• Anonym (Mattias)

Blottat ollon - en hit

Omskärelse diskuteras i en del trådar. Men det finns ett bra sätt att vara fräsch utan att göra ingrepp i kroppen.
    Jag har sedan många år haft förhuden tillbakarullad. I början åkte den tillbaka, men numera är det nästan svårt att få fram den.
    Det har blivit naturligt att ha ollonet blottat.

Fördelar:
    - ingen flensost utan alltid rent och frächt!
    - Känsligheten minskar lite och man blir inte överkänlig utan kan "hålla på".
    - Flexibiliteten (att penis kan rulla på huden) finns kvar och är bra om det inte är perfekt glid, eller t ex vid analsex.

Hur gör ni/era män?
    Är det illaluktande ostiga ollon, eller sköna, blottade rena?

• Svar på tråden Blottat ollon - en hit
  • Hamburgartjuven
    Anonym (Hur?) skrev 2026-01-17 17:40:33 följande:
    Att kalla manlig omskärelse för könsstympning är ändå ganska missvisande. Det finns många män som är omskurna och nöjda med det!

Jag tvekade länge innan jag bestämde mig för att bli omskuren. I efterhand är jag glad att jag fick det gjort och skulle aldrig vilja ha förhuden tillbaka.

Absolut att man kan hålla sig ren även med förhud men hur skulle det kunna bli svårare om man inte har förhud?
    För att förhuden är skapt bland annat för att skydda mot smuts vilket den gör medan att blottat ollon alltid är smutsigt. 
  • Anonym (Hur?)
    Hamburgartjuven skrev 2026-01-17 21:49:23 följande:
    För att förhuden är skapt bland annat för att skydda mot smuts vilket den gör medan att blottat ollon alltid är smutsigt. 
    Det låter konstigt och stämmer inte alls med min upplevelse. Var har du fått det ifrån? Med samma logik borde i så fall förhuden alltid vara smutsig eftersom den saknar skydd.
  • Hamburgartjuven

Ja det stämmer... Man ska tvätta sig innan sex om man vill ha god smak. Men med förhud på savannen så blir det bättre såklart. Sen är förhuden såklart också där för att skydda nervtrådarna och känsligheten. Om man nu tar bort förhuden pga religiösa skäl är det ännu konstigare... Förstöra Guds perfekta skapelse? 

• Hamburgartjuven
    Att kalla manlig omskärelse för könsstympning är ändå ganska missvisande. Det finns många män som är omskurna och nöjda med det!

Jag tvekade länge innan jag bestämde mig för att bli omskuren. I efterhand är jag glad att jag fick det gjort och skulle aldrig vilja ha förhuden tillbaka.

Absolut att man kan hålla sig ren även med förhud men hur skulle det kunna bli svårare om man inte har förhud?
    Könsstympning är det ju bara om det är en person under 18 som inte får bestämma själv. En bebis kan ju aldrig ge medgivande såklart och jag tror väldigt få pojkar utan stark påverkan skulle komma på av sig själv att de vill ta bort en vital del av sitt kön (transexuella såklart men det är en annan sak).

Man kan väl diskutera om det är pedofili eller ej, måste den som våldför sig på ett barnkön vara upphetsad för att det ska kallas pedofili?
  • Anonym (.)
    Hamburgartjuven skrev 2026-01-18 09:22:17 följande:

Ja det stämmer... Man ska tvätta sig innan sex om man vill ha god smak. Men med förhud på savannen så blir det bättre såklart. Sen är förhuden såklart också där för att skydda nervtrådarna och känsligheten. Om man nu tar bort förhuden pga religiösa skäl är det ännu konstigare... Förstöra Guds perfekta skapelse? 

Varför är det bättre med förhud på savannen?
  • Anonym (Hur?)
    Hamburgartjuven skrev 2026-01-18 09:22:17 följande:

Det där var många saker på en gång.

Tvätta sig innan sex är väl bra med eller utan förhud.

