• Motorcykel

Hur gammal ska en 4-årings barnvakt minst vara?

Ja enkelt, frågan lyder som följer.

Vad är det minsta åldersgränsen ni sätter på en barnvakt? Heldag!

Min kompis säger, typ 12-13. Bör det vara en tjej eller kille? eller är det skitsamma?      

• Svar på tråden Hur gammal ska en 4-årings barnvakt minst vara?
  • pinkdoll

Ja passade min kusin under en period 7mån-1,5år dagligen då var jag 13 år , så jag tror en 12-13 åring klarar en 4åring, men de beror vell som andra skrivit mycket på
    Mognad och en gnutta tålamod ;)

• cosinus
    Motorcykel skrev 2012-09-21 21:11:32 följande:
    Ja enkelt, frågan lyder som följer.

Vad är det minsta åldersgränsen ni sätter på en barnvakt? Heldag!

Min kompis säger, typ 12-13. Bör det vara en tjej eller kille? eller är det skitsamma?      
    När jag var 13 och syrran 8 delade vi upp en heldag och passade brorsan då 2 och det gick alldeles utmärkt. Tanken var bara att vi skulle lämna hos dagmamman men väl där var hon inte hemma, mamma hade missat att det var planeringsdag. Men det löste sig det med.

Men överlag skulle jag säga att det beror helt på 4-åringen. Min äldsta hade jag kunnat ha till barnvakt som var runt 12-13 i den åldern, utan problem. Min nuvarande 4-åring skulle jag inte sätta på någon under 16-17 då han är en fena på att göra ändå när man vänder ryggen till.
  • TvåTrollungar

Ålder spelar ingen roll utan det är mognaden hos den unga personen som spelar in! När jag var 11-12 var jag barnvakt en hel del åt kusiner och mitt småsyskon, både längre och kortare stunder inklusive in på natten. Men jag vet flera barn nu i samma ålder som jag aldrig skulle lämna mina barn till.

• SweeneyTodd

Lol, en tolvåring är ju ett barn. Roligt att barnvakten själv är ett barn. ;)

Skämt åsido, så tycker jag 14-15 är väl bra.

• Seroster

Det finns 25åringar som inte bör vara barnvakter och tolvåringar som skulle klara det galant.

Vad du än tror är sant nu kommer du förmodligen inse är fel.
  • Maya0303

Hej jag söker jobb som barnvakt och är i åldern 10 är en tjej och är grym med barn,lita på mig bor på öckerö och söker jobb då på alla öar som fotö,hälsö,hönö,öckerö och dom öarna som håller i hopp i svergie

• Aggelino

Hej jag heter Agnes och jag söker ett jobb. Jag är 12 år men jag ska fylla 13 i november. Jag har varit barnvakt åt mina kompisars syskon som är 4, 7 och 8. Jag skulle gärna vilja barnvakta era barn om det behövs men jag kan inte barnvakta när jag är i skolan så det skulle isåfall vara efter.

• Aggelino

Men jag skulle också hämta barnen från dagis eller skolan. Jag vill bara göra något med barn att göra.

• modsey

beror helt på mognaden på barnvakten men även hur 4 åringen är.
    Min son var 12 år när han korta stunder passade våra ganska nyfödda tvillingar..( de var någon månad tror jag)
    När han var 15 år kunde han passa dem när de då var 3 år ganska länge.
    Som 19 åring lämnade vi dem hemma över natten och for utomlands ( de var då drygt 6 år)

• Almlin

Hej!! Jag heter Alma och jag är 13 år.

Jag älskar barn!!????????????

Jag har passat min kusin ända sen han var 4 månade 2 gånger i veckan. Nu är han 1,5 år. Jag skulle vilja tjäna lite mer pengar och skulle vilja ha lite variation. Så jag är frivillig att passa något barn!!????

Min mailaddress är Alma@lindgrenmail.se

• hallontryffel

Ni som lägger ut era mejladresser här, vet era föräldrar om att ni gör det?

Tänk på att det kan finnas de som utger sig för att vara barnvaktssökande, men som har andra baktankar. Se till att prata med era föräldrar innan ni svarar på mejl från någon okänd. (Och vore jag er skulle jag be FL ta bort era inlägg)

Svar på tråden Hur gammal ska en 4-årings barnvakt minst vara?