• mia0509

Ensamföräldrar Stockholm 35+

Hej

Jag är en ensamstående kvinna på 40 år med två barn (delad vårdnad), en tjej på 3 år och en kille på 7år. Jag har börjat sakna vänner i samma situation, dvs ensamstående med barn att umgås med och kanske även utan barn.

Jag söker alltså vänner i samma situation i Stockholm, gärna med barn i liknande ålder. Vi bor i norrort men det har ingen större betydelse tycker jag, ser inga problem med utflykter i storstockholm. 

De flesta trådar här där singel mammor söker vänner i stockholm verkar vända sig till ensamstående i 20 års åldern ofta med spädbarn. Jätteroligt för den gruppen. Jag söker dock vänner närmare min egen ålder.
    Hör gärna av er alternativt svara på tråden.

//Mia     

• Svar på tråden Ensamföräldrar Stockholm 35+
  • mia0509

så då gör vi ett nytt försök, Glad
    om någon är intresserad av träff på söndag 21/10 hör av er innan fredag kl 18.00,

• Uma76

Hej jag är fortfarande på på söndag:) Var o vilken tid?

• saramåns

Halloj! Min son har ju börjat med fotboll den tiden på söndag så svårt för mig att hänga med. Men jag träffas gärna vid annat tillfälle! Med eller utan barn...

• mia0509

sara: vad synd, det kanske blir någon annan gång istället

uma76 det verkar bli vi två, kul!

vi messar varandra för mer planering och mobilnr    

• Totti

Vi kommer också på sön. Skrev ett inlägg tidigare men det kom inte med:/ men vi kommer på sön:)

• NoNoo

Jag är också sugen att haka på. Vilken tid har det pratats om?

• Cesse 66

Jag är ensamstående med en dotter som blir 8 år i dec. NoNoo, vi bor oxå i Älvsjö

• Uma76

Kul då är vi några:) Det verkar ju bli regnigt i helgen, lite synd ,för att vara ute hade ju varit skönt för både stora och små tycker jag iallafall. Då är frågan: Vart kan vi gå där det finns aktiviteter för både små och stora barn? Det ska helst inte vara heelt knökfullt, så det är omöjligt för oss mammor att prata. Men det kanske var att hoppas på för mycket, en regnig söndag i Stockholm.:P
    Nån med nåt  förslag?
    Spårvägsmuseet har jag hört mycket bra om, det kommer förmodligen att vara jättefullt, men det är ju ändå ett alternativ?

• Totti

Va trist att det ska regna:/ annars hade ju nån park varit perfekt. Vi har annars andys lekland nära oss men där kanske vi inte får prata så mycket:) teor dock det kommer vara fullt på många ställen om det är regnigt ute:/ eller om man ses hemma hos nån?

• mia0509

Föreslår träff 10.00 på Tekniska museet, passa barn i alla åldrar och stort fik där man kan sitta flera stycken. 

vänligen respektera varför jag startade tråden, den var inte generell vilket framstår tydligt. Finns många generella trådar.

Är någon fortfarande intresserad av imorgon hör av er innan 17,30 idag. 

Är någon intresserad av att träffa fler ensamstående i samma ålder vid ett annat tillfälle efter idag messa mig.

• Majuni

En ensamstående/enastående till. Snart 40 med kille på 6 år. Träffar gärna andra i samma situation, är ensam 24/7.

• saramåns

Hallå igen!
    Jag är gärna med på en träff efter imorn eftersom jag just den tiden imorn är med min 5 åring på fotbollsträning...har min son jämna helger och ojämna veckor, dvs så har jag sonen fredag-fredag! Öppen för träff med eller utan kids
    Sara

• NoNoo
    Cesse 66 skrev 2012-10-19 19:47:17 följande:
    Jag är ensamstående med en dotter som blir 8 år i dec. NoNoo, vi bor oxå i Älvsjö
    Hej.

Kul med fler från samma område. Mina barn blir 9 om en månad.  
    Vilken skola går dottern i?
    Mina går i Sjöängsskolan.   
  • Totti

Hej hopp! Vi är gärna med nästa gång. Hade tackat ja till imorn eller idag 21/10 men måste tyvärr ställa in. Men vi följer gärna med nästa gång:)

• 1974

Hej. Jag är snart 38 och ensam 24/7 med 4 barn, 2 snart vuxna söner och en dotter på 8 och en son på 6 månader. Vi bor i Sollentuna och vill gärna träffas. Vet inte om jag är för sent ute för träffen imorgon 21/10 på tekniska museet, ser ni det här innan så skriv gärna, annars får vi hänga på i nästa träff :) . Verkar finnas ganska många ensamstående ändå.Bra intiativ det här :)

• mia0509

Hej, roligt att det är så många som vill träffas!

Nu har jag tagit två initiativ som inte blivit av, så jag lämnar över stafettpinnen till någon av er andra. Föreslå träff så dyker i alla fall jag upp (om jag och barnen kan) .

Svar på tråden Ensamföräldrar Stockholm 35+