• Strawbaby

Var det självklart med nr 4?

Vi har 3 barn ganska tätt, födda 2007, 2009 och nu 2012. Det är mycket snabbare än vad vi först tänkt men vi är såklart jätteglada över våra barn och det känns riktigt bra att ha dem tätt trots att det ibland är intensivt.

Även vår yngsta bara är 5 månader så har jag så svårt att se att det här är sista barnet. Packar jag undan babykläderna för sista gången? Ska vi sälja allt nu? Jag har alltid sagt minst 2, helst 3 och kanske 4...men 4 barn! Är inte det mycket? Hur klarar man det?

Ni som har 4 barn (eller fler) hur resonerade ni kring det? Var det självklart eller bara blev det?

Nu är vi bara 28 och 30 år så vi behöver inte bestämma oss än men jag tänker mycket på det. Det som talar mot att försöka sig på en till är min kropp, fick foglossningar redan i vecka 9 nu sist och moderkakan lossnade inte, vilket förmodligen kommer att ske igen vid en ev förlossning. Och ekonomin, och platsbrist i huset. Men vad underbart ändå att få följa ännu en liten människa, att få skapa ännu ett mirakel...         

• Svar på tråden Var det självklart med nr 4?
  • shosho83

Jag blev gravid med nr4 oplanerat men jag tycker att det är samma sak om Manhattan 3 eller 4 det kanske bara tar 5 min extra av min tid när vi ska ut. Mina barn är 11,8,6 och 1 år så det finns skillnad på åldern själv är jag 28 år men nu vill jag inte ha fler jag har till och med tänkt mig att sterilisera mig.

• Underbaraprinsar

Känner precis som dig. Första född 07 andra helt oplanerat 09 och sista född nu i okt 12. Men ska jag aldrig mer få känna den underbara känsla av att vänta på bebis? Inte den obeskrivliga kärleken när msn ser bebisen för första ggn?

• Du och Jag ver2

Går i samma funderingar här - 08,-10 och -12. VILL ha en till - men orkar man? Just nu har vi en rätt trotsig tvååring (blir då trean lika dan!?) Hur "jobbigt" blir de när de blir äldre!? Men tänker mig att då blir de isf 2+2 och ingen blir ensamt mellanbarn...

• fyrabarnsmor4

TS
    För oss känns det bra att skaffa en barn till.

Huset som vi köpte för 10 år sen hade tre sovrum...en av de sovrum rev vi bort väggen så hallen känns bättre (väggen hade förra husägarna byggde in... en helt konstig lösning!!!) så huset har två sovrum (ca 15 kvm var) Jag och min man sov i "alkov" (samma "rum" som vi rev bort väggen till)
    Ändå pratar vi om 5e barn och vi är 35 år.

Så det löser sig bra ändå om ni skulle skaffa 4e barn typ nästa år.

Önskar er lycka till med beslutet.

• bejbisen

Oj!!! Va ja känner igen mig!
    Har dotter född -08, son -10, son -12.
    De två "stora" är just nu inne i en enorm trotsperiod. De räcks ut tungan, de spottas, vägrar lyssna på va man säger, osv..

Men, ja känner ändå att ja bara måste ha minst ett till.
    Känner mig inte alls färdig med bebisar än! Börjar fundera på om ja någonsin kommer känna att ja är klar?! :P
    Får ju ångest bara ja tänker på att lilla snart fyller 1 år!

Maken är inte alls lika sugen på ett barn till... Men han ska bearbetas!
    Han är mest anti att vi måste ha STOR bil i flera år.
    Så ja sa att han helt enkelt får välja... Stor bil i typ 15-20 år.... Eller en grinig å sur fru tills döden skiljer oss åt ;)

• lövet2

Ja, 4:an var självklar. Sedan började vi däremot tänka efter länge före varje nytt barn ...

Svar på tråden Var det självklart med nr 4?