• Anonym

Min flickvän vågar inte ha sex med mig

Träffade min nuvarande flickvän för snart 1 år sedan. Vi har det bra ihop men det finns ett problem. Hon säger att hon inte vågar ha sex med mig. Jag har varit ute ur garderoben länge men hon kom ut när hon träffade mig och hon hade aldrig innan varit med en annan tjej förrän jag kom in i bilden. Så i början när vi skulle ha lite vuxenmys och hon sa att hon vågade "go down on me" så tyckte jag inte det var konstigt. Det kan ju ta sin lilla tid innan hämningarna släpper men nu har det snart gått ett år och hon vågar fortfarande knappt röra vid mig. Hon har inga problem med att ta emot. Det vågar hon men att ge är värre. Hon vill inte prata om det heller för det tycker hon är jobbigt. Att prata om sex överhuvudtaget är inget som funkar inte alls. Då blir hon bara grinig och känner sig pressad. Är det någon som har nåt bra råd för hur jag ska kunna hjälpa henne våga?

• Svar på tråden Min flickvän vågar inte ha sex med mig
  • Juliiajuliia

Har hon gjort det på en kille innan hon kom ut? Hur gamla är ni? Låter underligt, efter ett helt år... Hon kanske inte gillar att slicka bara. Gör ni andra saker än just slicka?

• Anonym

Ja, hon har varit med killar innan. Jag är 25 år och min flickvän är 23 år.
    Jag gör saker med henne men hon vågar inte ta steget att göra nåt med mig.

• Juliiajuliia

Jag hade personligen inte kunnat vara i ett sånt förhållande när man inte kan prata om sex. Men det är väl olika.
    Står du ut med att hon inte vill?

• Anonym

Då får jag hoppas på att det vänder då och att hon snart börjar våga. Jag står ut med att hon inte vill/vågar eftersom jag älskar henne. Men samtidigt känns det frustrerande.
    Det är det bästa jag vet att få tillfredsställa min flickvän men skulle vilja att hon vågade lite mer. Ibland så undrar jag om jag är motbjudande på något sätt eller om hon verkligen är säker på sin läggning. Det sistnämnda har hon försäkrat mig om att hon är men kan inte hjälpa att tanken dyker upp ibland.

• Anonym (Laf)

Nicket "flickvän" säger kloka saker!

Jag kan känna igen mig i din flickvän TS, genom två olika erfarenheter. För det första är det hur det var att i allmänhet bli sexuellt aktiv. När jag började ligga som 14åring (med killar) var ju allt nytt, hade ingen aning om hur anatomin fungerade, vad de gillade osv. Hade ett förhållande i två år med en schysst kille men sexet blev inte riktigt hundra, jag kände mig hämmad och generad och visste dessutom inte vad jag själv gillade (hade då aldrig fått orgasm). Nästa pojkvän däremot var typ som min bästa vän, vi lekte fram sexet och hade jätteroligt. Det var inte först då jag verkligen tog för mig, både i att få och att ge. Fick självförtroende och visste att jag var bra på det jag gjorde. Detta var ju då tack vare den här sköningen till kille och stämningen vi hade mellan oss. Hur har du och din flickvän det, är ni avslappnade? 

För det andra så har jag relativt nyss kommit ut, som 22 åring. Kan liksom INGENTING. Starta helt från början igen och plötsligt befinna sig med erfarna råflator och känna sig som en liten newbie- det är inte roligt.  När man började sexa som tonåring med andra tonåringar var i stort sett alla på samma plan, man bygger sakta upp erfarenhet ihop. Kan din flickvän känna "ojämnhet" med dig, som jag gör med andra tjejer?

Och som "flickvän" säger, i en tjej/tjej-konstellation blir man plötsligt själv ansvarig för att det ska bli action, det är man inte van vid från en hetrorelation. Ens egna handlingar blir väldigt i blickfånget, för att i stället jucka med lite lojt. :P

Off topic: jag började typ gråta första gången jag låg bredvid en tjej (som inte var en kompis) i samma säng. Dels för att jag längtat så intensivt efter det så länge och att det nu var verklighet, dels för att jag var så skitibrallanrädd eftersom jag inte visste vad fan jag skulle ta mig till. Slutade i att jag låg stel som en fiskpinne och pratade konstant tills solen gick upp och jag skulle till jobbet. Hackade tänder typ hela dagen efteråt. Ha...

• Anonym (Laf)

Dricker ni alkohol? Skulle det funka om ni gjorde det till en rolig grej, typ köpa lite olika löjligt sexsaker, massageolja osv och bli fulla eller något? :P

Svar på tråden Min flickvän vågar inte ha sex med mig