Min treåring vaknar flera gånger per natt!
Vår treåring blev tre i juli och vaknar fortfarande 1-3 ggr/natt. Ibland vill han ha välling och då får han det. Oftast vaknar han bara och somnar snabbt om men det händer att det tar en timme innan han somnar om. Min man brukar ligga på madrass brevid för han orkar inte gå upp från sängen på natten. Vår kille får höra godnattsaga på kvällen efter vällingen och jag eller min man ligger kvar i sängen brevid tills han somnar villket brukar ta ca 10 min. Vi har provat att säga nej till vällingen på natten men då har han skrikit så högt att storasyrran vaknar så det har inte funkat. Vi kanske ska prova att låta honom somna själv efter vällingen? tror visserligen att det inte blir populärt men det funkar förhoppningsvis efter nån vecka? Har hört att detta kan göra att barnen lär sig somna om på natten själv när det varknar. Min man orkar knappt gå till jobbet vissa morgnar så trött är han. Jag har själv haft stora sömnproblem så det är därför han tagit nätterna hittills men nu bör väl jag gå upp ibland....Någon annan som nåt annat tips?