Vaknar efter 30min och skriker resten av kvällen
Hej! Min yngste som som precis fyllt 1år är helt hopplös på kvällarna och håller på att knäcka oss helt. Allt är frid och fröjd och klockan närmar sig 18.30-19. Vi har ätit middag vid 17 och hm är badad och pyjamasen är på. Man ser att han börjar bli trött och gnuggar sig i ögonen. Blandat till välling och går upp till sängen och sätter oss och myser med flaskan. Efter det är det dags för sängen och vi lägger ner honom och ligger jämte och sjunger en stund. Han skriker några minuter sen somnar han som en stock. Allt frid och fröjd kan man tro men INTE. Det tar mellan 30min till max 1 tim. Sen vaknar han och gallskriker. Går in och försöker natta om honom men det är fullständigt omöjligt. Han skriker sig blå och vi har försökt med ALLT! Vagga , sjunga, ligga jämte, inte ligga jämte, buffa i rumpan, masers magen, ge vatten, tänt ljuset, ljuset släckt osv men det är ingenting som funkar. Någon enstaka gång kan man lyckas få honom att somna om och då sommar han stenhårt och sover sen bra under natten. Vi har även provat att ta upp honom, funkar inte heller. Har provat att ligga jämte honom från att han somnar till att han vaknar flr att se om han somnar om lättare om jag ligger jämte när han vaknar, alltså att han kanske är rädd eller nåt, men det har inte funkat heller. Han gallskriker och vägrar somna om. Ofta så härjar han till typ 22-23 på kvällen då han somnar av ren utmattning! Snälla, är det någon som känner igen sig eller har några råd. Detta håller på att ta knäcken på oss. Som det är nu så har jag inte 1 vaken min under dygnet då jag är fri från barn. Och stackars lille plutten!! Vad är det som stör honom? Tacksam för svar!