Anonym skrev 2012-09-28 10:23:22 följande:
Man frågar inte dem och har han nu kallat dem som vittne så är det väl för tror att personen har nåt att säga som är negativt för dig men positivt för han. Så du får helt enkelt vänta till förhandling och se vad de ställer för frågor till personen, men kom ihåg att innan får du inte diskutera detta med vittnet dvs dagispersonalen utan får bara fråga hur ungen haft idag på dagis
Nä jag blev bara paff av att hon ens är kallad?.. Jag hade ingen aning om det om inte hon själv hade berättat det idag?... Hon tänkte t.o.m ringa mig om jag inte hade dykt upp idag på dagiset. Hon var så nervös och visste inte vem som hade kallat henne först.
Hon sa: "Jag vill inte stå på någons sida. Men jag vill bara tala om att jag blivit kallad och jag får inte tacka nej. Vill att du vet om det. Du kanske behöver förbereda dig? Ja jag vet inte om man kan det. Men det kanske är bra att veta att jag kommer dyka upp och att du vet att jag inte står på någons sida. Jag står på barnets. Jag kommer bara säga som det är. Det jag alltid sagt på utvecklingssamtalen."
Jag blev bara helt ställd. Trodde inte ens att man kunde kalla någon som vittne om inte denne själv ville vittna vid en VÅRDNADSTVIST… Men man lär så länge man tvistar, eller något...
Njae något negativt för mig vet jag inte om hon har att säga faktiskt. Men att barnet mår bra på dagis är väl positivt för honom då han beter sig som en idiot på hemmaplan... :-/