Var det självklart med nr 4?
Vi har 3 barn ganska tätt, födda 2007, 2009 och nu 2012. Det är mycket snabbare än vad vi först tänkt men vi är såklart jätteglada över våra barn och det känns riktigt bra att ha dem tätt trots att det ibland är intensivt.
Även vår yngsta bara är 5 månader så har jag så svårt att se att det här är sista barnet. Packar jag undan babykläderna för sista gången? Ska vi sälja allt nu? Jag har alltid sagt minst 2, helst 3 och kanske 4...men 4 barn! Är inte det mycket? Hur klarar man det?
Ni som har 4 barn (eller fler) hur resonerade ni kring det? Var det självklart eller bara blev det?
Nu är vi bara 28 och 30 år så vi behöver inte bestämma oss än men jag tänker mycket på det. Det som talar mot att försöka sig på en till är min kropp, fick foglossningar redan i vecka 9 nu sist och moderkakan lossnade inte, vilket förmodligen kommer att ske igen vid en ev förlossning. Och ekonomin, och platsbrist i huset. Men vad underbart ändå att få följa ännu en liten människa, att få skapa ännu ett mirakel...