• Anonym (Tänka om)

Att lämna allt - för mer sex?

En kompis till mig berättade i helgen att han ligger i skilsmässa med frun. Jag reagerade och trodde att hans fru hade tröttnat och ville bryta upp. Men det visade sig att det var han som hade tröttnat. Frun var tydligen i chock och fick professionell hjälp... Efter ytterligare en öl så kom sanningen fram. Sexlivet hade blivit för trist och det fanns ingen glöd kvar tanten  - som han uttryckte det. I övrigt var relationen suverän men det trista sexlivet hade ätit honom inifrån. Jag frågade om det gick lång tid mellan gångerna men det var det inte. Det var att hon var för trist i sängen helt enkelt. Jag försökte pressa honom lite mer under kvällen men han sa hela tiden att tanten inte kunde göra si eller så och han kunde inte direkt sätt fingret på det. Men trist det var det. Han själv ville så mycket. Han ville utvecklas och ta sig till nya höjder men frun hade svårt att gå honom tillmötes.

På vägen hem funderade jag om det är fler som har gjort samma? Jag kan förstå att sexlivet inte alltid är vilt och passionerat - men vad fan, hur värderar man sitt förhållande om man kan lämna allt man byggt upp under många många år för ens partner är för trist i sängen!? Alltså nu pratar vi inte om att de aldrig har sex - utan för att frun är tråkig i sängen.

Kompisen är över 40år, halvfet, och arbetar jämt..  6 dagar i veckan. De har två pojkar på (7 och 12år). Nu skall han leva livet som singel säger han...

• Svar på tråden Att lämna allt - för mer sex?
  • jonte02
    Anonym skrev 2012-09-15 14:09:06 följande:

Ne det går inte att vända. Min partner har inget problem med att ha sex väldigt sällan, min partner tänker inte med kuken eller vad man säger hehe.
    DEt är klart att det finns män som tänker med kuken, men troligtvis finns det lika många kvinnor som tänker med musen.

Då verkar det ju som ni borde vara ganska nöjda båda två såvida ingen av er har något vid sidan om.
  • Anonym
    modesto skrev 2012-09-15 14:17:07 följande:
    Man kan aldrig vara säker på det, så jag sa i andra trådar jag känner 2 otrogna män, deras fruar skulle aldrig i livet ana.

Jo jag kan det. Och är det så konstigt att en man inte har något problem med att ha väldigt lite sex? tydligen så måste en man vara otrogen så fort det är lite sex. Män är inga djur som bara måste ha sex. Trist synsätt!
  • modesto
    Anonym skrev 2012-09-15 14:19:58 följande:

Jo jag kan det. Och är det så konstigt att en man inte har något problem med att ha väldigt lite sex? tydligen så måste en man vara otrogen så fort det är lite sex. Män är inga djur som bara måste ha sex. Trist synsätt!
    Jag säger inte att alla måste och är otrogna men det finns en del otrogna män som är väldigt bra på att dölja otroheten. så deras fruar lever i många år i naiv ovisshet.
  • jonte02
    Anonym skrev 2012-09-15 14:19:58 följande:

Så hur kommer det sig att du är här på FL:s sex & sånt forum?
  • Anonym
    jonte02 skrev 2012-09-15 14:42:09 följande:
    Så hur kommer det sig att du är här på FL:s sex & sånt forum?

Hur menar du?
  • modesto
    Anonym skrev 2012-09-15 14:58:01 följande:

Hur menar du?
    då betyder väl ändå att du är intresserad av sex, nej?
  • Anonym
    modesto skrev 2012-09-15 15:05:00 följande:
    då betyder väl ändå att du är intresserad av sex, nej?

Nej varför ska det betyda det? Jag läser till 99 % trådar om minskad sexlust och orgasmproblem, läser inte trådar om hur man får ett bättre sexliv eller tips om andra sexställningar som man kan köra.
  • jonte02
    Anonym skrev 2012-09-15 14:58:01 följande:

Hur menar du?
    Av någon anledning är du här. Intresserad av vad andra tycker och skriver inlägg. Kanske av en helt annan anledning än den vi diskuterar här i denna tråden, men ändå. Intresset för sex verkar ändå vara så stort så du är här och bryr dig.
  • Anonym
    jonte02 skrev 2012-09-15 15:12:49 följande:
    Av någon anledning är du här. Intresserad av vad andra tycker och skriver inlägg. Kanske av en helt annan anledning än den vi diskuterar här i denna tråden, men ändå. Intresset för sex verkar ändå vara så stort så du är här och bryr dig.
    Nja mer tidsfördriv. Jag är intresserad av att läsa trådar med folk som har sexuella problem, jag har inget intresse av att ha sex oftare eller på ett annat sätt.
  • jonte02
    Anonym skrev 2012-09-15 15:15:09 följande:
    Nja mer tidsfördriv. Jag är intresserad av att läsa trådar med folk som har sexuella problem, jag har inget intresse av att ha sex oftare eller på ett annat sätt.
    ok
  • teknikfreak
    jonte02 skrev 2012-09-15 12:55:28 följande:

Att leva ett singelliv parallellt med familjelivet får jag en känsla av att allt för många vill och strävar efter...nu va det kanske inte så du menade, men uttrycket egentlig missbrukas ibland då de finns de som likställer det med singellivet. Jag vill/ jag måste osv. Varför är det så. Är det så.
    Nu förstår jag helt ärligt fullt ut vad du menar, "uttrycket egentlig missbrukas"? Det jag ändå förstår är att du tolkar mitt inlägg som att jag och andra med mig vill och strävar efter att få leva som singel trots familj. Så är det förstås inte. 

Som du kunde läsa utifrån mitt inlägg hade jag och mitt x det dåligt i flera år, kan i efterhand konstatera att vi, och andra med oss, ibland försöker in absurdum. Man försöker och vill hålla ihop företaget "Familjen AB" så till den milda grad att man tycker att det är helt ok att må ruttet, mår gärna ruttet om det innebär att man kan hålla ihop familjen.

När man till slut bestämmer sig för att gå vidare är det inte konstigt att man längtar efter singellivet, man har varit i ett dåligt förhållande under en längre tid och sexet kan inte bli sämre, till och med namnlösa knull framstår som rena spänningsäventyret. Man måste helt enkelt hitta någonting att se fram emot eftersom hela livet många gånger rasar.  
    Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
Svar på tråden Att lämna allt - för mer sex?