• Anonym (bortglömd)

mamma träffar en kille.

vet inte om det här är riktigt rätt ställe att fråga på men behöver hjälp...

Min mamma är 48 år och träffar en kille som är 51 år. hon träffar han typ varje dag, förut gjorde hon det i två veckor då fick vi laga mat själva (jag är 14). och lägga oss själva. jag känner mig bortglömd. och vi hördom på natten när dom har sex......... inte kul... hon är konstig känner mig bortglömd i hennes liv, och han är skum han är.. vet inte vad man ska säga, snuskig?  iaf behöver iallafall hjälp.  

• Svar på tråden mamma träffar en kille.
  • barnpsykologen margit

Hej!
    Det låter verkligen som om du fått ett för stort ansvar för din ålder och som om din mamma just nu är mer upptagen av sin nye kille.
    Det första jag tycker att du ska göra , om du inte redan gjort det, är att ta ett allvarligt samtal med henne om hur du känner det. Försök att förklara för henne vad du skulle vilja ha av henne för att inte känna dig bortglömd och se om ni kan komma överens.
    Det kanske är klokt att inte ha för mycket synpunkter på hennes nye kille utan prata om vad du vill göra med henne och hur ni ska ha det tillsammans.
    Om du inte får gehör hos din mamma, kanske du har en pappa du kan vända dig till eller någon släkting.
    Om inte detta funkar så ring till en ungdomsmottagning och be att få prata med en kurator som kan hjälpa dig att få en bättre kontakt med din mamma.
    Lycka till!
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden mamma träffar en kille.