• Äppelpaj80

Hur många barn går det i ert barns klass (åk1-6)

Är lite nyfiken på hur vanligt det är med stora klasser i skolan?
    Berätta gärna vart ni bor eller vad ni tycker om antalet barn i klasserna. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn går det i ert barns klass (åk1-6)
  • The Doctor
    The Doctor skrev 2012-10-08 11:07:50 följande:
    Mitt barn går i Åk 2 och de är 19 stycken men brukar delas upp i smågrupper om 5-10 personer med egen lärare. Vi är väldigt nöjda med upplägget!
    * vi bor mitt i Malmö.
  • Vanillagold

Åk 1, 27 barn (7 killar och 20 tjejer)

• Norpan81

min 05a går i en F-2 klass och de är 27 barn totalt, men de är bara 8 st som är 1or.

• Höghus

Även om barnen sitter som ljus är uppemot 30 barn mycket i en lågstadieklass. I den åldern behöver barn mycket vägledning av läraren och det hinns inte med om de är så många.

• Muslimah84

Min son går i tvåan och de är 12 elever. Men han har haft tur och hamnade i den hörselanpassade klassen, i de andra tvåorna så är det något fler elever.

• basio

I tvåan är de 17 barn (perfekt!)
    I ettan är de 27 barn (mindre bra, men de har två lärare och två klassrum och är delade i två grupper. Förstår egentligen inte varför de inte bara gör dem till två klasser)

I de två förskoleklasserna är de i år 45 elever... (delade på två klasser då, men det är många även då)

• CeeJay

Röstar för äldsta dotterns klass (2:an), dom är 17 stycken i år (dom var 16 i F-is och 1:an).

Yngsta dotterns klass (1:an) har 23 barn. 

• Träz

I ettan är dom 12 st..
    Förskolan som kommer upp till förskoleklass nästa höst är 17 st..

• Uet

I min sons klass (2:an) är dom 26 barn och i min dotters klass är dom för närvarande bara 17 barn (4:an)

• CeeJay
    CeeJay skrev 2012-10-25 12:30:11 följande:
    Röstar för äldsta dotterns klass (2:an), dom är 17 stycken i år (dom var 16 i F-is och 1:an).

Yngsta dotterns klass (1:an) har 23 barn. 
    Glömde... Vi bor i Nynäshamns kommun och barnen går på en relativt lite skola. Det finns totalt 3 klasser - F-klass till 2:an. Det är totalt runt 60 barn och vad jag vet så finns det 2 vuxna till varje klass (fritidspersonalen är stöd för lärarna) och även någon "extra person".

Jag tycker att det är väldigt lagom, bra miljö för barnen och så vidare. Även om klasserna är små så tror jag även att vuxenantalet, miljön i och utanför skolan påverkar mer än om dom vore några till barn i varje klass. Vi har alltså superbra balans !!  
Svar på tråden Hur många barn går det i ert barns klass (åk1-6)