Tjej - Känna sig manlig ?
Vet inte om jag lägger tråden i rätt kategori nu, men jag testar!
Som ni vet, så har samhället en viss syn på vad som anses vara "manligt" och "kvinnligt", tycker jag iallafall. Jag tänker t.ex. att mörk röst, muskler och ibland kort hår - kategoriseras som manligt, medan ljus röst, kurvig kropp och långt hår kategoriseras som kvinnligt.
Ibland så mår jag dåligt över dessa jävla kategorier - eftersom jag ibland kan känna mig "manlig". Jag är ju tjej liksom, och jag vill faktiskt ses som kvinnlig, men ibland funderar jag på om jag verkligen ses som det.
Jag är kvinna - men jag har inte jätteljus röst, jag har enligt min mening för kort hår, jag bygger väldigt lätt muskler och är inte lika... tjejig som mina kompisar.
Idag fick jag en kommentar av min kompis, på ett gillande sätt, om att jag hade muskler i överarmarna. Jag blev typ lite ledsen över det, eftersom det fick mig att känna mig manlig.
Det har även hänt mig ett par gånger att tjejer har raggat på mig - och det får mig att undra - ser jag typ icke-hetero ut på något sätt, eller varför söker tjejer kontakt med mig ?
(Notera att jag gör en massa antaganden/generaliseringar i det jag skriver. Jag är förstås inte helt låst i mitt resonemang, utan försöker bara förklara mina tankar med ord. Försöker inte heller uppröra någon med mitt sätt att uttrycka mig, vet bara inte hur jag ska formulera mig)
Så, för er som orkat läsa - finns det någon annan tjej här som inte känner sig kvinnlig ibland ?
Blir ni heterotjejer också raggade på av bi/homo-tjejer, och hur tar ni detta ?
Några tips på hur man kan komma ur det här dåliga tankesättet ?
Det tynger mig en del..