• Anonym (Mattias)

Blottat ollon - en hit

Omskärelse diskuteras i en del trådar. Men det finns ett bra sätt att vara fräsch utan att göra ingrepp i kroppen.
    Jag har sedan många år haft förhuden tillbakarullad. I början åkte den tillbaka, men numera är det nästan svårt att få fram den.
    Det har blivit naturligt att ha ollonet blottat.

Fördelar:
    - ingen flensost utan alltid rent och frächt!
    - Känsligheten minskar lite och man blir inte överkänlig utan kan "hålla på".
    - Flexibiliteten (att penis kan rulla på huden) finns kvar och är bra om det inte är perfekt glid, eller t ex vid analsex.

Hur gör ni/era män?
    Är det illaluktande ostiga ollon, eller sköna, blottade rena?

• Svar på tråden Blottat ollon - en hit
  • Anonym (Mo)
    Anonym (Frun) skrev 2026-03-28 17:24:02 följande:
    Så glad att du gjorde det och att du blev nöjd med resultatet! Min man har tagit bort strängen också. Helt slät runt om! Kyss
    En fråga jag är väldigt nöjd med min omskärelse. Om man nu får en son. Jag tycker att i så fall att han får bestämma själv om han vill bli omskuren. Hur tänker ni andra.
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Mo) skrev 2026-03-31 19:41:14 följande:
    En fråga jag är väldigt nöjd med min omskärelse. Om man nu får en son. Jag tycker att i så fall att han får bestämma själv om han vill bli omskuren. Hur tänker ni andra.
    Vi har tänkt samma, att våra pojkar får bestämma själva. Jag som mamma har pratat med dom redan i lågstadiet, dom går nu i högstadiet, om att ifall dom bestämmer sig för att göra det så står jag bakom det och kommer hjälpa till med att kontakta sjukvården. Samtidigt har jag sagt att det finns många fördelar med att göra det.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Schippen)
    Anonym (Hur?) skrev 2026-03-27 17:09:54 följande:
    Det är lätt värt lite smärta och obehag i nån vecka när det blir så bra sen. Alla med förhud borde omskära sig!
    Varför? 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Mo) skrev 2026-03-31 19:41:14 följande:
    Jag håller med. Jag är också nöjd och ser bara fördelar med att vara omskuren men jag tycker det ska vara ett eget val. Om jag hade en son skulle han få bestämma själv när han blir äldre. Enda anledningen att omskära i tidig ålder skulle väl vara att förebygga problem med trång förhud och infektioner och sånt, men det får man väl ta om det uppstår problem tänker jag.

Nu vill jag inte klanka på föräldrar som valt att omskära sina pojkar. De har förstås gjort vad de ser som det bästa för sina barn.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Schippen) skrev 2026-04-01 17:57:53 följande:
    Varför? 
    Det känns bättre helt enkelt. Om man kunde prova på att vara med och utan förhud ett tag tror jag de flesta skulle vilja vara utan 😀
  • Anonym (Schippen)
    Anonym (Hur?) skrev 2026-04-02 06:57:17 följande:
    Det känns bättre helt enkelt. Om man kunde prova på att vara med och utan förhud ett tag tror jag de flesta skulle vilja vara utan 😀
    Fast min förhud är perfekt. Förstår inte varför det skulle kännas bättre? Hur vet du att det känns bättre? Du talar om en personlig åsikt.
  • Anonym (Milfhunter)
    Anonym (Hur?) skrev 2026-04-02 06:57:17 följande:
    Vad är problemet med förhud majoriteten har en.
    Det låter nästan som ni hittar på ett problem som inte finns.
  • Jo01
    Anonym (Milfhunter) skrev 2026-04-02 14:39:50 följande:
    Vad är problemet med förhud majoriteten har en.
    Det låter nästan som ni hittar på ett problem som inte finns.
    Det är inget problem att ha förhud, det hade jag länge. Men jag kan säga att jag inte ångrat att jag omskar mig en enda gång. Det känns klart bättre/skönare efter det att jag utförde det. Jag skulle gissa att det inte vore många procent som skulle ångra sig om dom gjorde det. 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Schippen) skrev 2026-04-02 07:41:58 följande:
    Fast min förhud är perfekt. Förstår inte varför det skulle kännas bättre? Hur vet du att det känns bättre? Du talar om en personlig åsikt.
    Naturligtvis är det min personliga åsikt, eller snarare personlig erfarenhet. Som verkar delas av många män som blivit omskurna i vuxen ålder.

Om du är nöjd med din förhud är det väl gott så!
Svar på tråden Blottat ollon - en hit