• gammelget

Får aldrig till det annat än med skator, så jag funderar på celibat?

Hej, jag är en gammal get på 27 bast. Alla runt omkring mig gifter sig, skaffar barn, skiljer sig, uppfostrar barn, dejtar, blir kära och har sig. Självklart skulle ju även jag vilja hitta någon, inte nödvändigtvis skaffa barn ihop och gifta sig, även om jag kanske önskar det, men jag skulle vara lycklig bara över någon att älska.

Jag har ett stort problem, jag är förvisso inte helt bortkommen bland kvinnor men nästan. De enda kvinnor som faller för mig är riktiga skator. Fula, elaka, dumma, desperata, feta, 50-åringar, 4 barnsmammor, redan gifta (vad faaaan?) otrevliga. Aldrig någon smart tjej, aldrig någon snygg tjej, och definitivt aldrig någon snygg, smart, snäll och vettig tjej som jag vill ha.

Under en relation med någon form av skata känns det rätt kasst, det är inte rätt emot henne att vara tillsammans med någon man inte ens gillar, och inte rätt för mig själv heller då jag inte mår bra av det. Jag är verkligen ingen Adonis själv, eller särskilt smart, smal eller trevlig, och det är ju orimliga krav jag har från mitt utgångsläge.

Men då jag försöker få en sån tjej jag vill ha, blir jag ratad och mår kasst. Blir jag ihop med en Skata mår jag också kasst. Så vad fasen skall man göra? Jo, jag kom på idén att jag kanske skulle bara skita i hela den biten med sex, relationer och sånt och gå i celibat!

Livet skulle bli så mycket enklare då när man tar bort de bitarna. Jag kan med mer tid gå och simma mer som jag älskar, jag kan jobba över och tjäna mer pengar, jag kan spela mer datorspel, jag kan passa mina syskons ungar oftare, jag kan renovera min lägenhet, jag kan hjälpa morsan och farsan med städ och tvätt och sånt, kanske gå kvällskurser, ja helt enkelt bli en bättre människa. Dessutom behöver jag ju inte isf hänga på massa pubar, nattklubbar och sånt bara för att träffa tjejer, miljöer som jag inte ens tycker om, då behöver jag inte dricka alkohol längre heller, vilket jag inte heller är så förtjust i. 

Fan vad bra, jag tror celibat är lösningen för mig, vad tror ni?                 

• Svar på tråden Får aldrig till det annat än med skator, så jag funderar på celibat?
  • Anonym

Åk och leta på en riktig pudding du trivs med i t.ex. öststaterna. Där har du en helt annan möjlighet än hos svenskorna att hitta något DU vill ha som passar DIG, istället för tvärtom.

• gammelget

Jadu anonym, det kanske hade vart något. Men jag vill ju att tjejen skall gilla mig också, och inte bara ta mig för pengarna (hahaha vilka pengar? 25k....brutto! jag är en fattiglapp!). Visst man kan nog ha tur och träffa en riktig pärla som senare kanske kommer att tycka om mig, men det skulle nog också kännas lite fel då det blir att jag "gått och köpt mig en fru"...gillar hon mig, eller gillar hon att jag är Svensk?

Jag har ingen erfarenhet om Öst-resor, eller kvinnor från Öst (annat än en kraftigt överviktig äldre Finska som luktade tonfisk) så jag kan vara en aning fördomsfull nu kanske?    

• Pissenisse

Varför är du så drastisk att du funderar på celibat?
    Varför inte bara spendera din tid till att simma, umgås med familj och allt annat du vill hitta på?
    Självklart hittar du inte den tjejen du vill ha på pubar och nattklubbar ifall du inte ens gillar att gå dit, då lär ju inte drömtjejen hänga där?  Mycket större chans att du hittar henne på en aktivitet du gillar..

• Anonym
    gammelget skrev 2012-09-28 22:18:47 följande:
    Jadu anonym, det kanske hade vart något. Men jag vill ju att tjejen skall gilla mig också, och inte bara ta mig för pengarna (hahaha vilka pengar? 25k....brutto! jag är en fattiglapp!). Visst man kan nog ha tur och träffa en riktig pärla som senare kanske kommer att tycka om mig, men det skulle nog också kännas lite fel då det blir att jag "gått och köpt mig en fru"...gillar hon mig, eller gillar hon att jag är Svensk?

Jag har ingen erfarenhet om Öst-resor, eller kvinnor från Öst (annat än en kraftigt överviktig äldre Finska som luktade tonfisk) så jag kan vara en aning fördomsfull nu kanske?    

Klart en tjej kan komma att gilla dig för den du är även fast dom kommer från öst. Du får gallra och gå på mag-känslan. Vad är egentligen skillnaden i att du "köper" dvs attraherar en svensk tjej eller en tjej från öst på olika sätt? Svenskar är väldigt fördomsfulla och hemmablinda. Dessutom finns det gott om svenska tjejer som också sneglar till plånboken i sina val, både medvetet och omedvetet om man ska resonera kring det.
  • gammelget
    Pissenisse skrev 2012-09-28 22:27:43 följande:
    Varför inte bara spendera din tid till att simma, umgås med familj och allt annat du vill hitta på?
    Självklart hittar du inte den tjejen du vill ha på pubar och nattklubbar ifall du inte ens gillar att gå dit, då lär ju inte drömtjejen hänga där?  Mycket större chans att du hittar henne på en aktivitet du gillar..

