• Anonym (orolig)

Hjälp! Jag satte mig på katten! :(

Hej jag har en svart katt som idag låg och sov i min svarta datastol, och jag såg honom inte, utan satte mig pladask ner på stolen och kände då att det var mjukt! For raskt upp igen och inspekterade katten som nyvaket såg sig omkring. Han verkade inte ha ont, klämde lite här och där på magen för o kolla ev brytna revben eller så, men han verkar OK. Jag lyfte upp honom och lät honom sen hoppa ner på golvet och han gick iväg som vanligt.
    Inte ett ljud har han utsöndrat.

Tror ni han är ok?? Jag väger ca 90 kg så det är ju inte en liten duns mot den lilla kroppen på 5 kg... :s 

• Svar på tråden Hjälp! Jag satte mig på katten! :(
  • SannaL

Katter är extremt smarta djur, lika vel som dom visar tydligt vad som är fel kan dom oxå dölja de, de ska man nog ha i tankarna och vara extra uppmärksam Kommande dygnet. Jag har själv råkat rätta mig på mitt husdjur dock hunnit reagera "halv vägs ner" så ingen skada skett, men de är verkligen lätt hänt så klandra inte dig själv, du är inte ensam om de!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-14 01:21:32 följande:
    Att den är längst är väl inte konstigt om du trampa på den?

Hahah
  • Ordis
    Anonym skrev 2012-10-14 01:21:32 följande:
    Att den är längst är väl inte konstigt om du trampa på den?

Ännu fler göteborgare ser jag. Nej han blev inte längre utan lägre eftersom jag pajade bena pån. Stackars
  • Billig trevnad

Om katten inte drar sig undan, utan verkar social som vanligt är den säkert helt ok. Att de slutar äta är ett dåligt tecken. Djur äter inte gärna när de har ont.

• Anonym

Det är nog ingen större fara ska du se.Jag har varit med om katter som har blivit trampade av hästar t o m,så att katten satt fast under hästens hov bla, utan ett enda brutet ben,eller ens muskelskada....så kan de klara flera hundra kilo,så kan de nog klara av 90 oxå.=)

• Anonym
    Ordis skrev 2012-10-14 02:20:14 följande:
    Ännu fler göteborgare ser jag. Nej han blev inte längre utan lägre eftersom jag pajade bena pån. Stackars
    Ja, jag erkänner, jag läste fel. Men nej, jag är Stockholmare
  • A79

Verkar katten må bra & äter som vanligt är det nog ingen fara!Skrattande

• Barbamamah

Varför ligger tråden under familjehem? Säger som regnig måndag, är katten familjehemsplacerad?

• Ronja 551
    Ordis skrev 2012-10-14 01:17:26 följande:
    Jag har trampat på en rysk dvärghamster så det knakade. han överlevde, längst dessutom i kullen av tre.

Haha haha fick skratta gott. Inte för att ja gillar att djur trampas s, men de lät så förbannat kul en rysk dvärghamster av allt
  • Anonym
    Primmeling skrev 2012-10-14 09:59:32 följande:
    Oroa dig inte :) katten har helt uppenbarligen klarat sig bra!
    Fast hur vet du det?
    TS har inte uppdaterat och katten kan liga gärna ha omkommit?
  • Anonym (orolig)

Katten verkar må bra, har inte märkt några som helst avvikelser i beteendet.. :)

Och varför tråden ligger i familjehem, jaa jag visste inte var jag skulle lägga den, Tänkte inte på vad familjehem är för nåt... Tänkte mer att detta är ett hem och vi är en familj :p 

• Ordis
    Anonym (orolig) skrev 2012-10-14 22:35:08 följande:
    Katten verkar må bra, har inte märkt några som helst avvikelser i beteendet.. :)

Och varför tråden ligger i familjehem, jaa jag visste inte var jag skulle lägga den, Tänkte inte på vad familjehem är för nåt... Tänkte mer att detta är ett hem och vi är en familj :p 
    Skönt att katten mår bra.
Svar på tråden Hjälp! Jag satte mig på katten! :(