• Anonym (Ingen baby!)

Kan ni ta bort den där jävla annoncen om "babylycka"??

Jag har stört mig den i lång tid, varje gång man skall skriva inlägg, eller loggar in så kommer den upp! Från ultraljud till färdig liten baby, med mamma och pappa, brudklänning och allt! Ha lite respekt till dem som  INTE kan få barn, hur mycket de än försöker! Och till dem som kan få barn, men blir utan vare sig "brudklänning/ pappa" eller baby!

Så ta bort den NU!Skrikandes

• Svar på tråden Kan ni ta bort den där jävla annoncen om "babylycka"??
  • Yrja M
    LindaEfraim skrev 2012-09-10 20:23:05 följande:
    Yrja M

Att reklamen är riktade till majoritetsanvändarna på familjeliv! Tyvärr är det svårt att få alla att bli nöjda när det är så vitt skilda människor med olika faser i sina liv!
    Jo, såklart måste det få finnas reklam riktad till föräldrar.

Det är väl bara det att just den här reklamen känns lite extra jobbig dels med ultraljudet, och dels antydningarna om att barn är något man kan planera och ibland kommer de även om man inte planerat det. Räcker det inte med gulliga ungar i blöjor för en blöjreklam?

Fast om man ser hela reklamen så är det ju även IVF och adoption Glad

• Anonym (korkat)
    LindaEfraim skrev 2012-09-10 20:23:05 följande:
    Yrja M

Att reklamen är riktade till majoritetsanvändarna på familjeliv! Tyvärr är det svårt att få alla att bli nöjda när det är så vitt skilda människor med olika faser i sina liv!
    Grundläggande marknadsföring är att man riktar sin annonsering och på en sajt är det hur enkelt som helst. Alltså hade bra hantering av annonsen varit på mer riktade sidor dels för att nå målgruppen bättre. Så att rikta sin annonsering på nätet är inte svårt utan hur enkelt som helst. Då blir också målgruppen nöjdare. Men Familjeliv är inte den mest kompetenta sajten på det området som redan har nämnts. Beror kanske på att målgruppen inte har krav?
  • Anonym (X)
    Anonym (korkat) skrev 2012-09-10 20:57:01 följande:
    Grundläggande marknadsföring är att man riktar sin annonsering och på en sajt är det hur enkelt som helst. Alltså hade bra hantering av annonsen varit på mer riktade sidor dels för att nå målgruppen bättre. Så att rikta sin annonsering på nätet är inte svårt utan hur enkelt som helst. Då blir också målgruppen nöjdare. Men Familjeliv är inte den mest kompetenta sajten på det området som redan har nämnts. Beror kanske på att målgruppen inte har krav?
    Vad säger de ansvariga när du tar upp denna fråga?
  • Lindsey Egot the only one

Men hur vi än vrider och vänder på det så är barnlösa väldigt känsliga då det är en otrolig påfrestning både psykiskt och fysiskt att gå igenom allt som man gör som barnlös för att försöka nå "lyckan". När de inte ens klarar av att se sina syskon och vänner som får lyckan så är det ju så svårt att tillfredsställa denna grupp för det enda som gör dem nöjda är ju att få lyckan. Så länge de inte får den så är de missnöjda med allt och alla som lyckats!

Nu var jag lite väl hård men det känns ju så när man läser här på FL. Sedan känner jag många som varit barnlösa och de har inte känt missunnsamhet när man blivit gravid. En har adopterat och hon har många syskon som fått biologiska barn under resans gång men aldrig att hon visat utåt hur hon känt som många andra verkar göra mot sina vänner och släkten.

Nynave

Äntligen!

• Anonym (korkat)
    Anonym (X) skrev 2012-09-11 08:32:01 följande:
    Vad säger de ansvariga när du tar upp denna fråga?
    Var har detta med saken att göra? Inte min sajt och inte mitt varumärke. Men jag har varit i branschen tillräckligt länge och vet mer om FLs utbud av tjänster för annonsörer än den vanliga FL-medlemmen i allmänhet och läsarna i denna tråd i synnerhet.
  • Yrja M
    LindaEfraim skrev 2012-09-11 09:38:45 följande:
    Men hur vi än vrider och vänder på det så är barnlösa väldigt känsliga då det är en otrolig påfrestning både psykiskt och fysiskt att gå igenom allt som man gör som barnlös för att försöka nå "lyckan". När de inte ens klarar av att se sina syskon och vänner som får lyckan så är det ju så svårt att tillfredsställa denna grupp för det enda som gör dem nöjda är ju att få lyckan. Så länge de inte får den så är de missnöjda med allt och alla som lyckats!

