkar och de var uppbyggda att suga upp urinen framtill på pojkarna och under på flickorna. Nu är blöjorna unisex och därmed kan det vara så att de har sämre uppsugningsförmåga. Jag har alltid använt pampers och har tre flickor och två pojkar och blöjorna var som bäst när de fanns flick och pojk blöjor från 2000-2005. hittade det när vi var i Ungern och saknar det här hemma. Ring pampers och hör om de har dessa blöjor i Sverige och köp dem.

• joråsattee

Lustigt att de flesta här använder Libero, för oss har de inte funkat alls utan läckt flera gånger. Jag tycker att Pampers är oslagbara! Har även provat Icas blöjor som inte heller var lika bra. Än så länge har vi Pampers nr 3 och dottern är 5 månader. Den håller i 12 timmar om det bara kommer kiss vilket det oftast bara gör på natten!

• Bong

Vi varvar mellan Huggies och Lidl's blöjor.
    Lika nöjda med båda sorterna och vi har aldrig haft problem med läckage.

• apelsin81

Just nu kör vi Pampers, men har använt Libero och ICAs också. Har inte haft några större problem med läckage med någon sort. När det börjat läcka flera gånger om dagen så har det berott på att blöjan varit för liten så då har vi fått gå upp en storlek så har det varit frid och fröjd igen.

• Mimmi77

Pampers! Har aldrig läckt för oss och då har barnen sovit 12 timmar i dom.
    Liberos stoppning knölar ihop sig och läcker vid första kisset som kommer.
    Huggies hade vi utomlands och de funkade Som pamper, men modellen som fanns hemma var värre än libero!

Svar på tråden Ni som har döttrar, vilka blöjor använder ni till dom?