• Yosa

Ta med leksaksbilar i metall genom säkerhetskontollen?

Någon här som vet hur det funkar att ta med sig metallbilar genom säkerhetskontrollen på flygplatsen? Finns det risk att de tar dem ifrån oss då de inte kan kolla innehållet i dem? Jag menar vanliga leksaksbilar i metall i storleken 5-10 cm.

• Svar på tråden Ta med leksaksbilar i metall genom säkerhetskontollen?
  • Vaniljkex

Har svart att tro att det skulle vara ett problem, det hade sakert slagits upp stort i kvallspressen med nagon gratande pojke pa omslaget om sa vore fallet. Du kan alltid ringa flygplasen och fraga om du ar osaker.

• Yosa
    nej jag ringer inte. Tanken slog mig och övervägde att inte låta sonen ta med sig bilar. Men det vore synd för några små bilar kan rädda en hel flygplanstur för honom. Har han bara några bilar är han nöjd i otaliga timmar. Därav min fråga
  • Lena

Du får ha metall med dig. Du lär dock få plocka upp och visa dem.

• js4

vi flög för ca 2 veckor sedan och hade en liten ryggsäck full med leksaksbilar.. inga problem!

• Yosa
    js4 skrev 2012-09-24 21:18:54 följande:
    vi flög för ca 2 veckor sedan och hade en liten ryggsäck full med leksaksbilar.. inga problem!

Plockade ni upp dem o lade i korgarna eller lät ni det passera bara?
  • petra11

Metall får du ju ha med dig! Bara vätskor och vassa saker som är förbjudna på flyg.

• YokohamaNr2

Leksaksbilar är en given del av vår packning på alla resor och det har aldrig varit några problem

Svar på tråden Ta med leksaksbilar i metall genom säkerhetskontollen?