SupersurasunkSara skrev 2012-09-22 08:39:16 följande:
Det skrev jag inte.
TS själv skrev att han tänkte pytsa ut dagar då och då till henne, alltså VET hon inte om hon får fler dagar av honom när hennes är slut = oro, för om hon inte kan snåla på sina dagar av ekonomiska skäl så tar hennes dagar slut innan barnet får gå på dagis.
TS skrev vidare att han tänkte ta ut en dag i veckan om jag inte fattade fel och hur ska hon kunna ha ett jobb EN DAG i veckan?? Beror ju på vart hon jobbar, på Mc Donalds kan det fungera kanonbra men på mitt jobb blir det katastrof då den dagen skulle gått åt till att uppdatera sig om det som hänt sen sist = inget jobb blir gjort.
Bättre då att från början se till att mamman har tom ett års ålder och att de har ett schema för pappans umgänge innan dess så att mamman kan planera att göra annat den dagen när pappan och barnet fått en egen bra anknytning.
Inte? " du kan inte bara kliva in hux flux och ta hand om barnet en dag eller två, hur ska hon kunna jobba på de premisserna?? Vilket arbete godkänner att en person kommer in end en dag i veckan??? Ska de ha vikarie för övriga dagar eller??"
Han har skrivit att han vill ta ca en dag i veckan från barnet är 1 år! Varför skulle det vara omöjligt menar du?
Ts har inte skrivit att han har tänkt vara föräldraledig innan ett år...... Men det hänger säkert på mammans ev välvilja att låta ts ha regelbundet umgänge också.