Annie 269 skrev 2012-09-19 14:01:32 följande:
Jag ringde min bm och förklarade min oro. Hade hoppats att vi kunde ha ett samtal där hon lugnade mig, men hon sa direkt att hon skulle skicka en remiss om fvp direkt, utan att fråga om jag ville, jag vet ju inte ens?! Jag ska ringa till UL på fredag och fråga om remissen kommit. Sen får de avgöra, inte säkert att de tar emot mig. Bm sa att min risk inte var förhöjd men att jag visserligen fått siffror som var sämre för min ålder än väntat.. :/ förvirrande bara. Jag hoppas på att kunna ha ett bra samtal med en UL-läkare..
Men gud så dåligt att skicka remiss till fvp utan att ens vara säker på att du ville. Du har ju låg risk även om den är högre än de flesta i din ålder. Själv hade jag 1/126 vilket ju räknas som hög risk men har i princip blivit avrådd av alla läkare, bm etc jag pratat med från att göra fvp då risken trots min ganska höga risksiffra ändå är ännu högre för att få mf vid fvp. (Vi har gjort flera IVF och haft flera missfall, det är väl det de har tänkt på också när de avrått mig från fvp.)