När vi sprang omkring på savannen utan kläder var det säkert bra med förhud. Antagligen därför den finns, inte för att skydda mot smuts.

Känslighet är också en viktig fråga, och skulle jag gissa en anledning till att många vill behålla sin förhud. Det var den främsta anledningen till att jag tvekade. Sedan jag blev omskuren kan jag konstatera att förändringen i känslighet är minimal.
  • Anonym (Hur?)
    Hamburgartjuven skrev 2026-01-18 09:28:12 följande:
    Könsstympning är det ju bara om det är en person under 18 som inte får bestämma själv. En bebis kan ju aldrig ge medgivande såklart och jag tror väldigt få pojkar utan stark påverkan skulle komma på av sig själv att de vill ta bort en vital del av sitt kön (transexuella såklart men det är en annan sak).

Man kan väl diskutera om det är pedofili eller ej, måste den som våldför sig på ett barnkön vara upphetsad för att det ska kallas pedofili?
    Man kan diskutera olika anledningar till att föräldrar väljer att omskära sina barn men här handlade det om vuxna människors egna val. Bra att vi kan vara överens om att det inte är könsstympning då.
  • Hamburgartjuven
    Anonym (Hur?) skrev 2026-01-18 15:27:58 följande:
    Man kan diskutera olika anledningar till att föräldrar väljer att omskära sina barn men här handlade det om vuxna människors egna val. Bra att vi kan vara överens om att det inte är könsstympning då.
    Ja självklart inte. Har man fyllt 18 gör man vad man vill. Under 18 - rape. 
  • Anonym (Mo)

Håller med att ta bort förhuden är inte detsamma som könsstympning dvs att man skär bort clitoris och blygdläpparna hos kvinnor. Jag själv ska omskära mig den 14 mars men det kan bli tidigare om det blir nåt återbud. Jag gör det av hygieniska själ och det ser finare ut ett fritt val helt enkelt. Just nu har jag haft förhuden tillbakadragen I 2 månader utan problem.
  • Anonym (Milfhunter)
    Anonym (Mo) skrev 2026-01-21 11:51:03 följande:
    Håller med att ta bort förhuden är inte detsamma som könsstympning dvs att man skär bort clitoris och blygdläpparna hos kvinnor. Jag själv ska omskära mig den 14 mars men det kan bli tidigare om det blir nåt återbud. Jag gör det av hygieniska själ och det ser finare ut ett fritt val helt enkelt. Just nu har jag haft förhuden tillbakadragen I 2 månader utan problem.
    Var det problem att dra bak innan?
  • Anonym (man)
    Anonym (Mo) skrev 2026-01-21 11:51:03 följande:
    Du kanske skulle läsa på lite? Det finns olika typer av könsstympning av kvinnor, och en del av dem, till exempel prickning, är betydligt lindrigare än att könsstympa bort förhuden på barn.
  • Anonym (Milfhunter)

Ni kvinnornsom anser att män ska omskära sig för nöjes skull eller för att det är fräshare.

Har ni skurit vaginan så att den ska se bättre ut och vara fräschare för mannen?

• Hamburgartjuven

Självklart ska både myndiga kvinnor och män få lov att bli skurna i sina kön om de vill på egen bekostnad (om det inte är en missbildning som måste åtgärdas medicinskt). 

Under 18 är övergrepp. 

• Anonym (Frun)
    Anonym (Milfhunter) skrev 2026-01-21 12:45:55 följande:

Ni kvinnornsom anser att män ska omskära sig för nöjes skull eller för att det är fräshare.

Har ni skurit vaginan så att den ska se bättre ut och vara fräschare för mannen?

Om du läser Rubriken.
    Så handlar det om blottat ollon inte om kvinnors underliv eller klitoris. 
    Det är bättre du starar en annan tråd där du kan skriva om det.

/Frun som gillar omskuren k*k
Svar på tråden Blottat ollon - en hit