14-åringen vill ha p-piller
Hej!
Igår kom min flickväns 14-åriga dotter och ville prata med mig och min flickvän. Hon sa att hon vill ha hjälp att skaffa p-piller, för att hon och hennes pojkvän inte ville köra med kondom. Jag blev väldigt förvånad, för när jag var 14 hade jag nog hellre dött än att fråga mina föräldrar om preventivmedel (istället hoppades jag att den jag låg med hade fixat kondomer, annars fick det bli utan).
Vi pratade lite om det, hörde med henne och försäkrade oss om att hon var med på att ligga med honom, att hon kände sig redo helt enkelt (förhörde henne inte eller så, frågade bara lite ytligt). Killen är jättesnäll, sjukt trevlig och dom är så fina tsm.
Jag kommer att hjälpa henne fixa p-pillerna nu i veckan.
Är fett stolt att hon kom till oss med detta "problemet", verkligen.
Men det som gjorde mig (och min flickvän) var att en av hennes äldre kompisar hade fixat det själv (att fixa det själv är inget konstigt, det gör ju många unga) för att hon var rädd för att bli utslängd annars. Kanske överdriver kompisen, men fortfarande, har man inte misslyckats rätt ordentligt som förälder om ens barn tror att det ska bli utslängd om man ber om p-piller?!
Så, nu hör jag med alla er, hur hade ni reagerat om det hade varit er dotter som bad er om hjälp att skaffa p-piller?