Tänder inte längre på min make...
Min make och jag (30-årsåldern båda två) har känt varandra sen vi var små, varit sambos/gifta i 15 år och har en underbar 3-åring hemma. Allt i förhållandet fungerar superbra - utåt sett. Vi kan prata om allt, vi delar lika på vab, städning, matlagning, föräldramöten, dagistider, vi har liknande intressen och sitter gärna uppe tillsammans och ser på film eller renoverar om i huset, bråkar ytterst sällan osv. Jag är säker på att vi kommer att leva resten av våra liv tillsammans.
Sex däremot ger mig i stort sett ingenting längre. Jag har tvingats inse att jag inte längre tänder på min make lika mycket som förut, särskilt fysiskt. När vi började dejta för evigheter sen var han vältränad och snygg och en sån där kille som var typ snyggast på skolan, men nu är han lite mer åt "trivselviktshållet", ointresserad av att klä sig snyggt, och hans kalsonger är typ 10 år gamla med stora hål och totalt urtvättade och missfärgade. Det känns så svinigt av mig att kommentera något om hans vikt och klädsel utan att såra honom, men faktum är att det är avtändande att inte se några magmuskler alls på en 33-årings kropp men jag vet verkligen inte hur jag ska lägga fram detta för honom på rätt sätt.
Det är skitjobbigt för jag känner aldrig det där suget längre att jag bara mååååste ligga med honom just nu. Ofta behöver jag fantisera om att någon annan person (kändis, kollega) är den som ligger med mig för att jag ska komma i stämning och kunna ha sex över huvud taget. Jag skulle aldrig någonsin vara otrogen i verkligheten, så det stannar bara vid fantasier.
Jag har försökt vara öppen om detta och har sagt till maken att jag saknar spänning i vårt förhållande, att jag skulle uppskatta om han kan prata med mig om vad han går igång på (eftersom jag är rätt så öppen med det mesta när det gäller sex), kanske överraska mig i köket nån gång när vi fått lillan i säng och ta en quicky på toaletten eller i hallen, men senast jag nämnde detta så började han bara skratta. Han verkar inte tycka att det gör någonting att vi bara har sex någon gång ibland eftersom han älskar mig och bara vill vara med mig och aldrig har varit överdrivet sexsugen ens som tonåring. Men jag känner inte längre likadant och har gråtit mig till sömns i flera dagar eftersom jag inser att det kanske är så här resten av mitt liv kommer att se ut och det ger mig panik!!!
Jag vill få det äktenskap jag har att fungera när det gäller sexlivet. Är det någon annan därute som är/har varit i samma sits som jag som kan dela med sig av lite tips på hur man gör för att komma i stämning igen UTAN att gå utanför förhållandet, separera osv? Han är ju så fantastisk och snäll och smart på alla andra sätt, men jag TÄNDER inte på honom längre!
TIPS MOTTAGES....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-17 11:00
Som en tilläggskommentar ser jag att det ser ut som om hans fysiska attribut har fått oproportionerligt stor fokus i mitt första inlägg. Så är det INTE och jag skäms för att det kan tolkas så. Det är inte hans fysik och klädsel som är det stora problemet.
Jag älskar honom för den han är, en verkligen fantastisk människa, men jag är inte förälskad och tänder inte på honom längre. Vad kan JAG göra annorlunda för att det ska bli annorlunda?