• Anonym (Ts)

Vad händer med barnet

Vad händer med barnet om mamman dör? Mamman har ensam vårdnad, och pappan bor i ett annat land. Kan han bara komma och ta barnet då?

• Svar på tråden Vad händer med barnet
  • Anonym (Ts)
    Anonym skrev 2012-09-24 09:03:40 följande:
    Han har inte gjort sig olämplig som pappa för all framtid för det.

jag kan förstå att du tycker så eftersom du inte har all fakta om honom.
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-09-24 15:13:49 följande:
    jag kan förstå att du tycker så eftersom du inte har all fakta om honom.

Oavsett så stapplar det inte honom för all framtid. Dör du så sätts ert barn i storfaqmilj och även bioföäldern utreds då så ja ts det kan hända att soc då kommer fram till att han är mest lämpad att vara vårdnadshavaren för ert barn ö en om de inte sett på länge allt beror på hur folk svarar på utredarens frågor
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2012-09-24 13:33:06 följande:

Fråga soc det är inte jag som sätter deras lagar och regler, bli politiker och påverka om du är missnöjd med svar som jag ger ts på hennes frågor
    Jag är inte missnöjd jag undrar bara om det är så rent statiskt oavsett omständigheter att de aldrig placerar ett barn i generationen över föräldrarna, även om morföräldrarna själva är i barnskaffarålder fortfarande?

Jag skulle inte vilja att mitt barn placerades hos mormor/morfar så för den sakens skull var det inte jag frågade.  
  • E Maria

Vad händer om det är stor åldersskillnad i förhållandet då? Det skiljer inte många år mellan min man och mina föräldrar.. Då är ju mina föräldrar i samma generation som barnets pappa... Jag tror helt enkelt att det inte är riktigt så enkelt.. Man måsteväl se till det enskilda fallet? Det kan ju vara så att morföräldrarna är yngre än pappan... En tanke som dök upp bara..

• Anonym
    E Maria skrev 2012-09-24 15:56:18 följande:
    Vad händer om det är stor åldersskillnad i förhållandet då? Det skiljer inte många år mellan min man och mina föräldrar.. Då är ju mina föräldrar i samma generation som barnets pappa... Jag tror helt enkelt att det inte är riktigt så enkelt.. Man måsteväl se till det enskilda fallet? Det kan ju vara så att morföräldrarna är yngre än pappan... En tanke som dök upp bara..

Ja nej men som vanligt enl fl så vet inte soc vad de gör så avskaffa hela skiten när ni inte accepterar deras lagar de måste förhålla sig till som ni röstat fram i valen, sätt ungarna hos mormor då om du vill men vem reder upp konflikten av ditt handlande när du ligger i jorden? Jo soc men då kan det vara för sent. Sorry ts dina handläggare klarar inte sanningen så jag går vidare för dina inloggade är ganska mycket pr nu när de angriper mig istället för den källa de ska gå på dvs lagskrivarna
  • E Maria
    Anonym skrev 2012-09-24 16:04:19 följande:
    Ja nej men som vanligt enl fl så vet inte soc vad de gör så avskaffa hela skiten när ni inte accepterar deras lagar de måste förhålla sig till som ni röstat fram i valen, sätt ungarna hos mormor då om du vill men vem reder upp konflikten av ditt handlande när du ligger i jorden? Jo soc men då kan det vara för sent. Sorry ts dina handläggare klarar inte sanningen så jag går vidare för dina inloggade är ganska mycket pr nu när de angriper mig istället för den källa de ska gå på dvs lagskrivarna

Förstår inte om det skulle vara ett svar på min fråga? Du verkar ha bättre koll på lagarna än jag, och jag har inte utgett mig för att berätta någon sanning.. Jag menade bara att även lagarna ställs på sin spets om man inte följer standardmodellen i sitt sätt att leva..
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-09-24 08:07:28 följande:
    Han drog när barnet var en vecka och har inte träffat hen sen dess, hen är nu 5 år. Är ju sjukt om han bara kan komma och hämta barnet då.
    Blir lite förvirrad. Ska det inte vara...

"Hen drog när barnet var en vecka och har inte träffat hen sen dess, hen är 5 år. Är ju sjukt att hen bara kan komma och hämta barnet då." 

...om man vill vara konsekvent menar jag ;)   
  • Anonym (Ts)
    Anonym skrev 2012-09-25 16:23:50 följande:
    Blir lite förvirrad. Ska det inte vara...

"Hen drog när barnet var en vecka och har inte träffat hen sen dess, hen är 5 år. Är ju sjukt att hen bara kan komma och hämta barnet då." 

...om man vill vara konsekvent menar jag ;)   

Nej han ska det vara! Pappan drog från barnet.
  • Anonym (Ts)

Ska kolla upp allt närmare med nån som arbetar med detta. Tack för era svar!

• Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-09-25 21:52:28 följande:
    Ska kolla upp allt närmare med nån som arbetar med detta. Tack för era svar!

Gör det jag jobbar med det hela dagarna men det passa tydligen inte så hoppas du finner nån annan
  • Anonym (Ts)
    Anonym skrev 2012-09-25 22:29:53 följande:
    Gör det jag jobbar med det hela dagarna men det passa tydligen inte så hoppas du finner nån annan

Va? Jag skrev tack för era svar ska kolla upp det närmre med någon som jobbar med detta. Vad har de med saken att göra om du passar lr ej?
Svar på tråden Vad händer med barnet