Nu var jag lite väl hård men det känns ju så när man läser här på FL. Sedan känner jag många som varit barnlösa och de har inte känt missunnsamhet när man blivit gravid. En har adopterat och hon har många syskon som fått biologiska barn under resans gång men aldrig att hon visat utåt hur hon känt som många andra verkar göra mot sina vänner och släkten.
    Men hur många är det som inte klarar av att se sina vänner få lyckan? Det måste ju vara väldigt få. Jag har läst väldigt många barnlöshetstrådar här under de åren vi har försökt få barn och jag tycker det är väldigt sällan någon visar missunnsamhet, tvärtom tycker jag folk är bra på att trycka undan sin egen sorg och glädjas med andra. Ibland kommer det nån som vill avreagera sig men det är väldigt sällan.

I min bekantskapskrets (bland barnlösa) har jag inte heller märkt någon missunnsamhet mot de som får barn.

• Tealhawk
    Anonym (korkat) skrev 2012-09-10 14:44:34 följande:
    Saknar du helt taktkänsla eller bara när du skriver i Känsliga rummet/Svårt att få barn/?

"Unga-mammor-komplexet" igen dessutom som pricken över iet. Man baxnar,
    Nej nej nej, jag saknar inte taktkänsla. Jag citerar faktiskt en (anonym) FL-medlem som någon gång under min medlemstid fick för sig att skriva just detta i ett forum där en väldigt ung tjej blev gravid. Har ingen aning om vilken tråd det var i, men det hände, så därför passar jag nu på att driva lite med det.

För sanningen att säga är hela den här tråden URLÖJLIG. Offerkoftor slängs på hit och dit och ingen ska få vara lycklig över nånting för någon annan kan ta illa upp.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym (korkat)
    Tealhawk skrev 2012-09-11 21:19:47 följande:
    Nej nej nej, jag saknar inte taktkänsla. Jag citerar faktiskt en (anonym) FL-medlem som någon gång under min medlemstid fick för sig att skriva just detta i ett forum där en väldigt ung tjej blev gravid. Har ingen aning om vilken tråd det var i, men det hände, så därför passar jag nu på att driva lite med det.

För sanningen att säga är hela den här tråden URLÖJLIG. Offerkoftor slängs på hit och dit och ingen ska få vara lycklig över nånting för någon annan kan ta illa upp.
    Saknar alltså taktkänsla om man läser din "förklaring". Inte för att det inte var tydligt men nu finns det ju svart på vitt. Förstår inte hur du kan dra slutledningen att ingen ska få vara lycklig bara för att man tycker att annonsen är klumpig där den visas ibland. Men du kanske brukar lägga till egna "förklaringar" mellan raderna bara för att få din egna sanning?

Hursomhelst så går ditt resonemang inte ihop och ja, det är taktlöst att skriva som du gör i en tråd som ligger i Känsliga rummet/Svårt att få barn/, men du kanske anser att allt handlar om/mot dig?
  • Tealhawk

Nej, annonsen är inte klumpigt utförd, den är hur bra gjord som helst. Det som är egocentriskt är ni som tycker den är diskriminerande mot er som inte har barn. Alla reklamer kan omöjligt rikta sig mot exakt varenda människa. Skulle ju vara urlöjligt om jag hakade upp mig på en bilreklam för att jag inte har körkort.
    Just denna reklam fångar upp ALLA typer av föräldrar och därför är det en bra reklam på en passande sida.

These are not the droids you're looking for
  • Leeroy

Jag håller helt med TS!! Grattis till alla er som lyckas baka & trycka ut massa barn. MEN VI ANDRA?! Varför ska ni rätta er efter oss som inte kan få barn? Men varför ska vi hela tiden orka med er lycka och hur underbart det är för er med glass, glitter och enhörningar som skiter ballonger?!

Leeroy

Lyckan är inte glass, glitter, enhörningar och att skita ballonger. Många mår piss genom hela graviditeten, genomgår ett helvete utan dess like barn med kolik som gastar från 20:00-04:00 varje dag i 3-4 månader.

Livet med spädbarn är inte som på små rosa moln ens önskningar brukar aldrig bli som i drömmen tyvärr

• Leeroy
    LindaEfraim skrev 2012-09-17 14:42:32 följande:
    Leeroy

Lyckan är inte glass, glitter, enhörningar och att skita ballonger. Många mår piss genom hela graviditeten, genomgår ett helvete utan dess like barn med kolik som gastar från 20:00-04:00 varje dag i 3-4 månader.

Livet med spädbarn är inte som på små rosa moln ens önskningar brukar aldrig bli som i drömmen tyvärr
    Nej det är jag fullt medveten om. Eller är jag det? Nej de tär jag nog inte. För vi får inga barn. Men jo, jag vet ändå hur det är med spädbarn. Men jag måste ändå faktiskt tycka att det är inte så jäkla roligt att få se massa annonser osv när man själv inte kommer få uppleva det. Men folk verkar tycka att vi visst ska kunna hantera sånt.
    FL är INTE bara till för de som en gång har/kommer gifta sig, för de som har/kommer få/kan skaffa barn. FL är till lika mkt för oss, som inte kommer få uppleva det där med barn. Men det verkar vara helt bortglömt.
Svar på tråden Kan ni ta bort den där jävla annoncen om "babylycka"??