• avil

Sunwing resort & spa Side East beach vs Blue village seaven seas side

nån som varit på nåt av hotellen,o kan säja hur det är?? O hur allinclusive var?
    Sunwing är ju med ving,o Blue village är med fritidsresor.O på deras(fritids) sida hittar man inte utförlig info ang allinclusive. Undrar om alla glass ingår till barnen,eller om det bara är vissa tider tex-en del har ju så.....Hittar inte det på deras sida? (annars får jag maila de.....) 

• Svar på tråden Sunwing resort & spa Side East beach vs Blue village seaven seas side
  • VildaBusan

Vår 4 åring åkte med sambon och visst gick den fort men det klarar nog dina barn av.
    Stranden är okej med i vattnet är det stora klippblock så det är smart att ha skor på sig i vattnet. :)

• Noicka

28 aug 2013 så det är en låååångt väntan. Hade dock tur det fanns bara ett större fam rum kvar så hotellet är nog populärt!

• Tuffen

Vi åker till Seven seas Side i maj nästa år, så jag följer den här tråden med intresse!!! 

• VildaBusan

Ja det är populärt, ett stort hotell med hög klass. Det enda vi hade att klaga på var städningen, den var under all kritik. Att vi reagerade på det var nog för att vi åkte med en 1 åring så älskade att kräla runt på golvet och golvet var inte fräscht. Tyckte mest synd om städerskorna som slet men var säkert för få för att hinna med alla rum....

Annars var det rent och snyggt, de noppade tom stenplattorna!?

Vi var där 2 veckor i juli... 06.20 stod vår väckarklocka på varje morgon eftersom vi ville ha solstolarna där de stora vattenruschkanorna var (mest populärt) vi ville dessutom ligga längst fram eftersom vi åkte med 1 åring och 4 åring så vi kunde ha koll när 4 åringen badade och 1 åringen sov middag. Behövde nästan ha semester från semestern när vi kom hem :) fråga gärna om ni undrar över något!

• avil

tja,jag undrar mest hur maten är o hur man ryms i matsal/resturang?? det är ju mycket folk..........
    O det där m solsängar vid poolen? Trist att det inte räcker till alla som vill.......Vi vill så klart ha 4 stolar vid varann(är 5 personer),men 2 kan dela) o det känns ju trist att måste kuta halvsovandes ut för att få nån?? DET ogillas!! O om folk bara bokar stolar o sen inte ens är där? Då blir jag grym Åja,jag brukar vara rätt snabb jag....... 

• avil

Har betalat handpenningen nu.Så det är liksom bokat "på riktigt".
    Får verkligen hoppas det är ett okej hotell!! Det där med solstolarna "skrämmer mig" lite faktiskt......Jag vill ju inte ställa klockan SÅÅ tidigt då man har semester.
    men man får ju INTE boka platser,o gå ifrån de sen-man får väl säja till de som jobbar där,i så fall. O vara den "jävliga tanten"   

• Noicka

Vi hade inga problem med solstolarna, maken gick ned och la handdukar på när vi andra gick för att äta frukost. Runt nio! Maten är bra och det är en stor resturang men trots detta mysig då man sitter ute under tak. Upplevde det inte som bullrigt förutom "inne" i resturangdelen men då man kan välja att sitta ute så besvärade det aldrig! Har också betalt handpenningen nu så nu är det bara att vänta!

• VildaBusan

Solstolarna är ett problem, beroende på vilka krav man har, vart man vill ligga, hur nära poolen man vill ligga osv.
    Vi tog upp detta med Fritidsresor och berättade själva att det var ett problem med hotellet men att hotellet var så stort att de inte kunde göra något åt det. Det finns lappar som talar om att man inte får reservera före 8.00 men det skiter alla i, tom så under de två veckor som vi var där så var det någon som flyttat på någon annans handduk. Så det beror på vad ni själva vill. Vi ställde klockan, en gick upp och la ut handdukarna och sen slumrade vi en stund till.

Restaurangdelen är inget problem. Vi tyckte det var skönt att sitta inomhus då det var AC där och nära till maten. Där finns också barnbuffen.

• avil

jo,ja tackar ja........Blir väl jag då som får ta väckarn o stiga upp då........

Svar på tråden Sunwing resort & spa Side East beach vs Blue village seaven seas side