• Anonym (L)

Ni som varit/är otrogna, har ni dåligt samvete?

Jag har precis kommit på att min sambo bedragit mig.
    Han säger att han inte hade så dåligt samvete medan det pågick för att det tryckte han undan, tänkte aldrig klart tanken på hur det skulle bli om jag kom på honom, det var helt enkelt för jobbigt men att han ändå inte kunde stå emot att träffa den andra kvinnan.
    När jag själv var otrogen i ett tidigare förhållande åts jag nästan upp av dåligt samvete och lämnade eftersom det var ohållbart för mig.

Hur har det varit för er?  
    Skall tillägga att vi alltid haft bra sex och en öppen kommunikation om allt utom just att han träffade den här kvinnan så han hade ingen förklaringsmodell av typen- vi hade ingen sex/dålig sex. 

• Svar på tråden Ni som varit/är otrogna, har ni dåligt samvete?
  • w123

Ni som varit otrogna och enkelt avfärdar det med t.ex. förhållandet var ändå dåligt etc:

Hur tog er partner det hela då?
    Hur är er relation nu?
    Hur mår (fd?) partern nu?
  • Anonym (*****)
    w123 skrev 2017-12-18 10:08:07 följande:

Ni som varit otrogna och enkelt avfärdar det med t.ex. förhållandet var ändå dåligt etc:

Hur tog er partner det hela då?
    Hur är er relation nu?
    Hur mår (fd?) partern nu?
    Min man jag hade då har aldrig fått veta något om detta, det har inte kommit fram. Nu är det ju flera år sedan och vi har en bra, vänskaplig relation. Vilket är vad vi borde varit hela tiden; vänner alltså och inte gifta.
  • Anonym (karma)
    Anonym (*****) skrev 2017-12-18 14:19:45 följande:
    Min man jag hade då har aldrig fått veta något om detta, det har inte kommit fram. Nu är det ju flera år sedan och vi har en bra, vänskaplig relation. Vilket är vad vi borde varit hela tiden; vänner alltså och inte gifta.
    Mmm en vänskaplig relation som bygger på att han aldrig får reda på vad du gjort för om han visste det så skulle han ju kanske inte vilja vara vän med dig. Med såna "vänner" behöver man inga fiender.

Med tanke på hur du resonerar kring hur man behandlar vänner så borde ni förmodligen inte varit vänner ens.
  • w123
    Anonym (*****) skrev 2017-12-18 14:19:45 följande:
    Tack för ditt svar. Ursäkta att jag var otydlig i min fråga, jag vände mig till de som blivit avslöjade som otrogna. Hur har respektive tagit det då etc.

Hur tror du att din man skulle tagit det? Hur tror du er relation hade varit nu om han fått veta?
  • Anonym (*****)
    w123 skrev 2017-12-18 14:49:38 följande:
    Tack för ditt svar. Ursäkta att jag var otydlig i min fråga, jag vände mig till de som blivit avslöjade som otrogna. Hur har respektive tagit det då etc.

Hur tror du att din man skulle tagit det? Hur tror du er relation hade varit nu om han fått veta?
    Sämre så klart, men ändå under hövliga former. Vi har ju barn, så samarbeta om dem måste man ju oavsett.

Har vänner som blivit påkomna och de har överlag hyfsade - dock i vissa fall stela - relationer efter de separerade (mer infekterat just efteråt så klart). Har en bedragen väninna som nog aldrig kommer över det, hon är fast i den förnedringen ännu 7 år senare.
  • w123
    Anonym (*****) skrev 2017-12-18 15:03:30 följande:
    Har en bedragen väninna som nog aldrig kommer över det, hon är fast i den förnedringen ännu 7 år senare.
    Mannen tyckte säkert att förhållandet var lite småtrist, så det är ok, inget att gråta över.
  • Anonym (frank)

Jag kan ha dåligt samvete för otrohet i tidigare relationer som kommit fram... Det sårade alla inblandade. 

Däremot mår jag inte dåligt av otrohet som ingen vet om. Idag är jag gift och har barn, och det händer att jag går till prostituerade ibland, men det frugan inte vet har hon inte ont av :)

• Anonym (Tara)
    Anonym (frank) skrev 2017-12-19 04:42:39 följande:

Jag kan ha dåligt samvete för otrohet i tidigare relationer som kommit fram... Det sårade alla inblandade. 

Däremot mår jag inte dåligt av otrohet som ingen vet om. Idag är jag gift och har barn, och det händer att jag går till prostituerade ibland, men det frugan inte vet har hon inte ont av :)

Vad äckligt
  • Anonym (Vidrigt)
    Anonym (frank) skrev 2017-12-19 04:42:39 följande:

Fy fan vad vidrigt. Otrogen en sak men prostituerade?? Så lågt, då kan man inte ha mycket värdighet. Ingen annan kvinna som vill ha dig eller?
  • Anonym (frank)
    Anonym (Tara) skrev 2017-12-19 08:45:20 följande:
    Vad äckligt
    Vadå menar du? Jag använder kondom.
    Anonym (Vidrigt) skrev 2017-12-19 11:01:07 följande:
    Fy fan vad vidrigt. Otrogen en sak men prostituerade?? Så lågt, då kan man inte ha mycket värdighet. Ingen annan kvinna som vill ha dig eller?
    Värdighet och värdighet... det handlar om att sköta det diskret. Om jag skulle ha en affär med en kollega eller nåt hade det garanterat kommit fram. Bättre att sätta på nån som inte ens vet vad jag heter. 
  • Anonym (taulicus)
    Anonym (frank) skrev 2017-12-19 12:29:41 följande:
    Vadå menar du? Jag använder kondom.
    Anonym (Vidrigt) skrev 2017-12-19 11:01:07 följande:
    Värdighet och värdighet... det handlar om att sköta det diskret. Om jag skulle ha en affär med en kollega eller nåt hade det garanterat kommit fram. Bättre att sätta på nån som inte ens vet vad jag heter. 
    Jag är en håplös otrogen fittjägare, men jag skulde aldrig gå til nån prostituerad.
    En del av "leken" är att känna att hon vil ha mig, är kåt på mig. Jag tror inte jag skuldeklara av at få stånd om inte så var.
            Jag säger inte at jag är moralisk bättre än dig, jag har  även knullat min mors kusins fru. Men klarar inte tända om det inte finns attraktion hos båda. 
  • Anonym (frank)
    Anonym (taulicus) skrev 2017-12-19 15:48:39 följande:
    Jag är en håplös otrogen fittjägare, men jag skulde aldrig gå til nån prostituerad.
    En del av "leken" är att känna att hon vil ha mig, är kåt på mig. Jag tror inte jag skuldeklara av at få stånd om inte så var.
            Jag säger inte at jag är moralisk bättre än dig, jag har  även knullat min mors kusins fru. Men klarar inte tända om det inte finns attraktion hos båda. 
    Ja det är ju olika vad man gillar. Jag är gift då, så den typen av sex har jag hemma med min fru. Med horor är det mer en service. Man ligger där och får en behandling typ :)
Svar på tråden Ni som varit/är otrogna, har ni dåligt samvete?