• Sessilou

Nu bär det av till Thailand. Vad är ditt roligaste tips?

Nu är det bokat och klart: Två vuxna och en 3 åring ska i December åka till Thailand i 2 veckor. 

Vill gärna höra om ni har några roliga/sköna tips på vad vi inte får missa på vår resa. Kanske nåt favoritmatställe? Utflykt? osv....
    Detta är vår rutt:

4 nätter på Kata Beach
    3 nätter på Phi Phi ( Dalam )
    5 nätter på Koh Lanta ( Klong Dao Beach)
    2 nätter på Kamala Beach

Flytväst till sonen har jag tänkt skaffa o ta med  så vi kan ge oss ut på fisketur.

Någon som varit på Fantasea i Kamala? Värt att se? Skulle kunna bli vår sista kväll innan vi åker hem...

Less is more=)
  • Svar på tråden Nu bär det av till Thailand. Vad är ditt roligaste tips?
  • Anne69

Härligt med resa! Det därmed flytvästen är en nödvändighet, ta med en hemifrån. Ni kommer ju att åka en del båt, så ni behöver den verkligen. Ni har ju också ett rätt hektiskt schema på kort tid så jag föreslår att ni emellan era resor verkligen försöker komma ner i varv och bara njuta av Thailand. Bada, sola, gräv i sanden. Beundra solnedgången, ät middag på stranden, beundra eldshowen, skicka upp en lykta. Mycket mer än så behövs inte!

En utflykt jag ändå vill rekommendera är att ni tar er tid för en elefantridning. Det är så häftigt, både för stora och små! 

• Sessilou

tackar för ditt svar.
    Jo, har varit lite nervös för att vi kommer resa runt för mkt, men men=)
    Har varit så mkt i Thailand, och jag brukar tycka att man kan en strand efter några dagar....vi ser själva resandet som en upplevelse oxå.

ska absolut ta med flytväst...verkar dock helt omöjligt att få tag i. Skulle gärna vilja köpa beg...men hittar ingen.

Less is more=)
  • kille95

Vad heter hotellet i kata beach? :P Finns en stor buddah staty ni kan åka och kolla på

• elinaehn

men vilken kul tråd, även fast den är gammal vill jag prova blåsa liv i den!

• Sessilou
    elinaehn skrev 2013-01-22 21:40:30 följande:
    men vilken kul tråd, även fast den är gammal vill jag prova blåsa liv i den!

kan uppdatera med att resan blev toppen! Precis lagom längd vid varje plats. Precis när sonen började tröttna var det dags o se nåt nytt.

Dock...visst, bra m egen flytväst...men den användes bara i 10 min när sonen ville sitta uppe på däck på båten över till öarna. Vart ingen fisketur som jag tänkt.
    Less is more=)
Svar på tråden Nu bär det av till Thailand. Vad är ditt roligaste tips?