• blackmolly

Hur stor var den största spindel ni har slagit ihjäl?

På höstarna kryper det in FRUKTANSVÄRT stora spindlar i mitt hus (lite äldre trähus). Jag är inte rädd för dem, men tycker de är jätteäckliga! Imorse slog jag en som var 7 cm! Därför undrar jag nu: Hur stor var den största spindel som du dödat, vad använde du för metod för att få ihjäl den, och var du rädd när du gjorde det?

• Svar på tråden Hur stor var den största spindel ni har slagit ihjäl?
  • molly80
    ekofriend skrev 2012-10-07 23:31:54 följande:

Fyyyy
    Håller med, fyyyyyyyy
  • astrida
    molly80 skrev 2012-10-08 13:10:00 följande:
    Håller med, fyyyyyyyy
  • blackmolly
    ekofriend skrev 2012-10-07 23:31:54 följande:

Fyyyy

kan bara instämma
  • molly80
    blackmolly skrev 2012-10-08 22:06:00 följande:

kan bara instämma
  • ekofriend

Väcker den här igen, har blivit högaktuell..

• Kat91

En av de största satt på gymmet sist jag var där. Den kom gående över golvet, ja den kröp inte ens, den gick Flört åt mitt håll så jag inte kunde koncentrera mig alls. Hatar spindlar och klarar inte ens att döda dom så jag fick gå till gymägaren och be honom döda aset. Han tog med sig en bit papper men ångrade sig när han såg spindeln men orden "fyy fan, den där var ju GRYM, måste hämta verktyg" och så hämtade han en 5 kilosvikt istället :P

• molly80
    Kat91 skrev 2012-11-10 07:14:54 följande:
    En av de största satt på gymmet sist jag var där. Den kom gående över golvet, ja den kröp inte ens, den gick åt mitt håll så jag inte kunde koncentrera mig alls. Hatar spindlar och klarar inte ens att döda dom så jag fick gå till gymägaren och be honom döda aset. Han tog med sig en bit papper men ångrade sig när han såg spindeln men orden "fyy fan, den där var ju GRYM, måste hämta verktyg" och så hämtade han en 5 kilosvikt istället :P

• BymBym
    Kat91 skrev 2012-11-10 07:14:54 följande:
    En av de största satt på gymmet sist jag var där. Den kom gående över golvet, ja den kröp inte ens, den gick Flört åt mitt håll så jag inte kunde koncentrera mig alls. Hatar spindlar och klarar inte ens att döda dom så jag fick gå till gymägaren och be honom döda aset. Han tog med sig en bit papper men ångrade sig när han såg spindeln men orden "fyy fan, den där var ju GRYM, måste hämta verktyg" och så hämtade han en 5 kilosvikt istället :P

Jag har också varit med om en gående spindel... Hua!!
  • molly80
    BymBym skrev 2012-11-19 19:29:52 följande:

gående?
  • ekofriend

• Kat91

Ja, de är verkligen vidrigt stora då :-/
  • städtanten

5 centimeter ungefär. Vanlig husspindel. Brukar ta dem med en tidning eller flugsmälla

Svar på tråden Hur stor var den största spindel ni har slagit ihjäl?