Att lämna allt - för mer sex?
En kompis till mig berättade i helgen att han ligger i skilsmässa med frun. Jag reagerade och trodde att hans fru hade tröttnat och ville bryta upp. Men det visade sig att det var han som hade tröttnat. Frun var tydligen i chock och fick professionell hjälp... Efter ytterligare en öl så kom sanningen fram. Sexlivet hade blivit för trist och det fanns ingen glöd kvar tanten - som han uttryckte det. I övrigt var relationen suverän men det trista sexlivet hade ätit honom inifrån. Jag frågade om det gick lång tid mellan gångerna men det var det inte. Det var att hon var för trist i sängen helt enkelt. Jag försökte pressa honom lite mer under kvällen men han sa hela tiden att tanten inte kunde göra si eller så och han kunde inte direkt sätt fingret på det. Men trist det var det. Han själv ville så mycket. Han ville utvecklas och ta sig till nya höjder men frun hade svårt att gå honom tillmötes.
På vägen hem funderade jag om det är fler som har gjort samma? Jag kan förstå att sexlivet inte alltid är vilt och passionerat - men vad fan, hur värderar man sitt förhållande om man kan lämna allt man byggt upp under många många år för ens partner är för trist i sängen!? Alltså nu pratar vi inte om att de aldrig har sex - utan för att frun är tråkig i sängen.
Kompisen är över 40år, halvfet, och arbetar jämt.. 6 dagar i veckan. De har två pojkar på (7 och 12år). Nu skall han leva livet som singel säger han...