Malin 972 skrev 2012-09-26 15:16:30 följande:
Vi gör detta för att få ensamtid med henne, hon är sju år, och även för att farfar ska få vara med pojken. Jag anser att detta är helt ok, så länge den man lämnar barnet hos är en person som du och barnet känner tillit till. Nästa gång blir det hans tur! Man kan skypa, skicka vykort, ringa.
Att jag kollade med en barnpsykolog är givetvis för att jag även vill ha en "professionell" åsikt. Det är omöjligt att boka till honom, så det finns inte på kartan. Nästa gång åker vi bara med honom. Han går på dagis som vanligt, är med sin farfar och morföräldrar som han känner väl. Jag tror att vi är rädda för att inte vara barnets hela värld, och att det är viktigt att få vara med andra en längre tid. Så tänker jag.
Barn i den åldern SKA inte va ifrån sina föräldrar mer o då säger jag ABSOLUT mer än 7 dgr, tom det är för mkt..
Ni ska vara bort 2v..
Spelar INGEN som helst roll att han är med farmor o farafar som han känner väl..
Tycker det är att favorisera sitt barn!!
Även om ni kommer göra dåå att nästa ggn åka med bara han o då lämna dottern hemma(vilket oxå är taskigt) så är det kanske inte samma land, barnen kanske vill fira semester med varandra, man gör inte alltid samma saker när man åker utomlands varje år..
Känner verkligen för din son, usch o fy säger jag bara..
Skulle ALDRIG ha gjort ngt sådant..
Barnen mår sämre än du kan ana o sätter sina spår..
Barn kan lätt få utanförskaps känslan....o den präntar ni rätt fint in i hans huvud!!
Som du märker så får du inte så mkt stöd här inne..