Flera vars bebis bara kan somna genom snuttning/amning?
Är det fler än jag som har en bebis som enbart somnar genom att amma/snutta? Min bebis är 3,5 månader gammal.
Är det fler än jag som har en bebis som enbart somnar genom att amma/snutta? Min bebis är 3,5 månader gammal.
Ja. Min son är lika gammal som din och har, fram till för ca två veckor sen, varit precis likadan. Nu kan han på dagarna somna i sjalen också. På kvällar är det dock bara amning som gäller. På nätterna har jag inte ens försökt något annat :)
Så jag har inga tips och råd egentligen...i skrivande stund ligger han och snutt-sover hos mig :)
Har en son som är 6mnd som har varit likadan. Och lite även nu. Ett tag var jag väldigt trött på att ha det så, men så har jag accepterat det. Numer så somnar han med bara napp/flaska kanske 3 gång av 8 eller nått. Och då är han väldigt trött och grinar och har sig. För trött för att tutta till och med. För annars så räcker det att tutta kanske 1minnut så sover han.
På kvällen numer får han flaska och även flaska en gång om natten, då äter han och somnar efter en stund.
Det kommer gå över av sig själv med tiden. Blir väl begränsad en del under tiden men ja...
Tips och råd? Vill du inte så får du lära honom något annat. Håll han vaken medan han äter och när du ser att han börjar bli trött och vill sova så slutar du att amma. Är det mellan måltider så kan du ge han napp och så får du förbereda dig på att han kommer gallskrika för att få sin vilja egenom. Så är det bara att se vem som vinner.
Här hemma så är det sonen som vinner, de få gånger jag försökte något annat. Om ett år så har han slutat att amma och då kommer jag sakna det. Är sista barnen så jag passar på att njuta och mysa så länge som möjligt.
Ja, sonen somnade endast av amning på kvällen/natten upp till ca 5 månader. På dagtid somnade han även i vagnen, men ibland var det vid bröstet då också. Jättesmidigt, tyckte jag.
Så det troliga är att det ger sig med tiden? Jag har provst napp envist i tre månader nu men det funkar bara inte. Har provat alla modeller men icke...
O ja, alla mina barn utom ett. Mycket praktiskt!
Har tvillingar, den ena har napp och somnar när som och hur som..., medan den andra inte har napp somnar endast vid bröstet el duffen som vi säger. Hur som helst hon är 8 snart 9 mån, men jag har inget emot det än.....
Men ni som tycker att det är så smidigt: hur gör ni när barnet sover? Hur gör ni för att lägga ner utan att barnet vaknar? Jag måste sitta kvar på samma plats för så fort jag reser mig och försöker lägga ner så vaknar min son. Man blir lite låst (har en 2,5-åring som också behöver lite uppmärksamhet)...