Alldeles för många morgnar då man vaknat upp bredvid någon nyskild Skata som är i samma ålder som min mamma och ful som stryk och tänkt: "Det här är en erfarenhet jag lika gärna hade kunnat vara utan". Eller tom ha några veckors "romans" med en sådan. Det är så sex ser ut för mig, jag tror att jag klarar mig utan den biten. Aldrig några snygga, aldrig ens någon med en snygg personlighet, bara Skator. 
  • Anonym

Men lev i celibat då. Det har jag gjort i 18 år nu. Det går utmärkt bra. Det är så skönt att slippa det där spelet och jakten. Man måste inte hålla på sex och romantik.

• Anonym

Sakerna du radar upp kan du väl göra utan att gå i celibat?

Gör dig själv mer attraktiv till att börja med, så kan du flytta upp en liga.

• HäckHäxan
    Anonym skrev 2012-09-28 22:43:22 följande:
    Men lev i celibat då. Det har jag gjort i 18 år nu. Det går utmärkt bra. Det är så skönt att slippa det där spelet och jakten. Man måste inte hålla på sex och romantik.

Nu insåg jag att jag nog har en romantisk ådra någonstans minsann!
    Det är inte viktigt att vinna, det viktiga är att alla andra förlorar!
  • Anonym (kalle)

Skaffa dej någon från Ryssland eller Estland, de är inte lika lata som Svenska tjejer.

• Anonym

oj jag har samma men jag e tjej, dom enda som verkar gilla mej är läskiga gamla gubbar!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-28 22:43:22 följande:
    Tror du på fullt allvar att någon tror att det är utmärkt bra att leva i celibat i 18 år? Det tror du inte ens på själv.
  • Icilla
    Anonym (kalle) skrev 2012-09-30 00:38:42 följande:
    Skaffa dej någon från Ryssland eller Estland, de är inte lika lata som Svenska tjejer.

Beskriv gärna på vilket sätt du anser mig som svensk tjej vara lat !!
  • Anonym (Fin&smart kvinna)

Intressant!

Jag skriver till dig mest för att jag tycker lite synd om dig och sedan har jag lite ledig tid just nu. Du verkar vara lite vilsen tycker jag.

Det finns många möjliga lösningar på ditt problem, jag kan nämna några för dig.
    Ett viktigt redskap på en förändring är att först titta mer på ditt eget ditt beteende och ditt mönster gällande val av sociala umgängen. Fokusera inte vad de inte kan ge dig, hur de är mot dig, hur de ser ut, vad de är och inte är. Utan fokusera på bara på dig själv. Du verkar veta om vad det är som får dig att  må dåligt och då är det viktigt att du undviker sådan situationer.

Om du vill ha en smart tjej så är det första att sätta dig i sådana situationer som kan ge dig den typen av umgängen. En smart tjej brukar vara tydlig med vad det är för typ av relation som hon vill ha. Sedan är det ju upp till dig att tacka nej eller ja till vad hon vill med dig.

En smart tjej sållar också ganska lätt ut bra killar från dåliga sådana och det behöver inte handla om materialistiska saker som kan erbjudas. Utan mer enklare saker så som att undvika män som bara tänker med en sak. Efter som du nämner ordet "skator" så kan jag tycka att det låter lite nedvärderande och det är också en sådan sak som riktigt bra människor helst väjer ifrån. Därför så är ett riktigt bra tips att sluta upp med att se kvinnor som får till det med dig som "skator", utan även de kvinnor har ett värde och bör behandlas med respekt.

Ett annat tips är att boka in dig hos någon för att samtala om dina problem med att hitta en "rätt" kvinna. Det är ofta väldigt väl investerade pengar. Sen det ett billigare tips är att bli medlem på en forum som heter  terapisnack.se
    Där kan du säkert få mer vägledning kring dina problem. Gällande celibat. grejen, så kan jag verkligen rekommendera dig att ha ett år av sexuellt umgänge med någon. Det kommer att rena dig lite, tror det eller ej. 
    Jag vet en man som aldrig hade några problem med att hitta vackra och smarta kvinnor (för han är det själv), sex, han levde med dem i 10-15 års långa förhållanden, år ut och år in, allt  rullade det på. Men efter sisådär 15 år stod han inte ut, de flyttade isär och sedan provade han att på ett att leva i liv celibat, i ett år, för att samla kraft inför nästa stora kärleksäventyr. Han fick några erbjudande från olika kvinnor under det året men han lätt bli och höll ut i ett helt år även om det var svårt. Idag har han gift om sig, skaffat sitt första barn och livet leker. Jag glömde att säga att han idag är 53 år och har en vacker fru på 33 år.  

Vill man så kan man!

Lycka till!

• Anonym
    Pissenisse skrev 2012-09-28 22:27:43 följande:

Pub och nattklubben är ställen du går till för att ha en rolig kväll (klart det finns seriösa där också men som seriös på såna ställen går partnersök helt bort). Inte för att träffa en partner. Gå på kurser och andra aktiviteter är mycket bättre om du vill hitta en seriös kvinna.
  • Anonym (kalle)
    Icilla skrev 2012-09-30 00:49:48 följande:

Beskriv gärna på vilket sätt du anser mig som svensk tjej vara lat !!
    Jag generaliserade lite
  • PassionForever

Celibat fungerar säkert när du har den inställningen att alla du träffar är skator. Men du låter inte bitter

• maaammaaa

Låter underbart att bli en gammal skata ju sitta uppe hela natten och käka godis och strunta i träning osv.
    Nä lite disciplin på sig själv ska man ha. TS börja med din simning och strunta i tjejerna ett tag. När du får en snygg kropp dyker nog de snygga tjejerna upp ska du se. Fast så värst snälla kanske de inte är.

Svar på tråden Får aldrig till det annat än med skator, så jag funderar på celibat?