Får aldrig till det annat än med skator, så jag funderar på celibat?
Hej, jag är en gammal get på 27 bast. Alla runt omkring mig gifter sig, skaffar barn, skiljer sig, uppfostrar barn, dejtar, blir kära och har sig. Självklart skulle ju även jag vilja hitta någon, inte nödvändigtvis skaffa barn ihop och gifta sig, även om jag kanske önskar det, men jag skulle vara lycklig bara över någon att älska.
Jag har ett stort problem, jag är förvisso inte helt bortkommen bland kvinnor men nästan. De enda kvinnor som faller för mig är riktiga skator. Fula, elaka, dumma, desperata, feta, 50-åringar, 4 barnsmammor, redan gifta (vad faaaan?) otrevliga. Aldrig någon smart tjej, aldrig någon snygg tjej, och definitivt aldrig någon snygg, smart, snäll och vettig tjej som jag vill ha.
Under en relation med någon form av skata känns det rätt kasst, det är inte rätt emot henne att vara tillsammans med någon man inte ens gillar, och inte rätt för mig själv heller då jag inte mår bra av det. Jag är verkligen ingen Adonis själv, eller särskilt smart, smal eller trevlig, och det är ju orimliga krav jag har från mitt utgångsläge.
Men då jag försöker få en sån tjej jag vill ha, blir jag ratad och mår kasst. Blir jag ihop med en Skata mår jag också kasst. Så vad fasen skall man göra? Jo, jag kom på idén att jag kanske skulle bara skita i hela den biten med sex, relationer och sånt och gå i celibat!
Livet skulle bli så mycket enklare då när man tar bort de bitarna. Jag kan med mer tid gå och simma mer som jag älskar, jag kan jobba över och tjäna mer pengar, jag kan spela mer datorspel, jag kan passa mina syskons ungar oftare, jag kan renovera min lägenhet, jag kan hjälpa morsan och farsan med städ och tvätt och sånt, kanske gå kvällskurser, ja helt enkelt bli en bättre människa. Dessutom behöver jag ju inte isf hänga på massa pubar, nattklubbar och sånt bara för att träffa tjejer, miljöer som jag inte ens tycker om, då behöver jag inte dricka alkohol längre heller, vilket jag inte heller är så förtjust i.
Fan vad bra, jag tror celibat är lösningen för mig, vad tror ni?