Vi har flyttat utomlands och pappan vill träffa barnet?
Min dotter är idag fem år gammal, pappan och jag separerade redan under graviditeten och han har inte ens träffat dottern trots att han i början var intresserad men hela tiden drog sig ur när det närmade sig en eventuell träff. Vi har sedan fyra år inte haft någon kontakt alls.
För ett tag sedan träffade jag en ny man och pga hans jobb och mitt val av utbildning så flyttade vi för ett halvår sedan utomlands med en flygresa på minst 10timmar enkel resa.
När jag någon månad efter att vi flyttat meddelade FK om detta så försvann ju bla underhållsstödet och pappan fick då, antar jag, reda på att vi flyttat just utomlands. Kort efter detta hörde han av sig och vill träffa dottern säger han.
Jag har absolut inget emot detta men det får ju då ske när vi åker hem till Sverige på besök vid jul eller så får han komma hit om det brådskar. Jag vet inte vad som har hänt men pappan vill att en träff ska ske NU, helst igår redan. När jag förklarar läget så har han lite snällt hotat med att stämma mig och ansöka om gemensam vårdnad.
Jag är inte direkt rädd för att det ska gå igenom men däremot vilka krav de kan ställa på umgänge? Jag varken vill eller kan flytta tillbaka till Sverige och dottern har som sagt aldrig träffat sin pappa och det känns lite tidigt att släppa iväg henne på vecko-lång besök i Sverige hos pappan.