• krissa

Måste få veta hur ni haft det som förlösts två gånger och där det användes sugklocka vid första!

Som rubriken lyder!

Önskar få höra hur förlossning nr 2 blev efter att ha varit med om "sugklockeförlossning" med första barnet...

Det jag funderar över är hurvida den andra förlossningen kan bli lättare el inte, med tanke på, som  i mitt fall, man blev förlöst med sugklocka pga att jag inte öppnade mig mer än typ 7-8 cm. har kroppen ändå "gjort jobbet" en gång innan eftersom barnet forserats ut, eller vad tror/vet ni om detta?

Nervös inför min andra förlossning då första var hemsk. Blev ganska skadad och är rädd för att det ska gå lika illa igen. Överväger kjejsarsnitt, men kan ärligt säga att jag är lite rädd för det med med allt vad det kan innebära när det gäller komplikationer både under och efter förlossningen.

Har någon varit med om ngt liknande får du gärna berätta om hur det blev andra gången, även om du valde snitt! 

• Svar på tråden Måste få veta hur ni haft det som förlösts två gånger och där det användes sugklocka vid första!
  • krissa

Låter betydligt bättre än förlossning nr 1. Nu bara tre veckor kvar för oss...

• VickyHurtig

För det första, grattis till graviditeten. Min Första förlöstes med sugklocka o fastnade med axeln så att de fick böja bak knäna ända till armhålorna o läkaren stod beredd med saxen för att ev göra ett klipp, precis få kom en livlös liten kille ut. De fick igång honom o han mådde efter en stund jättebra. Jag sprack rejält o kunde varken sitta el gå på flera veckor. Med andra blev jag igångsatt o det tog bara 4 timmar från första värken innan han var ute. Gick hur bra som helst. Sprack nästan ingenting o kunde gå, sitta o gå på toa osv obehindrat. Med tredje var var det samma resultat som nummer 2. Lycka till, du kommer att fixa detta jättebra!

• Bella06

Jag fick oxå min första med sugklocka och barnmorska på magen, inte så skönt...
    Andra förlossningen va helt annorlunda - gick ganska fort när det väl satte igång och jag skötte allt själv, krystade i några minuter å sen va hon ute. En drömförlossning enligt mig själv!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • krissa

Hej alla som bidragit med sina berättelser! Nu har lillasyster kommit. Det gick VÄLDIGT snabbt (3h från första känning) och jag hann inte få någon bedövning och de hann nog inte läsa min förlossningsplan som vi så noggrant gjort. Typiskt! MEN jag måste säga att det var en REVANSCH då det gick sååååå mycket bättre, snabbare och helt naturligt! Detta har gjort att jag mått mycket bättre efteråt. Har redan kunnat gå promenader och så även om jag visserligen får lite ont efter ett tag. Men det är ju bara en vecka sedan jag förlöstes. Ville bara dela med mig tillbaka till er! Tack för all Pepp :)

• k girl
    krissa skrev 2013-07-19 22:54:24 följande:
    Hej alla som bidragit med sina berättelser! Nu har lillasyster kommit. Det gick VÄLDIGT snabbt (3h från första känning) och jag hann inte få någon bedövning och de hann nog inte läsa min förlossningsplan som vi så noggrant gjort. Typiskt! MEN jag måste säga att det var en REVANSCH då det gick sååååå mycket bättre, snabbare och helt naturligt! Detta har gjort att jag mått mycket bättre efteråt. Har redan kunnat gå promenader och så även om jag visserligen får lite ont efter ett tag. Men det är ju bara en vecka sedan jag förlöstes. Ville bara dela med mig tillbaka till er! Tack för all Pepp :)

Vad härligt. Grattis!
  • Äppelkaka

Sugklocka med första barnet pga av dåliga hjärtljud på barnet och då fick jag en sfinkterruptur. Jag ska ha andra i oktober och har ett snitt inplanerat efter samdråd med läkare.

• krissa

Tack ska ni ha! Det känns super jämfört med förra gången. Helt galet jur. Stor skillnad det kan vara 😀

• lotie

Hej Väntar mitt andra barn och blev klippt och gick sönder massa och hon andades inte så de sprang iväg med henne. Är nu osäker på snitt eller avtinat. Ska träffa en Aurora.

Svar på tråden Måste få veta hur ni haft det som förlösts två gånger och där det användes sugklocka vid första!