rawlson skrev 2012-10-03 13:22:33 följande:
Hur man ska få det att fungera? Läs här har du två inställningar:
1. Nej det kommer aldrig gå.
2. Klart det kommer gå.
Sätt upp ett mål: när barnet är 1 år ska vi börja med ett enklare växelvist boende. Och sen arbetar du utifrån ditt mål, där du och barnet har intensiv kontakt med pappan. Barn är som ett blankt papper då de föds! Och du som förälder formar ditt barn så som du vill ha det. Om du har ett barn som aldrig klarar av att du är längre bort än 1 meter - ja då måste du ha gjort något generalfel någonstans i "formningsprocessen." Jag känner hur många föräldrar som helst som låter barnen sova i deras säng, de måste bära barnet för att de ska somna osv. Själv lägger jag bara ner vårt barn i sängen då det ska sova så vet de automatiskt "här är sängen och i den ska man sova".
Förstår du vad jag menar? din inställning är till stor del avgörande hur det ska fungera.
Herregud, hennes barn är 9 månader! Då menar du att hon gjort något generalfel i "formningsprocessen(!!!)" för att barnet får separations ångest från sin mamma.
När ett barn är under 1 år så är relationen till föräldrarna oerhört viktig och i det här fallet har ju pappa tydligen inte engarerat sig så mycket så barnets trygga punkt är med sin mamma, när barnet är mellan 7-9 månader så kommer den största och jobbigaste separations fasen å då tycker du att man ska slita upp de här stackars barnet från dess trygga punkt å låta den åka till en helt okänd människa (för barnet). Usch jag förstår inte hur vissa människor här inne tänker alltså,
VV boende från 1 års ålder med en människa barnet inte känner är ju ärligt talat helt knäppt sagt.
Och håller dessutom inte med om att barn är ett blankt papper när dom föds och att vi formar dom som vi vill ha dom.....som sagt, herregud,