Vad har barnen för rättigheter???
Hej! Jag har en fundering på det här med boende när föräldrar inte bor ihop. Mina barn bor just nu varannan vecka hos pappan och varannan vecka hos mej.
Nu är det så att två av barnen inte vill ha det så utan dom vill vara varannan helg hos pappan istället, då dom inte trivs där... dom gråter och är helt förstörda när dom kommer hem till mej och mår jättedåligt. Dom känner att deras far ej lyssnar på dom och har aldrig tid för dom. Jag har sagt att jag ska försöka lösa detta men jag vet inte hur, då deras pappa aldrig skulle gå med på detta frivilligt pga att han ser då en chans att straffa mej, plus att han då skulle bli underhållsskyldig. Han tror att allt jag gör för barnen är personangrepp på honom, han har ett väldigt stort ego och har svårt att se när andra gör saker för någon annan.
Står nu helt rådvill och vet inte vart jag ska vända mej, vad jag har för rättigheter och vad barnen har för rättigheter. Barnen är 10 och snart nio år. Mår så dåligt av att se barnen må så dåligt och inte veta hur jag ska lösa detta.
Snälla HJÄLP
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 18:36
Jag är tacksam för seriösa svar och inga debatter om att det är bådas fel att det är så hör och andra dumma saker. Sånt uppskattas EJ! Tack