• indiemorsa

När flyttade era bebisar in till ett eget rum?

Ja, som frågan lyder, vid vilken ålder flyttade era barn in i egna rum? Anledningen till varför jag frågar är för att min 4,5 mån bebis sover väldigt oroligt om nätterna. Jag vet att det är olika språng och att bebisar har en orolig sömn men jag misstänker även att vår bebis skulle vakna mindre om det inte vore för min sambos snarkningar och andra ljud som stör.
    Så min fråga är: när flyttade era bebisar? Ammades de fortfarande, eller vad hände med nattmatningarna efter att de hade flyttat till eget rum?
    Tips, råd? Hjälp mig! 

• Svar på tråden När flyttade era bebisar in till ett eget rum?
  • bitte67

Nu ska jag röra om lite i grytan och göra folk lite upprörda. För husfridens skull sover dottern fortfarande i min (dubbel)säng och hon är 10 - år! (Jag och min man, dotterns far, är särbos sedan många år tillbaka.)

Nu skriker väl folk incestvarning och allt möjligt och varsågod, jag bjuder!

• La Lola
    bitte67 skrev 2012-10-23 21:09:48 följande:
    Nu ska jag röra om lite i grytan och göra folk lite upprörda. För husfridens skull sover dottern fortfarande i min (dubbel)säng och hon är 10 - år! (Jag och min man, dotterns far, är särbos sedan många år tillbaka.)

Jag blir då inte ett dugg upprörd.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Wielkip

Tror folk missuppfattat min åsikt.

Jag bryr mig inte om hur andra sover och gör med sina barn (okej, jag förespråkar inte misshandel, incest etc. G

• Wielkip

Givetvis, men ni fattar)

Jag vill bara få folk att fatta att alla barn inte funkar att samsova med eller ens sova i samma rum som. Vissa funkar det för, andra inte.

• Wielkip

Min dotter sover just nu i vårt rum då hon är gnällig pga. Tand och snurrar runt i sömnen och hamnar på mage. Men såfort det lugnar dig får hon flytta tillbaka till sitt rum för just nu sover ingen av oss mer än 1-2 timmar i stöten.
    Och när sambon jobbar i Gbg sover hon på hans plats, för att jag tycker det är mysigt. Men det funkar inte att sova 3 i samma säng, noway.

• Coruscant

Sonen, snart 4 år, har eget lekrum, men sover i egen säng i vårt sovrum. Han får sova i sitt rum när han själv vill det. Vilket jag tror händer före tonåren

• Kat91
    bitte67 skrev 2012-10-23 21:09:48 följande:

Upprör mig inte ett dugg! Sen när sonen själv kan gå upp ur sängen får han ju såklart sova mellan oss om han vill, då behöver vi heller inte sitta inne hos honom tills han somnar om ifall han vaknar som nu när det är tänder på gång. Tråkigt nog vaknar han till på riktigt om man bär in honom till oss på nätterna när han är ledsen.

Jag sov mellan mina föräldrar länge varje natt från typ tresnåret till morgonen tills jag var 5-6 år och efter det sporadiskt om jag kände att jag behövde. Har inte blivit konstig för det
  • JMorina

Våran lille på 19 mån sover oftast i sin säng i vårat rum. Men om han vaknar på nätterna flyttar vi över honom till oss, då han somnar om tryggt igen. Vi har inte känt någon brådska med att han MÅSTE sova själv utan tar det lite som det kommer. Vissa nätter sover han igenom, andra vaknar han flera ggr. Frågan är bara hur vi ska göra när lillebror kommer om en månad ;) Då blir det trångt :)

• indiemorsa

Tänkte bara uppdatera hur det gick för oss! :)

Vi väntade med att flytta in honom tills han var ca 7 månader, nu är han lite mer än 8 månader och har alltså sovit i eget rum i över en månad. Det har gått över förväntan måste jag säga! Han somnar vid 19 på kvällen och sover fram till 08 med en matning runt 3-4. Han sover mycket djupare och framför allt sover han längre om morgnarna och vaknar inte lika lätt när min sambo ska iväg till skolan.
    Det har helt enkelt gått jättebra! Dock är jag glad över att jag väntade tills han var så pass gammal som han var för då hade jag redan slutat nattamma (nu får han en flaska ersättning) och jag tror inte att jag hade varit redo för att han skulle sova i ett eget rum.
    Om ni är några som tvekar, testa! Om det inte fungerar är det ju bara att flytta in hen i ert rum igen! 

• Antilopen
    Dr Mupp skrev 2012-10-08 14:56:37 följande:
    Ettan var 4 år och tvåan var 3 år. Då hade jag tröttnat på att ha tre barn i sängen och de två äldsta fick flytta in i ett eget gemensamt rum. Trean var 4,5 år. Fyran är 2,5 år och sover såklart inne hos oss.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

• Antilopen

Vår 16-månaders sover mellan oss i sängen, har just nu svårt att föreställa mig att han ska sova i eget rum. Vi får se hur det blir!

• hannis

Min son har precis flyttat till eget rum och han är 3 år. Han slutade att äta på nätterna när han var 11 månader.

• FrökenW

7,5 mån.

Sover som en liten prins, det gjorde han verkligen INTE när vi samsov.. 

• Flickan och kråkan

Våra har inte flyttat ut när de var bebisar. De har fortfarande inte flyttat ut. Äldsta fyllde 5år i julas och yngsta fyller 4 i april. Till sommaren får vi tillskott så då lär vi bli fem i sovrummet. Om inte stora har fått för sig att de vill flytta ut innan dess....äldsta har varit lite på G på helt eget intitiativ - han både vill och inte vill .

• Liselurvan
    Antilopen skrev 2013-02-03 07:08:52 följande:
    Vår 16-månaders sover mellan oss i sängen, har just nu svårt att föreställa mig att han ska sova i eget rum. Vi får se hur det blir!
    Ja, och min 12månaders har jag också svårt att föreställa mig sova i eget rum, guud vilket springande det skulle blivit...till en början ialla fall!
  • Nyfiken2012

Vår plutt är 10 mån, ser honom inte ens i egen säng i vårt rum på läääänge än, så eget rum dröjer nog flera flera år. Han har haft/har behov av att sova nära i då får han det. Trivs jättebra med det själv också.

• 878909

Ammade inte då och vi gav välling någon gång på natten, funka fint och är samma som att ge välling när de sover i rummet. Ersättning heter det väl iof :)

Svar på tråden När flyttade era bebisar in till ett eget rum?